Verkeersbesluit Vossenlaan; venstertijden gehandicaptenparkeerplaatsen

Logo Nijmegen

Kenmerk: D180886047

 

 

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;

 

Overwegende,

 

 

dat aan de Vossenlaan in Nijmegen ter hoogte van de huisnummers 88 en 90 met verkeersborden twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen zijn aangeduid;

dat de parkeerplaatsen hier zijn aangewezen in verband met aanwezigheid van een huisartspraktijk en een apotheek;

dat met de gehandicaptenparkeerplaatsen mogelijk wordt gemaakt dat minder valide bezoekers die afhankelijk zijn van gemotoriseerd vervoer om zich te verplaatsen, hun voertuig in de buurt van de hier gevestigde voorzieningen kunnen parkeren;

dat aan de gehandicaptenparkeerplaatsen geen venstertijden zijn verbonden;

dat is vastgesteld dat de gehandicaptenparkeerplaatsen met name tijdens de openingstijden van de huisartsenpraktijk en de apotheek gebruikt worden;

dat er in verband met de parkeerdruk in de straat is verzocht om de parkeerplaatsen buiten de openingstijden van de huisartsenpraktijk en de apotheek te laten gebruiken door reguliere voertuigen;

dat dit mogelijk kan worden gemaakt door aan de gehandicaptenparkeerplaatsen venstertijden te verbinden;

dat door aan de parkeerplaatsen de venstertijd 08.00 tot 17.30 uur te verbinden, buiten deze tijden weggebruikers die geen beschikking hebben over een gehandicaptenparkeerkaart hier hun voertuig kunnen parkeren;

dat daarmee wordt bijgedragen aan een efficiënter gebruik van de beschikbare parkeerruimte in de Vossenlaan;

dat met het verbinden van venstertijden aan de gehandicaptenparkeerplaatsen een goede bereikbaarheid van de medische voorzieningen aan de Vossenlaan in stand blijft;

dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;

dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;

dat gelet op het Mandaat-, Volmacht- en Machtigingsbesluit gemeente Nijmegen (gemeenteblad 2018 nr. 113559 d.d. 30-05-2018), voor wat betreft afdeling Stadsbeheer onder volgnr. 64 voor tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 onder voorwaarden mandaat is verleend aan het Afdelingshoofd Stadsbeheer (SB00) en het Bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement (SB60);

gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

 

 

besluiten:

 

 

I. Door onder de borden E6 als bedoeld in bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) met onderborden met opschrift “8.00-17.30h” aan te duiden dat de twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen aan de noordzijde van de Vossenlaan ter hoogte van de panden Vossenlaan 88 en 90 slechts van 8.00 tot 17.30 uur zijn aangewezen als gehandicaptenparkeerplaats;

Een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening d.d. 29-08-2018

 

 

 

Nijmegen, 17 september 2018

Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,

Arno Lucassen, Bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement

Mededelingen

Bezwaar en Beroep

Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).

Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.

Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.

 

Naar boven