Besluit van de directeuren van de provincie Utrecht van 21 december 2016, nr. 81A33E20, tot wijziging van het Ondermandaatbesluit directeuren

De directeuren:

 

Gelet op artikel 3 van het Mandaatbesluit secretaris;

 

Overwegende dat het nodig is het Ondermandaatbesluit directeuren aan te passen aan gewijzigde wetgeving en procedures;

Besluiten:

Artikel I Wijziging Ondermandaatbesluit directeuren

Het Ondermandaatbesluit directeuren wordt als volgt gewijzigd.

A.

 

Bijlage A. ALGEMEEN (PROVINCIEBREED) onder PUBLICATIE IN PROVINCIAAL BLAD komt als volgt te luiden:

 

Het volgens de voorgeschreven procedure doen plaatsen van besluiten (verordening, beleidsregels e.a.) in het provinciaal blad

Behandelend medewerker

B.

 

In bijlage A. ALGEMEEN (PROVINCIEBREED) wordt onder BESLUITEN/BESCHIKKINGEN het onderdeel ‘Opschorten beslistermijn op grond van een wettelijk voorschrift’ vervangen door: Opschorten en verdagen beslistermijn op grond van een wettelijk voorschrift.

C.

 

Bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) onder ARCHIEFWET 1995 en ARCHIEFVERORDENING PROVINCIE UTRECHT 1997 komt als volgt te luiden:

 

ARCHIEFWET 1995

 

Verlenen en verlengen van een machtiging tot opschorting van de overbrenging van archiefbescheiden ouder dan 20 jaar

(art. 13 Archiefwet 1995)

Afdelingsmanager

 

Beslissen omtrent beperkingen aan de openbaarheid van archiefbescheiden ouder dan 75 jaar

(art. 15 Archiefwet 1995)

Afdelingsmanager

 

BESLUIT INFORMATIEBEHEER PROVINCIE UTRECHT 2014

 

Goedkeuren lijst met vernietigbare bescheiden, geldend als machtiging tot vernietiging

(artikel 28 Besluit Informatiebeheer provincie Utrecht 2014)

Provinciearchivaris

 

D.

 

Bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) onder AFDELING FYSIEKE LEEFOMGEVING komt als volgt te luiden:

 

Nemen van besluiten, inclusief de voorbereiding daarvan, op het werkterrein van de afdeling Fysieke Leefomgeving (in ieder geval de Waterschapswet, de Waterwet en de Wet milieubeheer voor zover het genoemd werkterrein betreft)

Teamleider

 

E.

 

Het gestelde in bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) onder RUIMTE komt te vervallen.

 

F.

 

Bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) onder TEAM VERGUNNINGVERLENING NATUUR EN LANDSCHAP komt als volgt te luiden:

 

TEAM VERGUNNINGVERLENING NATUUR EN LANDSCHAP

 

Advisering op basis van wettelijke verplichtingen aan andere bevoegde gezagen, nemen van besluiten (inclusief de voorbereiding daarvan) en afhandelen van een melding op grond van:

– Wet natuurbescherming

– Natuurschoonwet 1928

– Verordening natuur en landschap provincie Utrecht 2017

– Scheepvaartverkeerswet

– Waterverordening provincie Utrecht 2009, voor zover niet gemandateerd aan de Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht bij Mandaatbesluit RUD Utrecht provincie Utrecht

– Wegenverkeerswet 1994

– Wegenverordening provincie Utrecht 2010

– Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990

Teamleider

Ten aanzien van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht:

– afgeven van verklaringen van geen bedenkingen

– het bevoegd gezag verzoeken een handhavingsbeschikking te nemen

Teamleider

Ten aanzien van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht:

– voeren van correspondentie in het kader van deze wet

Behandelend medewerker

 

G.

 

In bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) wordt onder TEAM CULTUUR het gestelde ten aanzien van de Monumentenwet 1988, in de alinea’s 2 tot en met 4, vervangen door:

 

Erfgoedwet:

– advisering ex artikel 9.1, eerste lid, onder a (voormalig hoofdstuk II, paragraaf 2, artikel 16,

tweede lid, en artikel 17 Monumentenwet 1988);

– advisering bij aanwijzing tot rijksbeschermd monument ex hoofdstuk 3, paragraaf 3.1, artikel 3.1, derde lid

– advisering bij aanwijzing tot beschermd stads- of dorpsgezicht ex artikel 9.1, eerste lid, onder a (voormalig hoofdstuk IV, artikel 35, tweede lid, Monumentenwet 1988)

– vaststellen van algemene aanleveringseisen voor het provinciaal depot

– vaststellen van algemene richtlijnen voor archeologisch (bureau)onderzoek

Teamleider

Erfgoedwet:

– geven van selectieadvies voor terreinen of archeologische vindplaatsen

– goedkeuren van Plan van aanpak en Programma van eisen voor archeologisch onderzoek

– goedkeuren concept-rapporten van archeologisch onderzoek

Behandelend medewerker

Erfgoedwet:

– besluiten over in ontvangst nemen van vondsten en documentatie voor provinciaal depot

– opstellen en aangaan van bruikleenovereenkomsten

Depotbeheerder

 

H.

 

In bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) wordt onder AANDACHTSGEBIED FINANCIEN, ALGEMEEN geschrapt:

 

Vermindering bezoldiging na 12 maanden ziekte

Afdelingsmanager SER

 

I.

 

In bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) worden onder FINANCIEEL TOEZICHT, A. GOEDKEUREN VAN: de volgende onderdelen geschrapt:

 

1e.

 

Oprichting van, deelneming in, dan wel opheffing van privaatrechtelijke rechtspersonen (stichting, vennootschap, vereniging) en statutenwijzigingen, inclusief bouwexploitatieovereenkomsten/ projectontwikkelingsovereenkomsten waarbij een van die rechtspersonen wordt opgericht

Afdelingsmanager

 

2e.

 

Besluiten inzake artikel 14 Wet voorkeursrecht gemeenten (ontheffing onderhandelingsplicht)

Afdelingsmanager

 

J.

 

In bijlage B. SPECIFIEK (PER AFDELING/TEAM) wordt onder FINANCIEEL TOEZICHT, C. OVERIGE, bij onderdeel Verdaging van de onder 'Goedkeuring' genoemde besluiten, ‘Teamleider financieel toezicht lokale overheden (FTLO)’ vervangen door Teamleider.

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2017. Als het provinciaal blad waarin dit besluit wordt geplaatst, wordt uitgegeven na 31 december 2016, treedt dit besluit in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin het wordt geplaatst, en werkt het terug tot en met 1 januari 2017.

H. Goedhart

directeur

R. Brugts,

directeur

Naar boven