Tarievenverordening 2018 gemeente Loon op Zand

De raad van de gemeente Loon op Zand;

 

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 14 november 2017, nummer 2017/xx;

 

gelet op artikel 147 van de Gemeentewet;

 

b e s l u i t :

 

vast te stellen de navolgende “Tarievenverordening 2018 gemeente Loon op Zand”.

Artikel 1 Maken van een inrit

  • 1.
    • a.

      In een bestaande situatie: met hergebruik bestaande banden:

      is voor:

      • 1.

        de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

      • 2.

        het verleggen van een bestaande inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

        verschuldigd € 80,10 per m²;

    • b.

      In een bestaande situatie met gebruik nieuwe blokken:

      is voor:

      • 1.

        de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

      • 2.

        het verleggen van een bestaande inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2;

        verschuldigd € 85,10 per m²;

    • c.

      vindt voor:

      • 1.

        de aanleg van een niet standaard inrit (bijvoorbeeld het verplaatsen van obstakels als een rioolkolk, lantaarnpaal of boom);

      • 2.

        de aanleg van een inrit voor niet-wooneenheden;

      • 3.

        het verleggen van een bestaande inrit groter dan 10 m2;

      • 4.

        de aanleg van een standaard inrit groter dan 10 m2;

        berekening plaats op basis van werkelijk te maken kosten;

  • 2.

    Tijdens het woonrijp maken voor nieuwbouwprojecten voor wooneenheden:

    • a.

      zijn voor de aanleg van een standaard inrit met een breedte van 3 meter en een oppervlakte van max. 10 m2 de kosten reeds in de grondprijs verdisconteerd;

    • b.

      worden voor:

      • 1.

        de aanleg van een niet standaard inrit (bijvoorbeeld het verplaatsen

      • 2.

        van obstakels als een rioolkolk, lantaarnpaal of boom);

      • 3.

        de aanleg van een inrit voor niet-wooneenheden;

      • 4.

        het verleggen van een bestaande inrit;

      • 5.

        de aanleg van een standaard inrit groter dan 10 m2; de werkelijke kosten minus de onder 2 A genoemde kosten in rekening gebracht;

Artikel 2 Maken van rioolaansluitingen

  • 1.

    Voor een aansluiting van 125 mm van een pand op het gemeenteriool, inclusief hulpstukken, is per aansluiting met een lengte van maximaal 10 m' verschuldigd € 1.313,00;

  • 2.

    voor een aansluiting van 125 mm van een pand met een lengte groter dan 10 m' doch kleiner dan 16 m' wordt het onder a. vermelde bedrag verhoogd met € 98,00 voor elke m' boven de 10 m';

  • 3.

    voor aansluitingen met een lengte vanaf 16 m' dient minimaal een aansluiting van 160 mm te worden toegepast;

  • 4.

    voor een aansluiting van 160 mm van een pand op het gemeenteriool, inclusief hulpstukken, is per aansluiting met een lengte van maximaal 10 m’ verschuldigd € 1.421,00;

  • 5.

    voor een aansluiting van 160 mm van een pand met een lengte groter dan 10 m’ doch kleiner dan 41 m', wordt het onder d. vermelde bedrag verhoogd met € 98,00 voor elke m' boven de 10 m’;

  • 6.

    voor rioolaansluitingen met een groter dan 160 mm vindt een berekening plaats op basis van de werkelijk te maken kosten;

  • 7.

    indien voor het maken van een rioolaansluiting een pompunit geplaatst moet worden, worden de betreffende kosten afzonderlijk in rekening gebracht;

  • 8.

    voor rioolaansluitingen met een lengte vanaf 41 m' vindt een berekening plaats op basis van werkelijk te maken kosten.

Artikel 3 Uitvoering Evenementen

Het tarief bedraagt bij een evenement als bedoeld in artikel 2:25 van de APV Loon op Zand 2012 en of een evenement als bedoeld in artikel 17 van de "Duinverordening gemeente Loon op Zand":

  • -

    Brengen - halen van dranghekken tot 10 stuks € 77,50

  • -

    Brengen - halen van 10 of meer dranghekken € 129,00

  • -

    Brengen - halen – en ledigen van afvalcontainers tot 10 stuks € 93,00

  • -

    Brengen - halen– en ledigen van afvalcontainers van 10 of meer stuks € 129,00

  • -

    Ledigen gevulde retour gekomen afvalcontainer per stuk € 3,50

  • -

    Brengen - halen verzamelafvalcontainer € 129,00

  • -

    Bij gebruik verzamelafvalcontainer, storten afval per 1000 kg € 144,50

  • -

    Plaatsen vlaggenmast per mast € 20,25

  • -

    Wegafsluiting per afsluiting € 25,50

  • -

    Vergoeding water en stroom evenementenlocatie per dag € 51,50

  • -

    Opstellen omleidingsroute € 180,50

  • -

    Opstellen verkeersplan € 180,50

  • -

    Tarief per uur bij meer dan 6 uur extra inzet buitendienst € 71,75

Artikel 4 Papiercontainer

Het tarief voor de huur van een extra papiercontainer bedraagt per jaar per container € 25,50 (exclusief BTW).

Artikel 5 Container GFT-afval

Het tarief voor de huur van een extra container bestemd voor groente-, fruit- en tuinafval bedraagt per jaar voor:

  • -

    een 140 liter container: € 92,00 (exclusief BTW);

  • -

    een 240 liter container: € 115,00 (exclusief BTW).

Artikel 6 Container restafval

Het tarief voor de huur van een extra container bestemd voor de overige huishoudelijke afvalstoffen (restafval) bedraagt per jaar voor:

  • -

    een 140 liter container: € 116,00 (exclusief BTW);

  • -

    een 240 liter container: € 192,00 (exclusief BTW).

Artikel 7 Omwisselen container

Het tarief voor het op verzoek omwisselen van een container bestemd voor restafval of voor GFT-afval in een container van een ander formaat bedraagt € 77,00 (exclusief BTW).

Artikel 8 Ophalen grof huisvuil

Het tarief voor het op verzoek verwijderen van huishoudelijke afvalstoffen of grof huisvuil bedraagt per kubieke meter of een gedeelte daarvan € 26,50 (exclusief BTW)

Artikel 9 Achterlaten afvalstoffen op milieustraat

Het tarief bedraagt voor het achterlaten van afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats, aangeboden vanuit:

1.

Een personenauto

1 tik (€ 26,50) (exclusief BTW)

 

 

 

2.

Een personenauto met aanhanger (niet zijnde een tandemasser)

2 tikken (€ 53,00) (exclusief BTW)

3.

Een auto met grijs-bedrijfswagenkenteken

2 tikken (€ 53,00) (exclusief BTW)

 

 

 

4.

Een personenauto met tandemasser

3 tikken (€ 79,50) (exclusief BTW)

 

 

 

5.

Een auto met grijs-bedrijfswagenkenteken met aanhanger/tandemasser

3 tikken (€ 79,50) (exclusief BTW)

Artikel 10 Overgangsregeling, inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2018. Op dat tijdstip vervalt de Tarievenverordening 2017 gemeente Loon op Zand, zoals vastgesteld op 14 december 2016, sedertdien gewijzigd.

  • 2.

    De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2018.

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Loon op Zand van

21 december 2017.

De raad voornoemd,

voorzitter,

griffier,

Naar boven