Regeling van de Minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media van 23 november 2021, nr. VO/30296175, houdende wijziging van de Subsidieregeling doorstroomprogramma’s po-vo voor gelijke kansen in verband met een kleine wijziging en het toevoegen van het subsidieplafond voor 2022

De Minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media,

Gelet op artikel 70 van de Wet op het primair onderwijs, artikel 67 van de Wet primair onderwijs BES, artikel 75a van de Wet op het voortgezet onderwijs, artikel 127e van de Wet voortgezet onderwijs BES en artikel 2.2.3 van de Wet educatie en beroepsonderwijs;

Besluit:

ARTIKEL I

De Subsidieregeling doorstroomprogramma's po-vo voor gelijke kansen wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 4, vijfde lid, komt te luiden:

  • 5. Voor subsidieverstrekking op grond van deze regeling is voor 2022 een bedrag van € 14.300.000 beschikbaar.

B

Aan artikel 6, eerste lid, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:

  • g. het wordt aangeboden aan één cohort leerlingen die in groep 8 van het primair onderwijs en het eerste leerjaar van het voortgezet onderwijs het doorstroomprogramma volgen.

ARTIKEL II

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De Minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media, A. Slob

TOELICHTING

Deze regeling wijzigt de Subsidieregeling doorstroomprogramma's po-vo voor gelijke kansen (hierna: de subsidieregeling) in verband met het bekendmaken van het subsidieplafond voor 2022 in de subsidieregeling. Voor subsidieverstrekking is voor 2022 een totaalbedrag van € 14.300.000,– beschikbaar gesteld.

Daarnaast wordt ter verduidelijking toegevoegd aan de regeling dat een subsidieaanvraag gedaan kan worden voor één cohort leerlingen die een doorstroomprogramma aangeboden krijgt in groep 8 van het primair onderwijs en het eerste leerjaar van het voortgezet onderwijs.

De Minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media, A. Slob

Naar boven