Wijziging inkoop- en aanbestedingsbeleid, gemeente Zoetermeer

Het college van burgemeester en wethouders van Zoetermeer heeft op 31 januari 2017 besloten:

  • 1.

    Het inkoop- en aanbestedingsbeleid aan te vullen met de beleidsregel betreffende inhuur derden: “Voor de inhuur van derden wordt gebruik gemaakt van de door de gemeente gecontracteerde marktplaats danwel de voor bepaalde functies reeds afgesloten raamovereenkomsten”;

  • 2.

    De actualisatie van de te hanteren uniforme documenten in het inkoop- en aanbestedingsbeleid door te voeren;

  • 3.

    Het gebruik van het SEBO-keurmerk in het inkoop- en aanbestedingsbeleid als volgt te verduidelijken:Bij iedere meervoudig onderhandse, Nationale danwel Europese aanbesteding voor werken en diensten wordt 5% SROI (Social Return On Investment) geëist. Waarbij het SEBO-Keurmerk (in geval van de meervoudig onderhandse aanbestedingen) gelijk staat aan 5% SROI invulling;

  • 4.

    Dit besluit ter kennisname naar de raad te sturen.  

 

Dit besluit treedt in werking een dag na bekendmaking. 

 

Ondertekening, Zoetermeer 31 januari 2017

de secretaris,

drs H.M.M. Koek

de burgemeester,

Ch.B. Aptroot

 

Op grond van artikel 29 van de Financiële verordening gemeente Zoetermeer 2014 is het college bevoegd het inkoop- en aanbestedingsbeleid vast te stellen. Onderstaand de tekst van het beleid inclusief de aanpassing.

Naar boven