VERKEERSBESLUIT – 30 km zone, parkeerverbodszone, verplichte rijrichting, voorrang, stopverbod, parkeren vrachtwagens, fietsstroken – Groot Vettenoord – Vlaardingen

Logo Vlaardingen

745739

Namens burgemeester en wethouders van Vlaardingen,

vastgesteld hebbend, dat de bestuurlijke bevoegdheid hiertoe op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 bij hem ligt, omdat dit verkeersbesluit betrekking heeft op een weg of gedeelte daarvan, zoals genoemd in artikel 1, eerste lid, onder b, van die wet, die onder het beheer van noch het Rijk, noch de provincie, noch het waterschap valt en is gelegen in de gemeente Vlaardingen;

gezien het Mandaatbesluit Ambtenaren 2013 (Gemeenteblad 2012-66) en het Ondermandaatbesluit Ambtenaren 2013 (Gemeenteblad 2012-67);

gelezen het advies van de politie d.d. 25-07-2015 die met dit besluit instemt voor wat betreft de onderdelen 1 t/m 3 en 5 t/m 14 waarmee tevens is voldaan aan de verplichting als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. De politie is niet akkoord met betrekking tot onderdeel 4 van dit besluit daar de inrichting van het bedoelde gebied niet volledig aan de daarvoor geldende inrichtingseisen voldoet;

Op grond van het categoriseringsplan van het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan van de gemeente Vlaardingen zijn alle wegen binnen het bedrijventerrein Groot Vettenoord aangemerkt als erftoegangswegen.

Een 30 km-zone bestaat uit erftoegangswegen. De snelheid op die wegen is maximaal 30 km/uur. Het instellen van een 30 km zone bevordert de verkeersveiligheid en draagt zorg voor minder verkeersoverlast voor de bedrijven. Omdat de snelheid er relatief laag is, kan het verkeer veilig gemengd worden. Je vindt in een 30 km-zone dus geen aparte fietspaden/-stroken en op kruisingen is de voorrang niet geregeld door borden of tekens op de weg (de kruisingen zijn dus gelijkwaardig).

Volgens de inrichtingseisen voor 30 km zones dient er om de 75 á 100 meter een snelheid remmende maatregel genomen te worden. Gezien de beperkte lengte van de rechtstanden binnen het bedrijventerrein, waarbij de kruisingen (rechts voorrang) ook worden gezien als snelheidsremmer, kan gesteld worden dat op deze wijze wordt voldaan aan de inrichting eisen. Daarnaast is het, gezien het specifieke gebruik van het bedrijventerrein, gewenst om terughoudend te zijn met de aanleg van verkeersdrempels en verhoogde kruisingsvlakken vanwege hinder voor het vrachtverkeer en overlast voor de aanliggende panden van trillingen en geluidhinder.

Ondanks dat de inrichting van het bedrijventerrein niet volledig aan de daarvoor geldende inrichting eisen voor 30 km zones voldoet, wordt gezien het bovenstaande, geadviseerd om een 30 km zone in te stellen op de onder punt 4 genoemde wegen en straten.

overwegende dat op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 een verkeersbesluit moet worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;

overwegende dat op grond van artikel 15, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 een verkeersbesluit moet worden genomen voor maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;

gelet op hetgeen ten aanzien hiervan overigens in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is bepaald, alsmede op de bepalingen ter zake van de Algemene wet bestuursrecht;

Besluit:

  • 1.

    in te trekken het besluit d.d. 23-03-1976, nummer 4479 waarbij een parkeerverbod werd ingesteld aan de oostelijke zijde van de Nettenboetsterstraat, tegenover het pand nummer 5, over een afstand van 45 meter;

  • 2.

    in te trekken het besluit d.d. 27-03-1984, nummer 405857 waarbij een parkeerverbod werd ingesteld aan de westelijke zijde van de Nettenboetsterstraat, tussen de inritten ter hoogte van pand nummer 1;

  • 3.

    in te trekken het besluit d.d. 13/26-02-1968, nummer V 2435 waarbij het parkeren en inhalen werd verboden op de Industrieweg, in de bocht ten oosten van de Nijverheidsstraat over een lengte van 50 meter;

  • 4.

    tot het instellen van een 30 km zone op de volgende wegen en straten:

a Energieweg,

b Nettenboetsterstraat,

c Nijverheidsstraat,

d Fabricagestraat,

e Produktiestraat,

f Taanderijstraat,

g Mercuriusstraat,

h de secundaire rijbaan van de Van Beethovensingel (tussen de Taanderijstraat en de Mercuriusstraat),

i 1e Industriestraat,

j 2e Industriestraat,

k 3e Industriestraat,

l 4e Industriestraat

m 5e Industriestraat

door middel van het plaatsen van de verkeersborden A1 en A2, uitgevoerd als begin en einde zone volgens bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;

1tot het instellen van een parkeerverbodszone op de volgende wegen en straten;

a Energieweg,

b Nettenboetsterstraat,

c Nijverheidsstraat,

d Fabricagestraat,

e Produktiestraat,

f Taanderijstraat,

g Mercuriusstraat,

h de secundaire rijbaan van de Van Beethovensingel (tussen de Taanderijstraat en de Mercuriusstraat),

i 1e Industriestraat,

j 2e Industriestraat,

k 3e Industriestraat,

l 4e Industriestraat

m 5e Industriestraat

n Industrieweg

door middel van het plaatsen van de verkeersborden E1 volgens bijlage I van het RVV 1990, uitgevoerd als begin en einde zone;

  • 1

    tot het instellen van een verplichte rijrichting linksaf voor vrachtwagens en bussen in de Nijverheidsstraat (in de richting van de Mercuriusstraat) door middel van het plaatsen van het verkeersbord D5 volgens bijlage I van het RVV 1990;

  • 2

    tot het instellen van een verplichte rijrichting rechtsaf voor vrachtwagens en bussen in de Mercuriusstraat (in de richting van de Nijverheidsstraat) door middel van het plaatsen van het verkeersbord D5 volgens bijlage I van het RVV 1990;

  • 3

    tot het regelen van de voorrang ter plaatse van de aansluiting van de verkeersverbinding (tussen de Taanderijstraat en de Van Beethovensingel) op de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel zodanig dat het verkeer komende vanuit de richting van de Taanderijstraat voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Van Beethovensingel door middel van het plaatsen van de verkeersborden B4, B5 en B6 volgens bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van haaientanden zoals bedoeld in hoofdstuk IV paragraaf 2, onderdeel 7 van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake Verkeerstekens;

  • 4

    tot het regelen van de voorrang ter plaatse van de aansluiting van het (brom)fietspad Maassluissedijk op de Energieweg zodanig dat het (langzaam) verkeer komende vanuit de richting van de Maassluissedijk voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Energieweg door middel van het plaatsen van de verkeersborden B4, B5 en B6 volgens bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van haaientanden zoals bedoeld in hoofdstuk IV paragraaf 2, onderdeel 7 van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake Verkeerstekens;

  • 5

    tot het instellen van een verbod stilstaan aan de oostelijke zijde van de Nettenboetsterstraat ter hoogte van de gerealiseerde fietsenstalling over een lengte van ongeveer 10 meter door middel

van het aanbrengen van een doorgetrokken gele streep zoals bedoeld in Hoofdstuk IV, paragraaf 2, onderdeel 1 van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens;

  • 1

    tot het aanwijzen van parkeergelegenheid uitsluitend voor het parkeren van vrachtwagens aan de noordzijde van de Energieweg door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4, volgens bijlage I van het RVV 1990, voorzien van onderborden met de afbeelding van een vrachtwagen, tekstborden “ma. t/m vr. 18-08 h. en vr. 18 h. t/m ma. 08 h.” en onderborden met richtingpijlen;

  • 2

    tot het aanbrengen van fietsstroken met onderbroken markering op de Industrieweg zoals bedoeld in artikel 1 onder n van het RVV 1990;

  • 3

    tot het aanwijzen van een verplicht, in twee richtingen bereden fietspad, het pad tussen de Industrieweg en de Van Beethovensingel, gelegen direct ten zuiden van het brandstofverkooppunt aan de Van Beethovensingel door middel van het plaatsen van de verkeersborden G11 volgens bijlage I van het RVV 1990, voorzien van de onderborden met richtingpijlen;

  • 4

    tot het regelen van de voorrang ter plaatse van de aansluiting van het bovengenoemde verplichte fietspad op de Industrieweg, zodanig dat het (langzaam) verkeer komende vanaf het verplichte fietspad richting de Industrieweg voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Industrieweg door middel van het plaatsen van de verkeersborden B4, B5 en B6 volgens bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van haaientanden zoals bedoeld in hoofdstuk IV paragraaf 2, onderdeel 7 van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake Verkeerstekens;

  • 5

    tot het instellen van een verplichte passeerzijde ter plaatse van de midden geleider gelegen op het bovengenoemde fietspad bij de aansluiting op de Industrieweg door middel van het plaatsen van de verkeersborden D2 volgens bijlage I van het RVV 1990;

  • 6

    tot het instellen van een gesloten verklaring voor fietsers in de verkeersverbinding tussen de Taanderijstraat en de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel door middel van het plaatsen van het verkeersbord C14 volgens bijlage I van het RVV 1990;

  • 7

    de verkeersborden en verkeersmaatregen te plaatsen zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening d.d. 27-01-’16, “Vettenoordse Polder West 3.6, Verkeersbesluit 74539”;

  • 8

    te bepalen dat dit verkeersbesluit in werking treedt op de dag van bekendmaking in de Staatscourant.

OVERWEGINGEN TEN AANZIEN VAN HET BESLUIT

Aanleiding en bestaande situatie

  • dat het bedrijventerrein Groot Vettenoord wordt begrensd door achtereenvolgens de Van Beethovensingel. Industrieweg en Maassluissedijk;

  • dat het bedrijventerrein Groot Vettenoord wordt heringericht waarbij de inrichting in overeenstemming is gebracht met de beoogde functies van de binnen het bedrijventerrein gelegen straten en wegen;

  • dat de Van Beethovensingel, de Industrieweg en het deel van de Maassluissedijk tussen de Manixlaan en de Zuidbuurtseweg zijn gecategoriseerd als gebiedsontsluitingsweg waarbij de maximale toegestane snelheid 50 km per uur bedraagt;

  • dat de volgende straten en wegen, te weten de Energieweg, Nettenboetsterstraat, Nijverheidsstraat, Fabricagestraat, Produktiestraat, Taanderijstraat, Mercuriusstraat, Van Beethovensingel (tussen de Taanderijstraat en de Mercuriusstraat), 1e Industriestraat, 2eIndustriestraat, 3e Industriestraat, 4e Industriestraat en 5e Industriestraat binnen het industriegebied Groot Vettenoord zijn gelegen;

  • dat deze genoemde straten en wegen voornamelijk een verblijfsfunctie hebben, bestemd voor het toegankelijk maken van de percelen die aan de genoemde wegen liggen;

  • de betreffende wegen als zodanig als erftoegangswegen binnen de bebouwde kom kunnen worden getypeerd;

  • dat het gewenst is om de maximale toegestane snelheid in overeenstemming te brengen met de inrichting van deze genoemde straten en deze vast te stellen op 30 km per uur;

  • dat in het kader van de revitalisering bedrijventerrein Groot Vettenoord een verkeersverbinding wordt gerealiseerd tussen de Taanderijstraat en de Van Beethovensingel ter verbetering van de ontsluiting en de afwikkeling van het verkeer;

  • dat het voor (brom)fietsers is toegestaan om gebruik te maken van de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel;

  • dat het bedrijventerrein Groot Vettenoord is aangewezen als parkeergelegenheid voor grote voertuigen.

  • dat het verplichte bromfietspad tussen de Industrieweg en de Van Beethovensingel, direct ten zuiden van het brandstofverkooppunt aan de Van Beethovensingel veelvuldig als twee richtingen pad wordt gebruikt.

Verkeerskundige aspecten

Voor het besluit 4 (30 km zone):

  • op erftoegangswegen binnen de bebouwde kom conform de landelijke richtlijnen een snelheidsregime van 30 km/h ingesteld moet worden;

  • de beoogde snelheid van 30 km/h echter wel in overeenstemming dient te zijn met het wegbeeld ter plaatse;

  • het eerste vereiste hiervoor is dat de betrokken wegen een verblijfsfunctie hebben wat, zoals aangegeven, het geval is;

  • daarnaast waar nodig de omstandigheden op een zodanige manier zijn aangepast dat de beoogde snelheid redelijkerwijs voortvloeit uit de aard en inrichting van de wegen en de omgeving;

  • de overgang naar een andere maximum snelheid middels een voorrangsregeling geregeld dient te zijn;

  • de genoemde wegen hieraan voldoen;

  • het, gelet op het bovenstaande, het wenselijk is om een 30 km zone in te stellen op de genoemde wegen;

  • dat binnen een 30 km zone de voorrang niet is geregeld en de verkeersregel “bestuurders van rechts voorrang” geldt;

  • dat ter plaatse van de aansluiting van de Taanderijstraat op de Van Beethovensingel (tussen de Taanderijstraat en de Mercuriusstraat) het gewenst is de voorrang vanuit verkeersveiligheidsoogpunt wel te regelen;

Voor het besluit 5 (parkeerverbodszone):

  • dat binnen een 30 km zone het parkeren op de rijbaan is toegestaan, tenzij anders is aangegeven;

  • dat het parkeren op de rijbaan kan leiden tot hinder met betrekking tot de bereikbaarheid en de doorstroming van het verkeer;

  • dat vrachtwagens, vuilniswagens en hulpdiensten hinder kunnen ondervinden van op de rijbaan geparkeerde voertuigen;

  • dat dit kan leiden tot gevaarlijke en onveilige verkeerssituaties;

  • dat er voldoende parkeerplaatsen voor bewoners, ondernemers en bezoekers in de directe omgeving aanwezig zijn en het niet noodzakelijk is om buiten de aangegeven parkeerplaatsen te parkeren;

  • dat het gelet op het bovenstaande gewenst is om een parkeerverbodszone in te stellen waarbinnen de genoemde straten vallen;

  • dat ter ondersteuning van de genoemde maatregel er, indien nodig, binnen de beoogde parkeerverbodszone zogenaamde herhalingsborden zullen worden geplaatst;

  • het instellen van een parkeerverbodszone betekent dat enkel nog in de als zodanig aangegeven parkeerplaatsen mag worden geparkeerd;

Voor de besluiten 6 en 7 (verplichte rijrichting vrachtwagens en bussen):

  • dat er een verkeersverbinding wordt gerealiseerd tussen de Taanderijstraat en de Van Beethovensingel ter verbetering van de ontsluiting en de afwikkeling van het verkeer;

  • dat het voor grote voertuigen fysiek niet mogelijk is om vanaf de secundaire rijbaan van de Van Beethovensingel rechtsaf te slaan in de richting van de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel;

  • dat grote voertuigen komende vanuit de Nijverheidsstraat (in noordelijke richting) via achtereenvolgens de Mercuriusstraat, 3e Industriestraat, de Taanderijstraat en/of de Produktiestraat het bedrijventerrein kunnen verlaten;

  • dat grote voertuigen komende vanuit de Mercuriusstraat (in oostelijke richting) via de Nijverheidsstraat het bedrijventerrein kunnen verlaten;

  • dat gezien het bovenstaande het gewenst is om een verplichte rijrichting voor vrachtwagens en bussen in te stellen op de Nijverheidsstraat en de Mercuriusstraat.

Voor de besluiten 8, 9 en 14 (regelen voorrang):

  • dat het gewenst is om het verkeer op het bedrijventerrein Groot Vettenoord op een veilige en vlotte wijze af te wikkelen;

  • dat ten behoeve van de afwikkeling van het verkeer in het verlengde van de Taanderijstraat een verkeersverbinding is gerealiseerd tussen de hoofd- en secundaire rijbaan van de Van Beethovensingel;

  • de overgang van verblijfsgebied (30 km) naar gebiedsontsluitingsweg (50 km) middels een voorrangsregeling geregeld dient te zijn;

  • dat het vanuit verkeersveiligheidsoogpunt gewenst is om de voorrang ter plaatse van de aansluiting van de genoemde verkeersverbinding op de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel te regelen, zodanig dat het verkeer komende vanaf deze verkeersverbinding voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Van Beethovensingel.

  • dat het (brom)fietspad Maassluissedijk tussen de Taanderijstraat en de Mercuriusstraat aansluit op de Energieweg;

  • dat het vanuit verkeersveiligheidsoogpunt gewenst is om hier de voorrang te regelen, zodanig dat het (langzaam) verkeer, komende vanaf de Maassluissedijk voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de Energieweg.

Voor het besluit 10 (verbod stil staan):

  • dat het binnen een parkeerverbodszone is toegestaan om te laden en te lossen;

  • dat er aan de oostzijde van de Nettenboetsterstraat, direct ten noorden van de aansluiting met de 4e Industriestraat, een fietsenstalling is gerealiseerd;

  • dat er op de Nettenboetsterstraat sprake is van veel laad- en losbewegingen;

  • dat hierdoor regelmatig de toegang van de fietsenstalling wordt belemmerd;

  • dat het gewenst is om ter hoogte van de fietsenstalling een verbod stil staan in te stellen om daarmee de bereikbaarheid van de fietsenstalling te waarborgen.

Voor het besluit 11 (parkeren vrachtwagens):

  • dat het bedrijventerrein Groot Vettenoord is aangewezen als parkeergelegenheid voor grote voertuigen;

  • dat er binnen het bedrijventerrein daar waar het gewenst is dat er wordt geparkeerd, parkeervakken zijn aangebracht;

  • dat het alleen in de aangeduide parkeervakken is toegestaan om te parkeren;

  • dat er langs de Energieweg brede parkeervakken zijn aangebracht ten behoeve van het parkeren van grote voertuigen;

  • het gewenst is om deze vakken langs de Energieweg te bestemmen, uitsluitend voor het parkeren van grote voertuigen;

  • dit van kracht te laten zijn van maandag tot en met vrijdag van 18.00 tot 08.00 uur en van vrijdag 18.00 uur tot en met maandag 08.00 uur.

Voor het besluiten 12 (aanwijzen fietsstroken):

  • dat met de herinrichting van de Industriestraat een verbetering van de verkeersveiligheid wordt nagestreefd aangezien de nieuwe inrichting voor bestuurders duidelijk maakt welk weggedrag er van hen wordt verwacht;

  • de herinrichting in dat verband voorziet in het aanleggen van snelheid remmende voorzieningen, parkeer- en fietsvoorzieningen;

  • dat geconstateerd is dat in de huidige situatie fietsvoorzieningen op de genoemde wegen ontbreken waardoor sprake is van gemengd gebruik van de rijbaan door gemotoriseerd verkeer en langzaam verkeer;

  • dat vanuit de visie Duurzaam Veilig wordt gestreefd naar het zoveel mogelijk beperken van verschillen in massa, richting en snelheid van het verkeer;

  • het gewenst is om de verkeersveiligheid te verbeteren door het langzame verkeer een eigen plek op de weg te geven;

  • dat naast het creëren van een eigen plek de rijbaan door het aanbrengen van fietsstroken visueel wordt versmald met beoogd resultaat dat bestuurders van gemotoriseerd verkeer hun snelheid verminderen;

  • dat het vanuit verkeersveiligheidsoogpunt niet gewenst is dat er op de rijbaan van de Industrieweg wordt geparkeerd;

  • dat dit met fietsstroken kan worden voorkomen aangezien het niet is toegestaan om op een fietsstrook stil te staan of te parkeren.

Voor de besluiten 13 en 15 (aanwijzen twee richtingen verplicht fietspad en instellen verplichte passeerzijde):

  • dat in het kader van de herinrichting van het bedrijventerrein het pad, gelegen direct ten zuiden van het brandstofverkooppunt aan de Van Beethovensingel, tussen de Industrieweg en de Van Beethovensingel wordt verbreed;

  • dat hierdoor voldoende ruimte beschikbaar is om het genoemde pad in twee richtingen open te stellen voor langzaam verkeer;

  • dat het voor bromfietsers is toegestaan om gebruik te maken van de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel;

  • het vanuit verkeersveiligheidsoogpunt gewenst is om het genoemde pad aan te wijzen als verplicht fietspad en ter plaatse van de midden geleider een verplichte passeerzijde in te stellen.

Voor het besluit 16 (instellen gesloten verklaring fietsers):

  • dat er een verkeersverbinding wordt gerealiseerd tussen de Taanderijstraat en de Van Beethovensingel ter verbetering van de bereikbaarheid en de afwikkeling van het verkeer;

  • dat het voor (brom)fietsers is toegestaan om gebruik te maken van de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel;

  • dat het gewenst is om een gesloten verklaring voor fietsers in te stellen in de verkeersverbinding tussen de Taanderijstraat en de hoofdrijbaan van de Van Beethovensingel.

Uit het oogpunt van:

  • dat de maatregelen (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg;

  • dat de maatregelen (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekken tot het beschermen van weggebruikers en passagiers;

  • dat de maatregelen (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekken tot het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

Is het gewenst om:

•door middel van het nemen van de voorgestelde verkeersmaatregelen de verkeersveiligheid te vergroten, de doorstroming en de bereikbaarheid te verbeteren en de parkeeroverlast op het bedrijventerrein te verminderen.

Belangenafweging

  • bij de afweging van de belangen gaat het om de verkeerskundige aspecten, in dit geval de verkeersveiligheid, het beschermen van de weggebruikers en het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg, zoals geformuleerd in artikel 2, eerste lid sub a en b, van de Wegenverkeerswet 1994;

  • er zijn geen individuele belangen in het geding die de positie van een of meer personen kunnen aantasten;

  • er zijn dan ook geen aanwijzingen dat er sprake is of kan zijn van belangen die strijdig zijn met de gewenste verkeersmaatregelen;

  • daarom kan bij het nemen van het besluit evenmin sprake zijn van onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht.

Zorgvuldigheid

  • dat er overleg heeft plaatsgevonden met de betreffende bewoners en ondernemers met betrekking tot de voorgestelde verkeersmaatregelen;

  • dat bij de voorbereiding van dit besluit dan ook gehandeld is overeenkomstig de zorgvuldigheid die op grond van artikel 3:1 van de Algemene wet bestuursrecht ten aanzien van besluiten als deze moet worden betracht;

  • dat met de vaststelling van dit besluit dan ook geen sprake is van een besluit met onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht.

Vlaardingen,

Namens burgemeester en wethouders van Vlaardingen,

N.A. Krijnen

Hoofd Beheer Openbare Ruimte

MEDEDELINGEN

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen ingevolge artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht tegen dit besluit binnen zes weken na bekendmaking daarvan, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Vlaardingen, onder vermelding van “bezwaarschrift verkeersbesluit”, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten:

  • a.

    naam en adres van belanghebbende;

  • b.

    de dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift zich richt;

  • d.

    de gronden van het bezwaar;

  • e.

    een volmacht, indien het bezwaarschrift niet door de belanghebbende maar door een ander, namens hem, wordt ingediend.

Het maken van bezwaar schorst niet de werking van dit besluit (zie artikel 6:16 van de Algemene wet bestuursrecht).

De indiener van een bezwaarschrift kan ingevolge artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, als onverwijlde spoed dat – gelet op de betrokken belangen – vereist, eveneens een voorlopige voorziening (waaronder schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Rotterdam, Postbus 50951, 3007 BM Rotterdam.

Afschriften

Afschriften van dit verkeersbesluit zijn verzonden aan:

  • de politie;

  • ondernemersvereniging

Naar boven