Regeling personeelsdossiers Veiligheidsregio Groningen

Het Algemeen Bestuur van de gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Groningen,

 

  • gelet op de Algemene Verordening Gegevensbescherming;

  • gelet op de Archiefwet en de selectielijst VNG;

  • gelet op de instemming van de ondernemingsraad d.d. 6 februari 2024;

besluit:

 

vast te stellen de navolgende Regeling persoonsgegevens in personeelsdossiers Veiligheidsregio Groningen.

 

Hoofdstuk 1 Begripsbepaling/definities

Hoofdstuk 2 Doel en werkingssfeer

Hoofdstuk 3 Verantwoordelijkheden en bevoegdheden

Hoofdstuk 4 Gegevens

Hoofdstuk 5 Bewaren en verwijderen personeelsgegevens

Hoofdstuk 6 Overige bepalingen

Bijlage 1 Persoonsgegevens, bewaartermijnen, grondslagen

 

Hoofdstuk 1. Begripsbepaling/definities

1. Definities

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

 

a.

AVG

Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679;

b.

beheerder

degene die onder verantwoordelijkheid van de verwerkingsverantwoordelijke is belast met de (dagelijkse) zorg voor de verwerking van persoonsgegevens, voor de juistheid van de ingevoegde gegevens, alsmede voor het bewaren, verwijderen en verstrekken van gegevens. De beheerder is de proceseigenaar;

c.

bestuur

het Algemeen Bestuur van Veiligheidsregio Groningen;

d.

derde

Ieder ander, niet zijnde de betrokkene, de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker, of enig persoon die onder rechtstreeks gezag valt van de verwerkingsverantwoordelijke, of die door de verwerker gemachtigd is om persoonsgegevens te verwerken;

e.

personeelsdossier

het geheel van – schriftelijk en/of elektronisch – vastgelegde (personeels)informatie met betrekking tot een medewerker;

f.

betrokkene

degene (natuurlijk persoon) op wie het persoonsgegeven betrekking heeft;

g.

leidinggevende

de leidinggevende in hiërarchische zin;

h.

managementgegevens

de zoveel mogelijk geaggregeerde gegevens die in de vorm van statistische rapporten en signalen, worden verwerkt met betrekking tot formatie en bezetting, ziekteverzuim, functioneringsgesprekken, mobiliteit, taakstelling en realisatie, demografie, bijzondere beloning alsmede overzichten van overige gegevens die relevant zijn voor voeren van personeelsbeleid;

i.

medewerker

een (voormalig) ambtenaar als bedoeld onder artikel 1:1 , eerste lid onder a en aaa, Arbeidsvoorwaardenregeling Veiligheidsregio Groningen, evenals (voormalig) ingehuurd personeel, een student (stagiair), degene die werkzaam is op basis van een werkervaringsplaats, of enig andere medewerker die door of vanwege de VRG is aangesteld en van wie de VRG persoonsgegevens verwerkt;

j.

persoonsgegeven

alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon (de betrokkene), omvattend direct en indirect herleidbare gegevens. Het betreft gestructureerde en ongestructureerde data;

k.

UAVG

Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming;

l.

verwerking

een bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens;

m.

verwerker

de persoon of organisatie die de persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van de verwerkingsverantwoordelijke;

n.

verwerkingsverantwoordelijke

Een persoon of instantie die alleen, of samen met anderen, het doel van en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens vaststelt;

o.

de VRG

Veiligheidsregio Groningen.

Hoofdstuk 2. Doel en werkingssfeer

2. Doelstelling van de verwerking van persoonsgegevens

  • 1.

    De verwerking van persoonsgegevens van medewerkers van de VRG in het personeelsdossier heeft ten doel een effectief, efficiënt en sociaal verantwoord personeelsbeleid en -beheer te kunnen voeren, alsmede om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen. Hieronder wordt mede begrepen:

    • a.

      het verwerken van persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van en de controle op de naleving van de rechtspositieregelingen, waaronder gedragsregels, die de VRG voor haar medewerkers heeft vastgesteld,

    • b.

      het verwerken van gegevens die het mogelijk maken voor de VRG om als sociale werkgever aandacht te besteden aan (mijlpalen in het leven en loopbaan van) medewerkers.

  • 2.

    In aanvulling op het eerste lid, kunnen persoonsgegevens worden verwerkt met als doel:

    • a.

      het genereren van managementgegevens voor interne beleidsvoering, voor zover zulks daarvoor noodzakelijk is;

    • b.

      financiële controle betreffende juistheid, volledigheid, en tijdigheid van financiële gegevens, accountantscontrole en audits, voor zover zulks daarvoor noodzakelijk is;

    • c.

      het leveren van gegevens ten behoeve van de Werkgeversvereniging Samenwerkende Veiligheidsregio’s (WVSV), NIPV en overige samenwerkingspartners, voor zover zulks noodzakelijk is en de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad.

    • d.

      wetenschappelijke doeleinden, voor zover zulks daarvoor noodzakelijk is en de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad.

  • 3.

    De persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt ten behoeve van de in dit artikel omschreven doelstelling (‘doelbinding’), zijn toereikend, ter zake dienend en beperkt tot wat noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt (‘minimale gegevensverwerking’).

3. Werkingssfeer

Deze regeling geldt ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens van de medewerkers als bedoeld in artikel 1, onder i, van deze regeling.

Hoofdstuk 3. Verantwoordelijkheden en bevoegdheden

4. Verantwoordelijkheden en Beheer

  • 1.

    Het bestuur is verwerkingsverantwoordelijke en is daarmee verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens als bedoeld in deze regeling. De directeur Veiligheidsregio ziet tevens toe op de verwerking van persoonsgegevens als bedoeld in deze regeling.

  • 2.

    De beheerders zijn het sectorhoofd bedrijfsvoering en de teamleider P&OO, overeenkomstig de mandaatregeling Veiligheidsregio Groningen.

  • 3.

    De beheerder is namens de verwerkingsverantwoordelijke belast met de organisatie, uitvoering, controle en beveiliging van de verwerking van persoonsgegevens, overeenkomstig de AVG en de UAVG.

  • 4.

    De beheerder draagt zorg voor een juiste en nauwkeurige verwerking van persoonsgegevens en draagt zorg voor technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.

  • 5.

    De beheerder is namens de verwerkingsverantwoordelijke belast met de (dagelijkse) zorg voor de verwerking van persoonsgegevens, voor de juistheid van de ingevoegde gegevens, alsmede voor het bewaren, verwijderen en verstrekken van gegevens. Hieronder valt ook een periodieke (steekproefsgewijze) controle of gegevens nog kloppen.

5. Inzagebevoegdheid van gegevens in personeelsdossier

In de autorisatiematrix Veiligheidsregio Groningen is opgenomen wie persoonsgegevens kunnen raadplegen en welke gegevens zij mogen inzien. Dit conform het uitgangspunt dat enkel inzage wordt gegeven aan personen indien dit noodzakelijk is voor de goede uitoefening van hun functie.

6. Inzagebevoegdheid van managementgegevens

Managementgegevens in de vorm van rapporten kunnen uitsluitend worden geraadpleegd door degenen voor wie dat noodzakelijk is voor de uitoefening van diens functie.

7. Rechten van medewerker zelf

  • 1.

    Ten aanzien van de uitoefening door de medewerkers van de hen toegekende rechten geldt de AVG, op basis waarvan – onder de aldaar opgenomen voorwaarden - recht bestaat op:

    • a.

      inzage van persoonsgegevens,

    • b.

      rectificatie, aanvulling of wissing van persoonsgegevens,

    • c.

      verzoek tot beperking van verwerking van persoonsgegevens,

    • d.

      het maken van bezwaar tegen verwerking,

    • e.

      het recht op gegevensoverdraagbaarheid (dataportabiliteit),

    • f.

      het intrekken van verleende toestemming.

  • 2.

    Ten aanzien van het inzagerecht als bedoeld onder lid 1 sub a. geldt als uitgangspunt dat een medewerker zijn/haar eigen personeelsdossier digitaal kan raadplegen. Indien en voor zover het personeelsdossier niet (direct) digitaal toegankelijk is voor de medewerker, krijgt de medewerker of zijn gemachtigde desgevraagd inzage in zijn papieren personeelsdossier. Deze inzage geschiedt op afspraak en onder toezicht van de beheerder, de betrokken personeelsadviseur of via personeelsbeheer. De beheerder, betrokken personeelsadviseur of medewerker personeelsbeheer eist voldoende waarborgen voor het verifiëren van de identiteit van degene die heeft verzocht om (digitale) inzage en/of de onder b t/m f genoemde rechten.

  • 3.

    De rechten zoals genoemd in lid 1 onder a t/m f kunnen schriftelijk (waaronder mede begrepen per e-mail) worden ingeroepen bij de teamleider P&OO.

  • 4.

    De beslissing (genomen door de teamleider P&OO) op het verzoek wordt binnen één maand na ontvangst van het verzoek schriftelijk medegedeeld. De termijn van één maand kan gelet op de complexiteit van het verzoek en het aantal verzoeken met twee maanden worden verlengd. Van de verlenging wordt de medewerker binnen één maand na ontvangst van het verzoek in kennis gesteld, met vermelding van redenen voor de vertraging. Wanneer geen gevolg wordt gegeven aan het verzoek, wordt binnen één maand na ontvangst van het verzoek medegedeeld waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven.

  • 5.

    De verzoeker ontvangt een afschrift van eventueel gecorrigeerde, aangevulde of verwijderde gegevens.

  • 6.

    Een afwijzende beslissing op het verzoek wordt schriftelijk en gemotiveerde meegedeeld, waarbij medewerker wordt gewezen op zijn mogelijkheid van bezwaar en het indienen van een klacht bij de toezichthoudende autoriteit.

  • 7.

    Op voornoemde besluiten zijn de artikelen van de Algemene wet bestuursrecht inzake bezwaar en beroep van toepassing, onverminderd het bepaalde in de AVG en UAVG.

8. Bevoegdheid tot het verwerken van gegevens in personeelsdossiers

  • 1.

    De verwerkingsverantwoordelijke en de beheerder kunnen functionarissen aanwijzen die uit hoofde van hun functie bevoegd zijn tot het verwerken van persoonsgegevens in personeelsdossiers. De bevoegdheid tot het verwerken van gegevens wordt beperkt tot die handelingen, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor een goede functie-uitoefening van de aangewezen functionaris.

  • 2.

    In de autorisatiematrix Veiligheidsregio Groningen zijn de bevoegdheden van functionarissen opgenomen.

9. Verstrekking van gegevens aan derden

  • 1.

    Verstrekking van gegevens aan derden is slechts toegestaan voor zover dat voortvloeit uit of verenigbaar is met het doel van verwerking van persoonsgegevens, als benoemd in artikel 2 van deze regeling, dit volgt uit een wettelijke verplichting of toestemming is verkregen van de medewerker.

  • 2.

    Verstrekking van persoonsgegevens op grond van dit artikellid gaan niet verder dan noodzakelijk, waarbij wordt voldaan aan de vereisten van dataminimalisatie.

  • 3.

    De verstrekking van persoonsgegevens blijft achterwege voor zover op grond van een wettelijke voorschrift geheimhouding is geboden.

Hoofdstuk 4. Gegevens

10. Te verwerken gegevens

  • 1.

    In het personeelsdossier worden persoonsgegevens verwerkt, zoals nader beschreven in bijlage 1 van deze regeling en de in het tweede lid van dit artikel opgenomen gegevens.

  • 2.

    Naast de in het eerste lid genoemde gegevens worden in personeelsdossiers de volgende gegevens verwerkt:

    • a.

      Werkgeverskosten;

    • b.

      Managementgegevens.

  • 3.

    Onverminderd het bepaalde in artikel 27, eerste lid onder k, van de Wet op de Ondernemingsraden is de directeur Veiligheidsregio Groningen bevoegd om de gegevens in bijlage 1 van deze regeling te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen.

11. Herkomst persoonsgegevens

  • 1.

    De in de personeelsdossiers opgenomen gegevens worden verkregen:

    • a.

      van de medewerker;

    • b.

      van de direct-leidinggevende;

    • c.

      van personen en instanties die aan de medewerker redelijkerwijs bekend kunnen zijn.

  • 2.

    In de personeelsdossiers worden voorts gegevens verwerkt die zijn samengesteld uit of afgeleid van gegevens, verkregen van bovengenoemde personen of instanties.

Hoofdstuk 5. bewaren en vernietiging personeelsgegevens

12. Bewaarplaats personeelsdossiers

Bij het bewaren van personeelsgegevens wordt zoveel mogelijk gewerkt vanuit het principe dat een gegeven slechts op één plaats wordt bewaard.

13. Vernietiging van gegevens in personeelsdossier

  • 1.

    Het sectorhoofd bedrijfsvoering draagt de verantwoordelijke zorg voor tijdige vernietiging van de in het personeelsdossier verwerkte persoonsgegevens.

  • 2.

    De personeelsgegevens in personeelsdossiers worden bewaard en vernietigd overeenkomstig de bewaartermijnen zoals opgenomen in bijlage 1. Gegevens waarvoor in bijlage 1 geen specifieke bewaartermijn wordt vermeld worden niet langer dan noodzakelijk bewaard.

  • 3.

    Het sectorhoofd bedrijfsvoering, althans de namens het sectorhoofd bedrijfsvoering aan te wijzen functionarissen, selecteren in een zo vroeg mogelijk stadium de te vernietigen persoonsgegevens. Zij leggen dat vast in een vernietigingslijst, waarin een specificatie is opgenomen van het persoonsgegeven en op grond waarvan deze moet worden vernietigd.

  • 4.

    De vernietigingslijst wordt aan de directeur Veiligheidsregio Groningen voorgelegd ter goedkeuring op de vernietiging van de aldaar genoemde documenten, waarna de vernietiging door de daartoe aan te wijzen functionarissen wordt uitgevoerd.

  • 5.

    Het sectorhoofd bedrijfsvoering, althans de namens het sectorhoofd bedrijfsvoering aan te wijzen functionarissen, stellen een verklaring op, die ten minste een specificatie van de vernietigde persoonsgegevens bevat, op grond waarvan is vernietigd en op welke wijze de vernietiging is geschied. Deze verklaring wordt ondertekend door de Directeur Veiligheidsregio Groningen. Een exemplaar van deze vernietigingslijst wordt bewaard door de Veiligheidsregio Groningen.

Hoofdstuk 6. Overige bepalingen

14. Bijzondere gevallen

In gevallen waarin deze regeling niet of niet naar redelijkheid voorziet, beslist het bestuur.

15. Intrekking Regeling persoonsdossiers Veiligheidsregio Groningen

De Regeling persoonsdossiers Veiligheidsregio Groningen en bijbehorende bijlagen worden ingetrokken met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze regeling.

16. Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op met ingang van datum 28 maart 2024.

17. Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling personeelsdossiers Veiligheidsregio Groningen 2024.

Bijlage 1 Regeling personeelsdossiers 2023

 

Gegeven/Document

Bewaartermijn*

Grondslag

 

Personalia

Gestructureerde data (o.a. personalia, communicatiegegevens, bankgegevens)

10 jaren na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uitvoeren

Kopie van het paspoort of identiteitsbewijs

5 jaren na einde dienstverband

Wet arbeid vreemdelingen

Kopie van verblijfsvergunning

5 jaren na einde dienstverband

Wet arbeid vreemdelingen

Kopie bankpas

7 jaren na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Kopie rijbewijs

7 jaren na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Overlijdensbericht medewerker

10 jaren na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uitvoeren

 

Sollicitatie (onder kopje aanstellingen)

Sollicitatiebrief (aangenomen medewerkers)

Tot einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

CV (aangenomen medewerkers)

Tot einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

VOG

2 jaar na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

Aanstellingskeuring

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Checklijst ZZP

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

 

Aanstellingen en arbeidsovereenkomst, ontslag

Gestructureerde data (o.a. arbeidsverhouding)

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

aanstellingen/aanwijzingen/benoemingen (en wijzigingen daarvan)

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

arbeidsovereenkomst (en wijziging daarvan)

10 jaren na einde dienstverband

archiefwet/Fiscale regelgeving

overeenkomsten anders dan aanstelling/arbeidsovereenkomst (en wijziging daarvan)

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

Aanwijzing voorrangskandidaat

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

Gegevens/documenten ontslag

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

Verslag exitgesprek

2 jaren na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

Detacheringsovereenkomst / inhuurovereenkomst (en wijzigingen daarvan)

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

Dienstjaren

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet/Fiscale regelgeving

 

Salaris, vergoedingen, toelagen en declaraties

Gestructureerde data (o.a. fiscaal, loonmutaties)

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Loonheffing

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Loonstroken/jaaropgaven

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Loonbeslag

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Individueel keuzebudget (incl. keuzemogelijkheden)

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Salaristoelagen

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Overige vergoedingen en uitkeringen

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Werkgeversverklaring

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Declaraties

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Overige financiële gegevens

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

 

Functie

Gestructureerde data (o.a. soort functie, organisatorische verhoudingen, formatieverdeling)

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet

Documenten over organisatorische verhoudingen

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet

Functieprofiel/functiebeschrijving/vacaturetekst

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet

 

Arbeidsduur, werktijden, vakantie en verlof

Gestructureerde data (o.a. verlofboekingen)

10 jaren na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

Verzoeken/besluiten Wet flexibel werken

10 jaren na einde dienstverband

Archiefwet

Verzoeken/besluiten/documenten Wazo, bijzonder verlof, onbetaald verlof

7 jaren na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Documenten spaarverlof

7 jaren na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Rooster

7 jaren na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Verklaring hoofdwerkgever voor deelname vrijwilligerspost

2 jaren na einde dienstverband

Noodzakelijk om overeenkomst uit te voeren

 

Arbeidsongeschiktheid/Arbo

Gestructureerde data

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Verslagen/communicatie bedrijfsarts

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Rechtspositionele brieven i.v.m. arbeidsongeschiktheid

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Re-integratie documenten

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Gegevens/documenten bij een dienstongeval

7 jaar na einde dientsverband

Fiscale regelgeving

Gegevens/documenten i.v.m. werknemersverzekeringen (ZVW, ZW, WAO/WIA)

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Werkplekonderzoek

10 jaar na onderzoek

Archiefwet

 

Opleidingen

Gestructureerde data (bv. werk-/opleidingsniveau)

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Getuigschriften/diploma’s

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Aanvraag/toekenning studiefaciliteiten

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

 

FLO/Tweede loopbaan

FLO-stukken

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Tweede-loopbaan-plan

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

 

Van werk naar werk aanspraken

Gegevens/documenten (bovenwettelijke) WW-uitkering

7 jaar na afhandeling

Fiscale regelgeving

van werk naar werk documenten/loopbaanafspraken

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Resultaat assessments

5 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

 

Functioneren

Beoordelingsdocumenten

5 jaar na datum invoer

Archiefwet

Gespreksverslagen

5 jaar na datum invoer

Archiefwet

Disciplinaire maatregelen

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

 

Overige rechten en verplichtingen

Gestructureerde gegevens (o.a. t.a.v. onderstaande onderwerpen)

Zie onderstaande

Eed/belofte

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Gebruiksovereenkomsten

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Nevenwerkzaamheden

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Verzekeringen en schadevergoeding

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

Jubilea/Eerbewijzen

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

toestemming verwerking gegevens (o.a. beeldmateriaal)

Direct na vervallen toestemming

Toestemming

BHV

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Formulier (potentieel) gevaarlijke stoffen / voor gezondheid schadelijke stoffen

40 jaar na einde dienstverband

Noodzaak om overeenkomst uit te voeren

Geheimhoudingsverklaring

10 jaar na einde dienstverband

Noodzaak om overeenkomst uit te voeren

 

Keuringen brandweerpersoneel

Brandweerkeuring

10 jaar na einde dienstverband (na keuring)

Archiefwet

Vaccinatie

2 jaar na einde dienstverband

Noodzaak om overeenkomst uit te voeren

 

Pensioen

Gegevens/ documenten ABP

7 jaar na einde dienstverband

Fiscale regelgeving

 

Procedures

Stukken omtrent bezwaar-/ beroeps-/ hogerberoepsprocedure

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

Processtukken overig

10 jaar na einde dienstverband

Archiefwet

 

* In het geval een medewerker in aanraking is gekomen of een grote kans heeft in aanraking te zijn gekomen met voor de gezondheid schadelijke stoffen geldt in afwijking van bovenstaande een bewaartermijn van 40 jaren voor:

Personalia: gestructureerde data overeenkomstig paspoort/ID-bewijs

Aanstellingen/aanwijzingen/benoemingen (en wijzigingen daarvan)

Abeidsovereenkomst (en wijziging daarvan)

Overeenkomsten anders dan aanstelling/arbeidsovereenkomst (en wijziging daarvan)

Gegevens/documenten ontslag

F01 asbestformulier / formulier aanraking corona patient

Overige documenten die relevant zijn voor de beoordeling van de mate waarin sprake is van aanraking met gevaarlijke stoffen.

 

  • *

    Indien sprake is van een (voorzienbare) procedure, mogen de noodzakelijke gegevens worden bewaard voor zolang de procedure dat vergt.

  • *

    De bewaartermijn is niet van toepassing op het bestuur, deze gegevens dienen altijd te worden bewaard.

  • *

    Indien voor een medewerker twee personeelsnummers zijn opgenomen, omdat de medewerker ook vrijwilliger is, dan geldt de termijn na het eindigen van het laatste dienstverband.

 

Naar boven