Vaststelling wijzigingsplan “Wijziging Buitengebied 2009, Heuversteeg 2 Hellendoorn”

Logo Hellendoorn

Bij de publieksbalie in het Huis voor Cultuur en Bestuur aan de Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van woensdag 11 december 2019 gedurende zes weken (tot en met woensdag 22 januari 2020) voor een ieder ter inzage het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Hellendoorn van 3 december 2019, nummer 2019-032921 tot (ongewijzigde) vaststelling van het wijzigingsplan “Wijziging Buitengebied 2009, Heuversteeg 2 Hellendoorn”.

Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak. Een afspraak maken kan via https://afspraken.hellendoorn.nl/ of neem contact op met de gemeente via het telefoonnummer 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde wijzigingsplan met de unieke ID: NL.IMRO.0163.WPBUHEUVERSTG2-VG01 digitaal inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link: https://bit.ly/2Lniadw

Downloaden en inzien van het vastgestelde plan is mogelijk via de link: https://bit.ly/2PkkIdw

Het plan betreft een wijziging van het bestemmingsplan “Buitengebied 2009”.

Het plangebied wordt begrensd door het nu bestaande agrarische bouwvlak bij de locatie Heuversteeg 2 te Hellendoorn (Marle). Het wijzigingsplan voorziet in het verkleinen van het agrarisch bouwvlak en de sloop van enkele bedrijfsgebouwen. Er wordt na sloop van de gebouwen één extra bedrijfswoning toegevoegd in het kader van de regeling Rood voor Rood met gesloten beurs.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpwijzigingsplan heeft kenbaar gemaakt bij burgemeester en wethouders, kunnen uitsluitend belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig hun zienswijze bij burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht gedurende de termijn van terinzagelegging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag (6:13 Awb).

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het is voor een burger ook mogelijk om digitaal beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Meer informatie hierover is te vinden op https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een Digid-code.

Het wijzigingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven