Rectificatie: Subsidieregeling Deltaplan Jeugd Eindhoven

[Deze publicatie betreft een rectificatie omdat de toelichting bijhorende deze regeling ontbrak. De oorspronkelijke publicatie is op 28 juni 2023 bekendgemaakt, beschikbaar via Gemeenteblad 2023, 276778]

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven maakt bekend, dat het in de vergadering van 21 juni 2023, heeft besloten

 

  • -

    Gelet op artikel 2, derde lid, 3, 5, 6, vierde lid, 7, 8, 9 van de ASV Eindhoven;

  • -

    Gelet op titel 4.2 van de Algemene wet bestuursrecht.

 

  • I.

    Vast te stellen de Subsidieregeling Deltaplan Jeugd Eindhoven

Artikel 1 Begripsomschrijving

  • 1.

    Alle begrippen die in deze subsidieregeling worden gebruikt en die niet nader worden omschreven hebben dezelfde betekenis als in de Jeugdwet en ASV Eindhoven:

    • a)

      ASV Eindhoven: Algemene Subsidieverordening gemeente Eindhoven;

    • b)

      Deltaplan Jeugd: door het college op 9 november 2021 vastgesteld verbeterplan van de gemeente Eindhoven over de periode 2022 tot en met 2025 voor de jeugdhulp om structurele hervormingen in de jeugdhulp door te voeren. De menselijke maat staat centraal waarbij het gaat om het organiseren van ondersteuning en zorg voor jeugdigen en gezinnen in Eindhoven;

    • c)

      Het versterken van het gewone leven: iedere jeugdige doorloopt tijdens zijn groei naar volwassenheid in de context van het gezin, school en leefomgeving verschillende levensfases waarbij voorspoed en tegenslag onderdeel uitmaken van het dagelijks leven en de jeugdige leert hiermee om te gaan, al of niet met ondersteuning vanuit de eigen omgeving of vanuit vrij toegankelijke ondersteuning;

    • d)

      Hulp en ondersteuning: (collectieve) hulp en ondersteuning voor inwoners van de gemeente Eindhoven op grond van de Jeugdwet, Wet Maatschappelijke ondersteuning en de subsidieregeling Versterken Sociale Basis (VSB);

    • e)

      Innovatie: toepassing van vernieuwing en/of verbetering van een product, proces, samenwerking, werk- en organisatievorm of leefsituatie, met als doel een ontwikkeling en bepaald voordeel te realiseren binnen (de context van) de ontwikkellijn extra transformatie en aanpak wachttijden;

    • f)

      Jeugdhulp: jeugdhulp zoals bedoeld in de Jeugdwet;

    • g)

      Jeugdige: jeugdige zoals bedoeld in de Jeugdwet;

    • h)

      Maatschappelijke partners: een rechtspersoon die al of niet met subsidie van het college activiteiten uitvoert op het terrein van het Sociaal Domein en/of waarmee de gemeente Eindhoven een inkooprelatie heeft voor de uitvoering van de Jeugdwet en/of Wmo, waarbij de activiteiten beleidsmatig zijn gerelateerd aan de beleidsdomeinen van het Sociaal Domein, en van belang zijn voor het Deltaplan Jeugd. Commerciële partijen met winstoogmerk vallen hier niet onder;

    • i)

      Ontwikkellijn extra inzet transformatie: onderdeel van het Deltaplan Jeugd gericht op het maken van de beweging van gefragmenteerde zorg buitenshuis, naar een netwerkondersteuning zo dicht mogelijk bij huis;

    • j)

      Ontwikkellijn wachttijden: onderdeel van het Deltaplan Jeugd gericht op het verkorten of effectief benutten van wachttijden in de specialistische jeugdhulp;

    • k)

      Samenwerking: een samenwerking met een of meer maatschappelijke partners en/of voorzieningen in relatie met de subsidieaanvraag;

    • l)

      Sociale infrastructuur: het totaal aan al of niet vrij toegankelijke voorzieningen in Eindhoven zoals bedoeld in het Deltaplan Jeugd, ontwikkellijn extra transformatie;

    • m)

      Voorliggende voorziening: zijnde een voorziening via een overheidsregeling of uitkering vanuit de overheid of enige landelijke-, provinciale of gemeentelijke subsidieregeling aangevraagd kan worden om in de activiteiten geheel of gedeeltelijk te kunnen voorzien;

    • n)

      Vrij toegankelijke ondersteuning: ondersteuning niet zijnde jeugdhulp op grond van de Jeugdwet en / of maatschappelijke ondersteuning op grond van de Wet Maatschappelijk Ondersteuning, binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Eindhoven.

Artikel 2 Doel

  • 1.

    Het doel van de subsidieregeling is het stimuleren van innovatieve activiteiten die een bijdrage leveren aan het Deltaplan Jeugd en zich specifiek richten op de ontwikkellijn extra inzet transformatie daar waar sprake is van een lacune of ontbrekende of ontoereikende hulp en ondersteuning of samenwerking op de volgende thema’s:

    • a.

      Verbinding en samenwerking tussen maatschappelijke partners vanuit de sociale basis en specialistische jeugdhulp ten behoeve van kennisontwikkeling, netwerkvorming tussen professionals of ontwikkelen van nieuw collectief aanbod in het preventieve veld

    • b.

      Hulp en ondersteuning van jongvolwassenen (na jeugdhulp met verblijf) in de leeftijd van 17 en 23 jaar richting zelfstandigheid op de leefgebieden wonen, dagbesteding, inkomen, hulp en ondersteuning.

  • 2.

    Het doel van de subsidieregeling is het stimuleren van innovatieve activiteiten die een bijdrage leveren aan het Deltaplan Jeugd en zich specifiek richten op de ontwikkellijn wachttijden daar waar sprake is van een lacune of ontbrekende hulp en ondersteuning op het volgende thema:

    • a.

      Verbetering van leefstijl en het versterken van het gewone leven tijdens het wachten op specialistische jeugdhulp.

Artikel 3 Doelgroep

Subsidie wordt uitsluitend verleend aan maatschappelijke partners zoals bedoeld in artikel 1 onder h.

Artikel 4 De te subsidiëren activiteiten

Een jaarlijkse of eenmalige subsidie wordt verleend voor activiteiten betrekking hebbende op gezinnen met jeugdige(n) en jeugdige(n) uit de gemeente Eindhoven die bijdragen aaneen van de thema's uit artikel 2.

Artikel 5 Subsidievereisten activiteiten

Om in aanmerking te komen voor subsidie als bedoeld in artikel 4, wordt in aanvulling op het bepaalde in ASV Eindhoven voldaan aan de volgende vereisten:

  • a.

    de activiteiten worden in samenwerking uitgevoerd; en

  • b.

    de activiteiten voorzien aantoonbaar in een behoefte van jeugdigen en gezinnen van de gemeente Eindhoven; en

  • c.

    de activiteiten zijn innovatief voor de sociale infrastructuur; en

  • d.

    de activiteiten zijn gericht op het versterken van het gewone leven; en

  • e.

    De activiteiten vinden plaats in Eindhoven; en

  • f.

    bij een aanvraag om meerjarige subsidie wordt de noodzaak en de behoefte aan een meerjarige subsidie per activiteit aangetoond.

Artikel 6 Vereisten subsidieaanvraag

  • 1.

    De subsidie wordt middels een door het college vastgesteld aanvraagformulier aangevraagd

  • 2.

    Onverminderd het bepaalde in artikel 4:2 Awb en de ASV Eindhoven, dient de aanvrager een gedegen en onderbouwd plan van aanpak te overleggen waarin ten minste staat beschreven:

    • a.

      hoe de activiteiten aansluiten bij één van de doelen zoals vermeld in artikel 2; en

    • b.

      wat een lacune of ontbrekend of ontoereikend aanbod is in aanwezige hulp en ondersteuning waar de activiteit een antwoord op is; en

    • c.

      Hoe de activiteiten primair betrekking hebben op de jeugdigen en gezinnen van de gemeente Eindhoven; en

    • d.

      hoe invulling wordt gegeven aan de vereisten voor subsidieverlening zoals aangegeven in artikel 5; en

    • e.

      Wat de te behalen doelen met de activiteiten zijn; en

    • f.

      met wie en hoe wordt samengewerkt; en

    • g.

      een sluitende begroting waarop voldoende gelden op de begroting zijn gereserveerd; en

    • h.

      de planning en ontwikkeling van de activiteiten met wanneer, hoe, waar, welke inzet plaatsvindt.

Artikel 7 Subsidiabele kosten

Voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de subsidie zoals bepaald in artikel 4, komen alleen kosten die onlosmakelijk verbonden zijn aan het uitvoeren van de activiteit in aanmerking voor subsidie, zijnde:

  • a.

    Huisvestingskosten: bestaande uit huur, gas, water, elektra, internet, lokale heffingen en vanuit Rijkswege vastgestelde verplichte verzekeringen van in Eindhoven gehuurde panden of voor zover van toepassing zijnde de eigenaarslasten voor een eigen pand. De huisvesting dient in Eindhoven of een aangrenzende gemeente gesitueerd te zijn;

  • b.

    Organisatiekosten: bestaande uit administratiekosten, verzekeringen, kantoorartikelen, internet; drukwerk, communicatie, abonnementen, verplichte contributiebijdragen, bankkosten, kosten voor beheer, licentiekosten. Uitgesloten zijn automatiseringskosten, aanschafkosten computerprogramma’s en computerhardware;

  • c.

    Initiële aanloopkosten: kosten die in verband staan met het opbouwen van de activiteit(en) zoals verbouwkosten om de locatie gereed te maken, leegstandskosten in de beginperiode of eenmalige investeringen om een product of activiteit op te zetten;

  • d.

    Activiteiten kosten: kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de activiteit.

  • e.

    Personele kosten: bestaande uit kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de activiteit en op generlei wijze geheel dan wel gedeeltelijk gedekt kunnen worden op basis van beschikkingen Jeugdwet, Wmo en andere landelijke wetgeving op het gebied van sociale zekerheid. Uitgesloten zijn kosten verbonden aan financiële (inzamelings)acties en-, jubilea;

  • f.

    Deskundigheidsbevordering: bestaande uit kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de uitvoering van de activiteit en/of noodzakelijk zijn voor het verkrijgen van specifieke vaardigheden die nodig zijn voor het uitvoeren van de activiteit die op generlei wijze geheel dan wel gedeeltelijk gedekt kunnen worden uit het opleidingsbudget van de organisatie van subsidieaanvrager.

Artikel 8 Hoogte subsidie

  • 1.

    De hoogte van eenmalige subsidie voor activiteiten die bijdragen aan het doel in artikel 2 eerste lid ‘ontwikkellijn extra inzet transformatie’ bedraagt in 2023 maximaal € 200.000 per aanvraag, in 2024 maximaal € 105.000 per aanvraag en in 2025 maximaal € 60.000 per aanvraag.

  • 2.

    In het geval voor eenzelfde activiteit zoals bedoeld in lid 1 een subsidie over meerjaren wordt aangevraagd bedraagt de hoogte van de subsidie in 2023 maximaal € 125.000, in 2024 maximaal €105.000 en in 2025 maximaal € 60.000 voor deze activiteit.

  • 3.

    De hoogte van eenmalige subsidie voor activiteiten die bijdragen aan het doel in artikel 2 tweede lid ‘ontwikkellijn aanpak wachttijden’ bedraagt in 2023 maximaal € 350.000 per aanvraag, in 2024 maximaal € 350.000 per aanvraag en in 2025 maximaal € 100.000 per aanvraag.

  • 4.

    In het geval voor eenzelfde activiteit zoals bedoeld in lid 3 een subsidie over meerjaren wordt aangevraagd bedraagt de hoogte van de subsidie in 2023 maximaal € 350.000, in 2024 maximaal € 350.000 en in 2025 maximaal € 100.000 voor deze activiteit.

Artikel 9 Weigeringsgronden

Subsidie wordt in aanvulling op het bepaalde in ASV Eindhoven geweigerd indien:

  • a.

    sprake is van een voorliggende voorziening; of

  • b.

    activiteiten niet bijdragen aan een van de doelen zoals genoemd in artikel 2; of

  • c.

    niet voldaan is aan de subsidievereisten zoals bedoeld in artikel 5; of

  • d.

    wanneer voor het behalen van de resultaten de aanvragen afhankelijk zijn van voorwaarden terwijl onvoldoende verzekerd is dat aan die voorwaarden op datum aanvraag is voldaan; of

  • e.

    de aanvraag afkomstig is van een commerciële partij met winstoogmerk; of

  • f.

    sprake is van een onevenredige verhouding tussen de totale kosten en het beoogde resultaat van de activiteit.

Artikel 11 Beoordeling subsidieaanvraag

De aanvragen die tijdig en volledig zijn ontvangen worden op basis van bijlage 2 van deze subsidieregeling beoordeeld.

Artikel 12 Subsidieplafond en verdeelcriteria

  • 1.

    Het college stelt het het subsidieplafond vast.

  • 2.

    Subsidie wordt verleend op volgorde van binnenkomst van de subsidieaanvragen totdat het betreffende subsidieplafond bereikt is.

  • 3.

    Indien een subsidieaanvraag nog niet volledig is, geldt voor het bepalen van de onderlinge rangschikking voor de verdeling van de subsidie de dag waarop de subsidieaanvraag volledig is als datum van binnenkomst.

Artikel 13 Aanvraagtermijn

In afwijking van het bepaalde in de ASV kunnen aanvragen gedurende het gehele kalenderjaar worden ingediend.

Artikel 14 Beslistermijn

In afwijking van het bepaalde in de ASV Eindhoven met betrekking tot de beslistermijn, beslist het college binnen 8 weken na ontvangst van de aanvraag.

Artikel 15 Hardheidsclausule

In alle gevallen waarin deze subsidieregeling niet of niet voldoende voorziet, beslist het college.

Artikel 16 Inwerkingtreding

Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de dag volgend op haar bekendmaking en geldt tot en met 31 december 2025.

Artikel 17 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als Subsidieregeling Deltaplan Jeugd.

Eindhoven, .

Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,

,burgemeester

, secretaris

Mij bekend,

De gemeentesecretaris van Eindhoven

Toelichting bij de Subsidieregeling Deltaplan Jeugd

Eindhoven zet zich de komende jaren extra in voor de verbetering van de jeugdzorg in Eindhoven. Het doel is om de zorg toekomstbestendig te maken (duurzaam, betaalbaar en beschikbaar). Er wordt geïnvesteerd in de jeugd met extra aandacht voor:

  • -

    Versnellen transformatie jeugdhulp

  • -

    Lacunes en hiaten (preventief) jeugdzorglandschap opsporen en oplossen

  • -

    Wachttijden aanpakken

  • -

    Hulpvraag en regie inwoner centraal stellen

Doelen Deltaplan Jeugd

De doelen van het Deltaplan Jeugd zijn:

  • -

    Voorkomen dat ouders en jeugdigen in problematische situaties terecht komen

  • -

    Versterken en verbeteren van de toegang tot specialistische zorg en beter samenspel tussen 1e en 2e lijnszorg waardoor specialistische zorg minder nodig is

  • -

    Meer netwerkondersteuning voor ouders en jeugdigen in hun eigen omgeving ipv gefragmenteerde zorg buitenshuis

  • -

    Tijdig, passende zorg voor jeugdigen en effectieve ondersteuning ook tijdens het wachten op de juiste zorg

De subsidieregeling maakt het mogelijk om initiatieven te starten die bijdragen aan bovenstaande doelen.

 

Monitoring

Het Deltaplan Jeugd werkt datagericht. Om de effecten van de activiteit te kunnen beoordelen (op proces en inhoud) worden er vanuit het Deltaplan Jeugd en de organisatie die subsidie aanvraag doet afspraken gemaakt over evaluatie en monitoring. Deze afspraken komen in de beschikking te staan.

 

Regio Samen voor Jeugd

Vanuit de regio Samenvoorjeugd wordt er ook een subsidieregeling opengesteld. Er zitten overlappingen in de verschillende thema’s. De scope is echter anders. Deze subsidieregeling richt zich primair op jeugdigen en gezinnen uit de gemeente Eindhoven. De subsidieregeling vanuit de regio Samenvoorjeugd richt zich op regionale projecten.

 

Indexatie subsidiebedragen

Jaarlijks indexeren we de budgetten voor subsidies. We houden bijvoorbeeld rekening met factoren als inflatie of wijzigingen in de CAO. De gemeenteraad besluit over de hoogte van deze indexering. Het kan voorkomen dat de indexering die de gemeente hanteert anders is dan waar je zelf van bent uitgegaan. Hierdoor kan het zijn dat je een ander bedrag toegekend krijgt dan dat je hebt aangevraagd. Als dit geldt voor jouw subsidieaanvraag dan gaan we met je in gesprek om te bezien hoe dit jouw aanbod en activiteiten beïnvloedt.

 

Contact

Als je vragen hebt over de subsidieaanvraag kun je contact opnemen met subsidiebureaueindhoven@eindhoven.nl

 

Artikelgewijs

 

Artikel 1 begripsomschrijving

In dit artikel zijn de begrippen gedefinieerd die in deze regeling worden gehanteerd. Er is met het oog op eenduidigheid gekozen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij bepalingen in de ASV, Jeugdwet en het Deltaplan Jeugd.

 

Artikel 2 Doel subsidieregeling

In dit artikel worden de doelen beschreven van de subsidieregeling. Deze doelen komen voort uit het Deltaplan Jeugd. De subsidieregeling heeft als doel om initiatieven te stimuleren die inspelen op missend hulp- en ondersteuningsaanbod en/of samenwerkingen faciliteren tussen verschillende maatschappelijke partners. Twee hoofdthema’s worden hier genoemd: extra inzet transformatie en wachttijden. Onder deze twee hoofdthema’s hangen subthema’s waar deze subsidieregeling over gaat. Deze doelen zijn op basis van gesprekken met verschillende inwoners, professionals, zorgorganisaties, regiogemeenten en beleidsmedewerkers opgesteld.

 

Artikel 3 Doelgroep

De subsidie wordt verleend aan zogeheten maatschappelijke partners. Dit zijn rechtspersonen zonder winstoogmerk. De organisatie kan al een subsidie- en/of inkooprelatie hebben met de gemeente Eindhoven. Ook organisaties zonder subsidie- en/of inkooprelatie kunnen een aanvraag indienen. De organisatie moet activiteiten verrichten op de beleidsterreinen van het Sociaal Domein en deze activiteiten dienen van belang te zijn voor de doelen van Deltaplan Jeugd.

 

Artikel 4 De te subsidiëren activiteiten

Alle activiteiten waarvoor subsidie wordt aangevraagd dienen te passen binnen de doelen van het Deltaplan Jeugd en zijn gericht op jeugdigen en gezinnen binnen de gemeente Eindhoven tot 18 jaar en indien sprake is van verlengde jeugdhulp tot 23 jaar.

 

Artikel 5 Subsidievereisten activiteiten

In dit artikel worden vereisten genoemd voor de subsidie.

Activiteiten moeten in samenwerking worden uitgevoerd, daarmee wordt bedoeld dat in de aanvraag duidelijk moet worden dat de aanvraag of door meerdere organisaties wordt gedaan, of dat er nadrukkelijk wordt samengewerkt (dit kan bijvoorbeeld blijken uit correspondentie via email).

De activiteiten zijn primair gericht op jeugdigen en gezinnen woonachtig in Eindhoven. We sluiten niet direct initiatieven uit die zich daarnaast ook richten op jeugdigen en gezinnen uit omliggende gemeenten zolang dit redelijk is ten aanzien van het aangevraagde subsidiebedrag, maar de nadruk ligt wel op jeugdigen en gezinnen uit de gemeente Eindhoven.

 

De activiteiten dienen innovatief te zijn, daarmee wordt bedoeld dat de aanvraag moet inspelen op een vraag waar op dit moment nog geen passend aanbod of antwoord op is. Het Deltaplan Jeugd stimuleert innovatieve ontwikkelingen om daarmee integraal antwoord te kunnen geven op vragen van de inwoners, zonder dat daar onnodig dure zorg voor nodig is. Innovatie kan ook zitten in een andere manier van samenwerken tussen organisaties, het trainen van professionals of een nieuwe werkwijze creëren die goed op aansluit op de doelen van het Deltaplan Jeugd.

 

Met versterken van het gewone leven wordt bedoeld dat de aanvraag zich richt op het leven van de inwoner en zijn/haar directe omgeving. Als hulp, ondersteuning en zorg ben je tijdelijk aanwezig in het leven van een jeugdige en/of gezin. Daarmee is het van belang om het gewone leven van de inwoner duurzaam te versterken, door bijvoorbeeld de sociale omgeving te versterken, de jongeren in zijn/haar kracht te zetten of in te zetten op de bestaanszekerheid.

 

Artikel 6 Vereisten Subsidieaanvraag

In dit artikel worden de vereisten beschreven, aanvullend op de Awb en ASV Eindhoven, die in het plan van aanpak moeten worden beschreven.

 

Artikel 7 Subsidiabele kosten

In dit artikel worden de subsidiabele kosten genoemd.

 

  • a.

    Huisvestingkosten: bestaande uit huur, gas, water, elektra, internet, lokale heffingen en vanuit Rijkswege vastgestelde verplichte verzekeringen van in Eindhoven gehuurde panden of voor zover van toepassing zijnde de eigenaarslasten voor een eigen pand. De huisvesting dient in Eindhoven of nabijgelegen gesitueerd te zijn.

  • b.

    Organisatiekosten: bestaande uit administratiekosten, verzekeringen, kantoorartikelen, internet; drukwerk, communicatie, abonnementen, verplichte contributiebijdragen, bankkosten, kosten voor beheer, licentiekosten. Uitgesloten zijn automatiseringskosten, aanschafkosten computerprogramma’s en computerhardware;

  • c.

    Initiële aanloopkosten: kosten die in verband staan met het opbouwen van de activiteit(en) zoals verbouwkosten om de locatie gereed te maken, leegstandskosten in de beginperiode of eenmalige investeringen om een product of activiteit op te zetten;

  • d.

    Activiteiten kosten: kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de activiteit. De activiteiten moeten plaatsvinden in Eindhoven;

  • e.

    Personele kosten: bestaande uit kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de activiteit en op generlei wijze geheel dan wel gedeeltelijk gedekt kunnen worden op basis van beschikkingen Jeugdwet, Wmo en andere landelijke wetgeving op het gebied van sociale zekerheid. De activiteiten moeten plaatsvinden in Eindhoven. Uitgesloten zijn kosten verbonden aan financiële acties, jubilea;

  • f.

    Deskundigheidsbevordering: bestaande uit kosten die direct en onlosmakelijk verbonden zijn aan de uitvoering van de activiteit en/of noodzakelijk zijn voor het verkrijgen van specifieke vaardigheden die nodig zijn voor het uitvoeren van de activiteit die op generlei wijze geheel dan wel gedeeltelijk gedekt kunnen worden uit opleidingsbudget van de organisatie van subsidieaanvrager.

Een aantal niet uitputtende voorbeelden van in aanmerking komende kosten voor de specifieke uitkering zijn:

  • 1.

    Kosten voor opzetten van initiatieven voor hulp en ondersteuning aan kinderen en gezinnen waarbij de focus ligt op preventieve collectieve hulp of voor verbetering van leefstijl en het versterken van het gewone leven tijdens het wachten op specialistische jeugdhulp

  • 2.

    Kosten voor netwerkvorming tussen maatschappelijke partners om kennisdeling- en uitwisseling te faciliteren tussen professionals onderling op thema’s rakend aan het Deltaplan Jeugd

  • 3.

    Ontwikkel- en opstartkosten voor realiseren van woonvoorzieningen voor jongvolwassenen (denk aan tiny-houses, gedeelde woonvoorzieningen voor jongeren met en zonder jeugdhulpervaring, kleinschalige zelfstandigheidsstudio’s).

  • 4.

    Kosten gericht op het opzetten van leer/ontwikkeltrajecten (denk aan talentontwikkeling, ontdekken wie je bent of andere thema’s) voor jongeren die de volwassen leeftijd hebben bereikt met een verleden in jeugdhulp met verblijf om ze te ondersteunen naar zelfstandigheid.

Artikel 8 Hoogte subsidie

In dit artikel worden vier subsidiehoogtes genoemd, twee voor de ontwikkellijn Extra Inzet Transformatie (eenmalig en meerjarig) en twee voor de ontwikkellijn wachttijden (eenmalig en meerjarig). Deze gelden beide tot december 2025.

 

Artikel 9 Weigeringsgronden

In artikel 9 zijn weigeringsgronden voor het weigeren subsidie opgenomen, aanvullend op de ASV Eindhoven. De weigeringsgronden gelden voor alle aanvragen. De weigeringsgronden beogen stapeling van subsidie te voorkomen voor eenzelfde activiteit of beogen te voorkomen dat er subsidie wordt uitgegeven voor activiteiten die niet passen binnen de doelstellingen van het Deltaplan Jeugd en/of gericht zijn op jeugdige en gezinnen in Eindhoven. Daarnaast wordt een commerciële partij met winstoogmerk uitgesloten. Ook wordt een aanvraag geweigerd als de voorwaarden waaraan de aanvraag moet voldoen niet met zekerheid gehaald kunnen worden. Een aanvraag waarin een onevenredig bedrag wordt gevraagd ten aanzien van de resultaten wordt ook geweigerd.

 

Artikel 1 Subsidieplafond/verdeling van de subsidie

In het gemeenteblad worden twee subsidieplafonds genoemd, voor de ontwikkellijn Extra Inzet Transformatie en voor de ontwikkellijn wachttijden. Deze gelden beide tot december 2025.

 

Artikel 11 Beoordeling subsidieaanvraag

De aanvraag wordt beoordeeld in een beoordelingscommissie. De beoordelingscommissie bestaat uit 2 beleidsmedewerkers jeugd en een projectleider vanuit het Deltaplan Jeugd. De beoordeling gaat aan de hand van de volgende categorieën:

  • -

    Probleemstelling beschrijving: wordt duidelijk wat de meerwaarde is van de aanvraag en past dit bij het Deltaplan Jeugd?

  • -

    Resultaat: Wat is het beoogde resultaat voor de doelgroep en voor de gemeente Eindhoven?

  • -

    Projectorganisatie: wie gaat het project draaien?

  • -

    Samenwerking: met wie wordt er samengewerkt?

  • -

    Randvoorwaarden, risico’s en beheersmaatregelen

  • -

    Begroting: is er sprake van een realistische begroting en bespaart dit naar verwachting kosten?

Artikel 12 Verdeelcriteria

We beoordelen de aanvragen op volgorde van binnenkomst aan de hand van de hierboven gestelde beoordelingscriteria. We stoppen met de aanvragen beoordelen wanneer het subsidieplafond is bereikt. Dit geldt per thema. Als het subsidieplafond van het thema Extra Inzet Transformatie is bereikt, beoordelen we nog wel de aanvragen voor het thema wachttijden.

 

Artikel 13 Aanvraagtermijn

De aanvragen kunnen ingediend worden gedurende de looptijd van de subsidieregeling.

Naar boven