Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tiel | Staatscourant 2017, 46709 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tiel | Staatscourant 2017, 46709 | Verkeersbesluiten |
Onderwerp: Individuele gehandicaptenparkeerplaats
Burgemeester en wethouders van Tiel
Aanleiding voor het verkeersbesluit
Een verzoek om in de nabijheid van de woning aan de Ambtmanstraat 24 een individuele gehandicaptenparkeerplaats te reserveren voor het motorvoertuig waarmee aanvrager zich vervoert. Aanvrager beschikt over een geldige Europese gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders. Het verstrekken van deze gehandicaptenparkeerkaart betekent onder andere dat betrokkene om medische redenen, eventueel met behulp van een loophulpmiddel, geen grotere loopafstand kan overbruggen dan 100 meter.
Gebleken is dat er in de woonomgeving sprake is van een hoge parkeerdruk. In de directe woonomgeving is al eerder een individuele gehandicaptenparkeerplaats gereserveerd.
Gelet hierop hebben wij besloten om in deze situatie niet opnieuw een onderzoek naar de parkeerdruk in te stellen.
artikel 2, eerste lid Wegenverkeerswet 1994, met name de daarin genoemde belangen van het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer,
artikel 15, eerste lid Wegenverkeerswet 1994 juncto de artikelen 8 en 12 onder a. van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW),
artikel 21 van het BABW en het hierboven overwogene,
artikel 23 BABW en het feit dat het weggedeelte waarop dit besluit betrekking heeft, onder beheer van de gemeente Tiel valt,
artikel 24 van het BABW en het overleg dat over de reservering van individuele gehandicaptenparkeerplaatsen is gevoerd met de verkeersadviseur van de politie-eenheid Oost-Nederland. De politie adviseert positief, indien de gehandicaptenparkeerplaats conform de afmetingen en voorschriften uit het ASVV 2012 wordt ingericht (minimaal kruismarkering aanbrengen op wegdek naast bord model E06 met onderbord met kenteken).
De kosten die gemoeid zijn met het aanbrengen van een kruismarkering kiezen wij, in afwijking van de richtlijnen van het CROW, uitgever van het ASVV, voor het gebruik van een rolstoeltegel van 0,60 x 0,60 meter. Hiermee is gekozen voor een alternatief dat gelijkwaardig is aan de geadviseerde kruismarkering,
de Beleidsregels individuele gehandicaptenparkeerplaatsen Tiel 2009,
het besluit van 8 september 2010 waarbij de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten is overgedragen aan de manager van het team publiekszaken,
zodanig gewaarmerkte plattegrondtekening, een individuele gehandicaptenparkeerplaats te reserveren ten behoeve van het motorvoertuig waarmee aanvrager zich vervoert door plaatsing van bord E06 van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, met een onderbord waarop het kenteken van het motorvoertuig vermeld wordt en het aanbrengen van een rolstoeltegel;
2. afschrift van dit besluit te zenden aan:
- Politie-eenheid Oost Nederland, D.R.O.S., Infrastructuur, Verkeer,
namens burgemeester en wethouders,
Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u binnen zes weken na de verzenddatum van dit besluit een bezwaarschrift indienen. In het bezwaarschrift vermeldt u:
Vergeet niet uw handtekening op het bezwaarschrift te zetten.
Een onafhankelijke bezwarencommissie behandelt uw bezwaarschrift. Deze commissie bepaalt ook of u gelegenheid krijgt om uw bezwaren mondeling toe te lichten. De wettelijke termijn voor het afhandelen van uw bezwaarschrift bedraagt twaalf weken, gerekend vanaf de dag na die waarop de termijn voor het indienen van een bezwaarschrift is verstreken. Deze termijn kan in sommige gevallen verlengd worden.
Ondanks uw bezwaarschrift treedt het besluit wel in werking. Als u dat tegen wilt houden en u hebt daarvoor een dringende reden, dan kunt u de rechtbank in Arnhem vragen om een voorlopige voorziening te treffen. Dat kunt u pas doen nadat u uw bezwaarschrift bij de gemeente hebt ingediend. U kunt ook digitaal een voorlopige voorziening vragen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. De behandeling van een verzoek door de voorzieningenrechter is niet gratis. U betaalt namelijk griffierecht. Hoeveel de griffierechten voor particulieren en rechtspersonen bedragen kunt u nalezen op de site www.rechtspraak.nl.
Het postadres van de rechtbank is: Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-46709.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.