Call for proposals Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken, Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek

Handleiding Onderzoeksregeling

City Deal Kennis Maken

indieningsronde maart 2020

Utrecht, januari 2020

Nationaal Regieorgaan

Praktijkgericht Onderzoek

(onderdeel van NWO)

Inhoud

1.

Inleiding

1

1.1

Achtergrond

1

1.2

Beschikbaar budget

2

1.3

Geldigheidsduur call for proposals

2

     

2.

Doel

2

     

3.

Richtlijnen voor aanvragers

2

3.1

Wie kan subsidie aanvragen

2

3.2

Wanneer kan aangevraagd worden

4

3.3

Hoe wordt de aanvraag opgesteld en ingediend

4

3.4

Algemene subsidievoorwaarden

4

3.5

Specifieke subsidievoorwaarden

5

3.6

Financiële voorwaarden

5

     

4.

Procedure

5

4.1

Ontvankelijkheid

5

4.2

Beoordeling

6

4.3

Beoordelingscriteria

6

4.4

Besluitvorming

7

4.5

Indicatief tijdpad

7

     

5.

Uitvoering

7

     

6.

Contact en overige informatie

7

     
 

Bijlage

7

1. Inleiding

1.1 Achtergrond

Op 16 maart 2017 is de City Deal Kennis Maken ondertekend. Het doel van de City Deal Kennis Maken is om met de partijen die deze City Deal hebben ondertekend, een versnelling tot stand te brengen in het oplossen van maatschappelijke opgaven van steden door onderzoekers, docenten en studenten hierbij te betrekken. De betrokkenen beschouwen dit enerzijds als een vorm van het benutten van kennis en anderzijds als het aanbieden van de stad als (rijke) leeromgeving voor studenten. Talentontwikkeling, ondernemerschap én het stimuleren van maatschappelijke betrokkenheid van studenten staan daarbij voorop.

Om het doel van de City Deal Kennis Maken te kunnen realiseren, is een nieuwe vorm van onderwijs nodig waarin het de regel is dat onderwijs in samenhang met onderzoek en maatschappelijke partners wordt ontwikkeld. Deze vorm van onderwijs vraagt veel van de samenwerking met de gemeente, de verschillende kennisinstellingen en (veelal kleine) bedrijven en maatschappelijke organisaties. Het opzetten van- en werken in rijke leeromgevingen is complex en dient nog beter onderzocht te worden. Daarom ligt de focus voor aanvragen binnen de Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken op dit thema.

Het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA (hierna te noemen Regieorgaan SIA), onderdeel van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO), heeft deze Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken opgezet.

Binnen de regeling krijgen onderzoekers en docent-onderzoekers verbonden aan de kennisinstellingen die meedoen aan de City Deal Kennis Maken, de mogelijkheid om kortdurende onderzoeksprojecten (met een looptijd van maximaal 12 maanden) uit te voeren binnen het thema rijke leeromgevingen. Vervolgens delen ze de kennis die wordt opgedaan met het landelijke netwerk van de City Deal Kennis Maken.

1.2 Beschikbaar budget

Het beschikbare budget voor deze call is € 300.000. Per subsidieaanvraag (verder te noemen aanvraag) kan maximaal € 20.000 worden aangevraagd.

1.3 Geldigheidsduur call for proposals

Deze call for proposals is geldig voor de indieningsronde Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken met de sluitingsdatum en -tijd dinsdag 3 maart 2020, 14.00 uur Nederlandse tijd.

2. Doel

De City Deal Kennis Maken vormt een levendig nationaal netwerk waarbinnen men van elkaar wil en kan leren. Met de Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken worden middelen vrijgemaakt voor het systematisch onderzoeken van kennisvragen die leven in dit netwerk. Op deze manier wordt de duurzame samenwerking tussen gemeenten, hogescholen en universiteiten in alle aan de City Deal Kennis Maken deelnemende steden versterkt en ontwikkelt het netwerk zich door.

De kennisvragen die er zijn hebben met name betrekking op het opzetten van- en werken in rijke leeromgevingen. Een betere kennisontwikkeling rond deze kennisvragen zorgt ervoor dat het onderwijs systematischer en structureler kan worden verbonden met maatschappelijke vraagstukken. Zo kunnen bijvoorbeeld de effecten van rijke leeromgevingen beter inzichtelijk gemaakt worden (bijvoorbeeld de vaardigheden die studenten opdoen) en kan beter worden onderbouwd wat de werkende principes van succesvolle initiatieven zijn.

Omdat rijke leeromgevingen veel verschillende aspecten hebben, wordt binnen deze call een focus aangebracht op de volgende vijf deelonderwerpen:

  • 1 Het structureel verbinden van het onderwijs aan rijke leeromgevingen Wat zijn de manieren om het onderwijs structureel te verbinden aan het werken in rijke leeromgevingen? Hoe worden rijke leeromgevingen ingebed in het curriculum? Hoe zorg je voor continuïteit in de aanpak? Hoe zorg je bijvoorbeeld voor het structureel ophalen van de vragen uit de wijk als rijke leeromgeving?

  • 2 Het effect van rijke leeromgevingen op de vaardigheden die studenten opdoen

    Welke (extra) vaardigheden ontwikkelen studenten door te werken in rijke leeromgevingen? Wat is hierdoor de meerwaarde van het werken in een rijke leeromgeving?

  • 3 Het vormgeven van rijke leeromgevingen: optimale samenwerking tussen complexe partners

    Het is ontzettend lastig om structureel samen te werken met complexe partners zoals het stadsbestuur, een universiteit of hogeschool. Hoe kun je deze samenwerking beter vormgeven en vooral blijvend laten zijn om gezamenlijk die rijke leeromgevingen te ontwikkelen, gebruiken en faciliteren? Wat moet daarnaast het werken in een rijke leeromgeving opleveren voor de student, de docent, de partners en de stad? En hoe belangrijk is een verbinder/kennismakelaar in deze samenwerking?

  • 4 Leren van elkaar: inbedding van rijke leeromgevingen in het mbo, hbo en wo

    Wat kunnen hogescholen, universiteiten en de ROC’s van elkaar leren als het gaat om het werken met/in een rijke leeromgeving? Welke lessons learned zouden breder gedeeld moeten worden? Welke manieren van werken kunnen overgenomen worden?

  • 5 Voortgang van de City Deal Kennis Maken in de steden: evaluatie van het vormen van rijke leeromgevingen

    Elke aan de City Deal Kennis Maken deelnemende stad heeft eerste pilots gedraaid rond (nieuwe) rijke leeromgevingen het afgelopen jaar. Wat kan hiervan voor de stad zelf en het landelijke netwerk worden geleerd? Wat voor effecten zijn er te zien? Hoe kunnen de pilots verder worden gebracht? Wat ontstaat er in de steden met behulp van de City Deal?

3. Richtlijnen voor aanvragers

3.1 Wie kan subsidie aanvragen

Hogescholen en universiteiten die formeel meedoen aan de City Deal Kennis Maken kunnen een aanvraag indienen binnen deze regeling. Een overzicht van deze hogescholen en universiteiten is te vinden in de bijlage.

De hoofdaanvrager (tevens penvoerder) is een hogeschool of universiteit zoals benoemd in de bijlage.

De persoon die de aanvraag indient in ISAAC wordt geacht hiertoe te zijn gemachtigd door het College van Bestuur van de aanvragende hogeschool of universiteit.

De aanvrager ontvangt alle correspondentie met betrekking tot de aangevraagde subsidie.

3.2 Wanneer kan aangevraagd worden

Aanvragen kunnen worden ingediend tot uiterlijk dinsdag 3 maart 2020, 14:00 uur Nederlandse tijd. Aanvragen die na de deadline worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

3.3 Hoe wordt de aanvraag opgesteld en ingediend

Voordat de aanvraag wordt ingediend, dient de aanvrager bij Regieorgaan SIA aan te geven dat de intentie aanwezig is om een subsidieaanvraag in te dienen. Hierbij dient te worden aangegeven op welk van de vijf deelonderwerpen (zie hoofdstuk 2) wordt gefocust. Op de website van Regieorgaan SIA is een formulier te vinden waarmee u uw aanvraagintentie kunt insturen. Ook vindt u hier de contactinformatie van het programmabureau. Op het aanvraagformulier van de Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken dient de aanvrager dan ook te verklaren dat het online formulier uiterlijk een week voor de sluitingsdatum van dinsdag 3 maart is ingevuld.

Een volledige aanvraag omvat de volgende documenten:

  • het volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier;

  • het onderzoeksvoorstel;

  • de begroting in excel met aangevraagde subsidie, cofinanciering en kostenonderbouwing;

  • overzicht van betrokken projectgroepleden in het kader van de ‘Code omgang met persoonlijke belangen’ van NWO.

Het indienen van een aanvraag gebeurt via het aanvraag- en rapportagesysteem ISAAC.Het is verplicht de via ISAAC beschikbare documenten te gebruiken.

De directe link naar deze call in ISAAC is: www.isaac.nwo.nl/subsidieaanvraag?extref=CDK2020-04

De aanvrager is verplicht de aanvraag via zijn/haar ISAAC-account in te dienen. Indien de aanvrager nog geen ISAAC-account heeft, dient hij/zij dat minimaal één werkdag voor het indienen van de aanvraag aan te maken in verband met het tijdig kunnen verhelpen van eventuele aanmeldproblemen.

Het inlogscherm ISAAC is bereikbaar via: www.isaac.nwo.nl

De handleiding ISAAC is bereikbaar via: www.isaac.nwo.nl/help

De ISAAC-helpdesk is bereikbaar via: isaac.helpdesk@nwo.nl

3.4 Algemene subsidievoorwaarden

De maximaal aan te vragen subsidieomvang is € 20.000. De looptijd van de subsidieperiode is maximaal 12 maanden. Inzet van subsidie buiten de looptijd is niet mogelijk. Het beoogde onderzoek dient te starten tussen één mei 2020 en één oktober 2020. De subsidiegelden zijn uitsluitend bestemd voor het uitvoeren van onderzoek conform de gehonoreerde aanvraag en goedgekeurde begroting.

Subsidiëring van (deel)activiteiten die reeds zijn gesubsidieerd vanuit andere bronnen, is niet mogelijk. Bij eventueel voortijdig beëindigen van het onderzoek bepaalt Regieorgaan SIA of de subsidie – geheel of ten dele – moet worden terugbetaald.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het maken van afspraken met eventuele consortiumpartners over de toegang tot en de rechten op onderzoeksresultaten en, indien van toepassing, over intellectueel eigendom. Tevens dienen afspraken te worden gemaakt over open access publicaties zoals hieronder weergegeven. Een voorwaarde is dat de resultaten van het onderzoek na afloop worden gedeeld met het landelijke netwerk van de City Deal Kennis Maken ten behoeve van landelijke kennisdeling en beleidsontwikkeling.

Open access publicatie

Alle wetenschappelijke publicaties van onderzoek die zijn gefinancierd op basis van toekenningen voortvloeiend uit deze call for proposals dienen onmiddellijk (op het moment van publicatie) wereldwijd vrij toegankelijk te zijn (open access).

Er zijn verschillende manieren voor onderzoekers om open access te publiceren. Een uitgebreide toelichting is te vinden op www.nwo.nl/openscience.

3.5 Specifieke subsidievoorwaarden

Projectleider

De aanvraag dient te zijn opgesteld onder verantwoordelijkheid van de projectleider. Als projectleider kan optreden een onderzoeker of docentonderzoeker werkzaam bij een van de hogescholen of universiteiten die een aanvraag kunnen doen. De projectleider dient een aanstelling bij een hogeschool of universiteit te hebben gedurende de looptijd van het onderzoek.

Consortium

Andere aan de City Deal Kennis Maken deelnemende kennisinstellingen en gemeenten kunnen deelnemen als partner in een eventueel consortium en kunnen in cash en/of in kind bijdragen aan het onderzoek.

Regieorgaan SIA gaat ervan uit dat de (penvoerende) hogeschool of universiteit en de eventuele partners afspraken hebben gemaakt over het nakomen van de onderlinge toezeggingen en verplichtingen binnen het onderzoek. De penvoerende hogeschool of universiteit is verantwoordelijk voor het maken van afspraken met de eventuele partners en voor het gebruik en het uitdragen van de onderzoeksresultaten en indien van toepassing over intellectueel eigendom.

Handtekening City Deal Kennis Maken partner

Na afloop van het onderzoek dienen de uitkomsten van het onderzoek te worden gedeeld met het landelijke netwerk van de City Deal Kennis Maken. Daarom is het belangrijk dat de City Deal Kennis Maken partners in de stad van de aanvragende hogeschool of universiteit de onderzoeksaanvraag ondersteunen. Een handtekening van één City Deal Kennis Maken partner in de desbetreffende stad is daarom noodzakelijk op het aanvraagformulier. Deze City Deal partner hoeft verder geen inhoudelijke of financiële bijdrage te leveren aan het onderzoek. U vindt de contactgegevens van de City Deal Kennis Maken partners in alle steden op de website van Regieorgaan SIA.

Cofinanciering

De aanvrager draagt bij aan de uitvoering van het onderzoek. Deze cofinanciering dient ten minste € 5.000 te bedragen. De cofinanciering kan zowel in cash als in kind (op geld waardeerbare zaken, uren, natura) plaatsvinden. De omvang van de cofinanciering dient bij de aanvraag te worden opgegeven.

Eventuele consortiumpartners kunnen ook bijdragen aan het onderzoek; vanuit Regieorgaan SIA wordt hier geen minimum bedrag aan verbonden.

3.6 Financiële voorwaarden

De kosten die met deze subsidie kunnen worden gefinancierd, betreffen de gemaakte en/of betaalde loonkosten en materiële kosten, gebaseerd op kostprijs, inclusief eventuele niet-verrekenbare btw.

Loonkosten hogescholen

Voor de loonkosten worden de tarieven conform de Handleiding Overheidstarieven (HOT) uit het jaar 2017 gehanteerd. De tarieven 2017 mogen voor de gehele looptijd van de subsidie worden toegepast. De toegestane tarieven in de HOT betreffen uitsluitend de tarieven conform de volgende tabel.

Tabel: Integrale loonkosten per salarisschaal 2017 (bedragen in euro’s)

Schaal

Kostendekkend tarief per uur

Schaal

Kostendekkend tarief per uur

1

43

10

72

2

46

11

79

3

48

12

87

4

53

13

95

5

53

14

103

6

56

15

111

7

59

16

119

8

63

17

127

9

68

18

136

Deze tarieven zijn integraal toepasbaar en het hanteren van deze tarieven is zonder toelichting of berekening toegestaan.

Het tarief van een medewerker wordt bepaald op basis van de cao hbo inschaling van de betreffende medewerker. Hogere tarieven dan de HOT zijn niet toegestaan. Lagere tarieven dan de HOT zijn wel toegestaan, maar mogen niet willekeurig worden opgevoerd. Eventuele lagere tarieven moeten kunnen worden onderbouwd, bijvoorbeeld op basis van een interne kostprijsberekening. De instellingsaccountant hoeft hier geen accountantscontrole toe te passen; tarieven lager dan de HOT zijn voor Regieorgaan SIA altijd akkoord. Alleen consistente toepassing is vereist.

Loonkosten universiteiten

Tabel: Uurtarieven

Universiteiten: aio’s en postdocs

VSNU-akkoord

Universiteiten: overige wetenschappelijke functies

Handleiding Overheidstarieven 2017

Kosten studenten

Het is toegestaan studenten, verbonden aan de aanvragende hogeschool of universiteit, in te zetten voor het onderzoek en de kosten hiervan binnen het onderzoek op te voeren.

Per subsidiejaar kan het volgende worden opgevoerd:

  • Inzet van uren van studenten waarbij geldt dat deze geschiedt als onderdeel van de opleiding (de studenten dienen in dat geval ook studiepunten te krijgen voor hun activiteiten). Alleen de stagevergoeding zoals gebruikelijk binnen de instelling is declarabel. Aan het aantal in te zetten uren per student is een maximum verbonden van 1.650.

  • Inzet van uren van studenten die extra-curriculair worden ingezet in het onderzoek. Per student kan maximaal 250 uur per subsidiejaar ten laste van het onderzoek worden gebracht.

In beide situaties geldt dat uitsluitend de werkelijke aan de student uitbetaalde bedragen met een maximaal uurtarief van € 25 als kosten kunnen worden opgevoerd. Uren en uurtarieven boven de genoemde maxima kunnen niet als kosten worden opgevoerd. Aan het aantal in te zetten studenten in het onderzoek is geen maximum verbonden.

Loonkosten overige partners

Bepaling van het uurtarief van de overige partners is vrij, met een maximum van € 130 per uur, excl. btw.

Materiële kosten

Onder materiële kosten wordt verstaan de aan de uitvoering van het onderzoek verbonden kosten als verbruik van materialen, hulpmiddelen, prototypes, testopstellingen en overige kosten zoals dienstreizen en publicaties.

Aanschaffingen van machines en apparatuur worden niet tot de onderzoekskosten gerekend. Voor machines en apparatuur kunnen slechts de aan het onderzoek toe te rekenen afschrijvingskosten of leasetermijnen worden opgevoerd. Afschrijvingstermijnen worden berekend op basis van de historische aanschafprijs exclusief financieringskosten, een lineaire afschrijvingsmethode en een levensduur van vijf jaar. Opvoering van kosten voor gebruik van apparatuur ouder dan vijf jaar is dus niet mogelijk.

In totaal mag maximaal 10% van de totale subsidie aan materiële kosten worden besteed.

De aangevraagde subsidiebedragen in de ingediende begroting voor loonkosten en materiële kosten gelden als maxima.

4. Procedure

4.1 Ontvankelijkheid

Iedere, via ISAAC, ingediende aanvraag wordt direct geregistreerd door middel van een dossiernummer. Dit dossiernummer geldt als vast kenmerk voor alle verdere correspondentie.

De aanvraag wordt na het verstrijken van de deadline gecontroleerd op de juistheid ten aanzien van volledigheid en vormvereisten. Indien de aanvraag hieraan voldoet, wordt deze ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

Voldoet de aanvraag niet aan de volledigheid en vormvereisten, dan wordt de aanvrager de mogelijkheid geboden de ontbrekende gegevens binnen een daartoe gestelde termijn te verstrekken. Indien de ontbrekende gegevens binnen de gestelde termijn worden aangeleverd en akkoord worden bevonden, wordt de aanvraag alsnog ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

Indien de ontbrekende gegevens niet binnen de gestelde termijn zijn verstrekt, wordt de aanvraag niet-ontvankelijk verklaard en buiten behandeling gesteld. De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

4.2 Beoordeling

Wanneer een aanvraag in behandeling is genomen, wordt de aanvraag voorgelegd aan en beoordeeld door een onafhankelijke beoordelingscommissie. Deze bestaat uit experts afkomstig uit de onderzoekswereld en uit de praktijk.

De beoordelingscommissie beoordeelt elke aanvraag afzonderlijk op basis van de beoordelingscriteria die zijn beschreven in paragraaf 4.3. Indien de beoordelingscommissie dit nodig acht kan er een schriftelijke aanvulling worden gevraagd.

Voor alle bij de beoordeling en/of besluitvorming betrokken personen is de Code omgang met persoonlijke belangen van NWO van toepassing.

4.3 Beoordelingscriteria

De beoordeling van de onderzoeksvoorstellen verloopt in twee fases:

Fase 1: beoordeling individuele onderzoeksvoorstellen aan de hand van twee criteria

In de eerste fase worden de aanvragen door de beoordelingscommissie beoordeeld aan de hand van twee beoordelingscriteria: relevantie voor de City Deal Kennis Maken en haalbaarheid onderzoeksplan. Deze criteria worden hieronder toegelicht.

Relevantie voor de City Deal Kennis Maken

  • De mate waarin de vraag relevant is voor het landelijke City Deal Kennis Maken netwerk.

  • De mate waarin de vraag relevant is voor een rijke leeromgeving.

  • De mate waarin de vraag aansluit bij een of meerdere van de vijf formeel geselecteerde deelonderwerpen binnen het thema rijke leeromgevingen (zie hoofdstuk 2).

  • De mate waarin de vraag vernieuwing/verscherping kan aanbrengen in het (landelijke) samenwerkingsverband op het gekozen deelonderwerp/de gekozen deelonderwerpen.

  • De mate waarin de opgedane kennis kan worden gedeeld binnen het landelijke netwerk van de City Deal Kennis Maken.

Haalbaarheid onderzoeksplan

  • De mate waarin het onderzoeksplan uitvoerbaar en haalbaar is.

  • De mate waarin de gekozen methodiek leidt tot het beantwoorden van de vraag.

  • De mate waarin het onderzoeksconsortium voldoende kennis en kwaliteit heeft om het onderzoek uit te voeren.

De onderzoeksvoorstellen krijgen per criterium een score in gehele getallen, oplopend van 1 tot en met 6, waarbij 6 de hoogste score vertegenwoordigt.

Het eerste criterium weegt 60% mee in de beoordeling; het tweede criterium 40%. Alle onderzoeksvoorstellen ontvangen een totaalscore en worden op basis van de gemiddeld gewogen score in rangorde gezet. Alleen onderzoeksvoorstellen die op elk criterium een 4.00 of hoger scoren krijgen een positief oordeel en worden meegenomen in fase 2 van de beoordeling.

Fase 2: samenstelling portfolio, rekening houdend met aanvullende criteria

Alle positief beoordeelde aanvragen worden vervolgens door de commissie opnieuw doorlopen. De commissie stelt op basis van de rangschikking en beleidsoverwegingen een prioritering op van de aanvragen. Bij de beleidsoverwegingen gaat het om een evenwichtige thematische spreiding (zie de vijf deelonderwerpen in hoofdstuk 2) en een evenwichtige regionale spreiding over de negentien aan de City Deal Kennis Maken deelnemende steden. Op deze manier komt de beoordelingscommissie tot een zo rijk mogelijke selectie van maximaal 15 aanvragen voor de Onderzoeksregeling City Deal Kennis Maken.

Aanvragen dienen beide fases van het beoordelingsproces positief te doorlopen om in aanmerking te komen voor financiering.

4.4 Besluitvorming

De beoordelingscommissie brengt verslag uit van haar werkwijze en brengt advies uit aan het bestuur van Regieorgaan SIA.

Het bestuur van Regieorgaan SIA toetst de gevolgde procedure en besluit op basis van het advies van de beoordelingscommissie. De beschikbaarheid van middelen is bepalend voor het aantal aanvragen met een positief oordeel dat voor subsidie in aanmerking komt.

Het besluit van het bestuur van Regieorgaan SIA wordt schriftelijk meegedeeld.

Regieorgaan SIA streeft ernaar het besluit binnen twee maanden bekend te maken. In een bezwaar- en beroepsprocedure is voorzien. Informatie hierover vindt u op de website van NWO.

4.5 Indicatief tijdpad

3 maart 2020, 14.00 uur Ned.tijd

Deadline indiening aanvragen

April 2020

Vergadering beoordelingscommissie

April 2020

Vaststelling beoordeling door beoordelingscommissie

April 2020

Besluitvorming door bestuur Regieorgaan SIA

April 2020

Bekendmaking

5. Uitvoering

De aanvrager is verantwoordelijk voor de uitvoering van het onderzoek en treedt op als penvoerder. De aanvrager benoemt de (beoogde) contactpersoon.

Het subsidiebedrag wordt binnen vier weken na de start van de looptijd van het onderzoek overgemaakt.

Rapportage en presentatie ten behoeve van het City Deal Kennis Maken netwerk

Zoals reeds aangegeven is het belangrijk om de resultaten van het onderzoek te kunnen delen met het landelijke netwerk van de City Deal Kennis Maken. Van de projectleiders van de gehonoreerde aanvragen wordt daarom verwacht dat de resultaten van het onderzoek na afloop worden verwerkt in een korte rapportage; dit is geen wetenschappelijke publicatie. Daarnaast wordt ook verwacht dat de projectleiders of onderzoekers meewerken aan een conferentie of evenement dat de City Deal Kennis Maken organiseert voor het delen van kennis uit de onderzoeken. De bijdrage zal in overleg zijn met de kwartiermaker van de City Deal Kennis Maken.

6. Contact en overige informatie

Inhoudelijke vragen

Op de pagina City Deal Kennis Maken op de website van Regieorgaan SIA is de meest recente informatie te vinden. Hier vindt u ook de contactgegevens van de programmamanager. Het aanvraagformulier, het model onderzoeksvoorstel, het begrotingsformat en formulier overzicht betrokken projectgroepleden worden via ISAAC beschikbaar gesteld.

Vragen van technische aard

Hiertoe verzoeken wij u contact op te nemen met de ISAAC-helpdesk. Wij raden u aan eerst de ISAAC-handleiding door te nemen voordat u contact opneemt met de helpdesk.

De helpdesk van ISAAC is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur, telefoonnummer 020-346 71 79. U kunt ook uw vraag per e-mail sturen naar isaac.helpdesk@nwo.nl.

Bijlage

Overzicht van formeel aan de City Deal Kennis Maken deelnemende hogescholen en universiteiten die subsidieaanvragen kunnen indienen. Achter de hogeschool of universiteit staan de betrokken City Deal Kennis Maken steden benoemd:

Tabel: Overzicht hogescholen die aanvragen kunnen indienen

Hogeschool

City Deal Kennis Maken steden

Hogeschool van Amsterdam

Amsterdam

Hogeschool Inholland

Amsterdam, Delft, Den Haag, Rotterdam

ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten

Arnhem, Zwolle

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Arnhem, Nijmegen

Van Hall Larenstein

Arnhem

Avans Hogeschool

Breda, ’s-Hertogenbosch

Breda University of Applied Sciences

Breda

De Haagse Hogeschool

Delft, Den Haag

Saxion

Deventer, Enschede

Christelijke Hogeschool Ede

Ede, Wageningen

Hanzehogeschool Groningen

Groningen

HAS Hogeschool

’s-Hertogenbosch

Fontys Hogescholen

’s-Hertogenbosch, Tilburg

NHL Stenden Hogeschool

Leeuwarden

Hogeschool Leiden

Leiden

Zuyd Hogeschool

Maastricht

Codarts Rotterdam

Rotterdam

Hogeschool Rotterdam

Rotterdam

Hogeschool Utrecht

Utrecht

Windesheim

Zwolle

Hogeschool Viaa

Zwolle

Katholieke Pabo Zwolle

Zwolle

Tabel: Overzicht universiteiten die aanvragen kunnen indienen

Universiteit

City Deal Kennis Maken steden

Universiteit van Amsterdam

Amsterdam

Vrije Universiteit

Amsterdam

Universiteit Utrecht

Utrecht

Tilburg University

Tilburg

Universiteit Maastricht

Maastricht

Wageningen University & Research

Ede, Wageningen

Universiteit Twente

Enschede

Technische Universiteit Delft

Delft

Universiteit Leiden

Den Haag, Leiden

Radboud Universiteit

Nijmegen

Erasmus Universiteit Rotterdam

Rotterdam

Naar boven