Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat dit parkeerverbod wordt aangebracht in verband met problemen door parkerende voertuigen buiten de daarvoor aangewezen parkeervakken;
door de her en der geparkeerde voertuigen ervaart men een onoverzichtelijke en gevaarlijke situatie;
dat dit onderwerp van gesprek is geweest in de vergadering van de werkgroep verkeer van 3 september 2020;
dat de werkgroep adviseert om een parkeerverbodszone in te stellen;
dat het derhalve in het kader van het verzekeren van de veiligheid op de weg noodzakelijk is over te gaan tot het instellen van een parkeerverbodszone middels het plaatsen van een verkeersbord E1zb (parkeerverbod) zoals in de situatietekening aangegeven, zoals vermeld in bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels- en tekens 1990 (RVV1990);
dat op grond van artikel 15, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994 de plaatsing van een verkeersteken, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, krachtens een verkeersbesluit dient te geschieden; dat blijkens artikel 3 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) als een verkeersteken o.m. een verkeersbord wordt aangemerkt;
dat blijkens artikel 12 van het BABW voor de plaatsing van bord E1 (parkeerverbod) een verkeersbesluit is vereist;
dat op grond van artikel 18, eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994 wij bevoegd zijn dit verkeersbesluit te nemen;
gezien het advies d.d. 3 september 2020 van de gemeentelijke werkgroep verkeer, in welke werkgroep de politie district Kerkrade zitting heeft;
dat er voldoende parkeervakken aanwezig zijn en dat derhalve geen parkeerproblemen zullen ontstaan;
dat er bij een sporadisch te hoge parkeerdruk voldoende mogelijkheden zijn uit te wijken naar overige straten;
dat de Rozenstraat een doodlopende weg is waardoor er bij het inrijden maar één bord E1zb geplaatst hoeft te worden.