GEMEENTE ROTTERDAM - VERKEERSBESLUIT

Logo Rotterdam

Rotterdam Hillegersberg-Schiebroek – het instellen van diverse verkeersmaatregelen in het kader van inrichtingsplan (IP) “Kleiweg/Uitweg” (aanvullend op fase twee)

Kenmerk: 19/0620505

Corsanummer: AS19/14134

 

 

De directeur van cluster Stadsontwikkeling,

 

overwegende,

dat diverse werkzaamheden zullen plaatsvinden op de Kleiweg-Uitweg;dat het hier gaat om onderhoudswerkzaamheden aan het riool en aan het tramspoor van de RET; dat het hier tevens gaat om de uitvoering van verschillende maatregelen die voortvloeien uit het inrichtingsplan (IP) “Kleiweg/Uitweg”; dat het IP is vastgesteld op 25 juli 2017; dat de werkzaamheden uit het IP zijn opgedeeld in verschillende fases; dat dit verkeersbesluit aanvullend moet worden genomen ten behoeve van fase twee van de werkzaamheden ten behoeve van de uitvoering van het IP; dat er diverse bewoners-, en ondernemersavonden hebben plaatsgevonden;dat er tevens bewonersbrieven zijn verstuurd;dat voetgangers omgeleid zullen worden om het werk-vak heen; dat het overige verkeer wordt omgeleid via de Melanchtonweg, G.K. van Hogendorpweg, Gordelweg en Straatweg; dat de Statenlaan te allen tijde toegankelijk blijft; dat de werkzaamheden en de daarmee gepaard gaande verkeersmaatregelen duren van 4 november 2019 t/m 13 maart 2020, of zoveel korter als mogelijk of langer indien noodzakelijk; het hier weliswaar gaat om tijdelijke verkeersmaatregel, maar dat deze voor een periode van langer dan vier maanden noodzakelijk is en daarom is opgenomen in dit verkeersbesluit; dat de maatregelen, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (Wvw, besluit van 21 april 1994, Staatsblad (Stb.) 1994, 475, zoals nadien gewijzigd), strekken tot:het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;dat de weg onder beheer is van de gemeente Rotterdam;dat in het kader van artikel 24 sub a. van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW, besluit van 26 juli 1990, Stb. 1990, 460,of zoals nadien gewijzigd) wel overleg heeft plaats gevonden met de Politie, eenheid Rotterdam; 

gelet op artikel 18 aanhef en onder d. van de Wegenverkeerswet 1994 (Staatsblad 1994, nr. 475, zoals nadien gewijzigd), het bepaalde in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en daartoe bevoegd krachtens door het college van Burgemeester en Wethouders verleend mandaat in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2016 (gemeenteblad 2016-6556, zoals nadien gewijzigd);

 

BESLUIT

namens het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Rotterdam,

Tot het instellen van diverse verkeersmaatregelen in het kader van IP “Kleiweg-Uitweg”, middels

 

  • 1.

    het plaatsen van twee borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 op de Erasmussingel; 

  • 2.

    het plaatsen van vier borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met daarbij onderbroken gele belijning op de trottoirbanden als bedoeld in artikel 24, eerste lid, sub e van het RVV 1990 op de Wilhelminalaan; 

  • 3.

    het plaatsen van vier borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met daarbij onderbroken gele belijning op de trottoirbanden als bedoeld in artikel 24, eerste lid, sub e van het RVV 1990 op de Heiligerleelaan;

 

  • 1.

    het plaatsen van vier borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met daarbij onderbroken gele belijning op de trottoirbanden als bedoeld in artikel 24, eerste lid, sub e van het RVV 1990 op de Elisabethlaan;  

  • 2.

    het plaatsen van één bord C14 (verboden te fietsen) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 3.

    het plaatsen van acht borden A01-30 (maximumsnelheid 30 km/per uur) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

  • 1.

    het plaatsen van vijf borden C01 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 2.

    het plaatsen van drie borden D02ro (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aan geeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 3.

    het plaatsen van één bord C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met daarbij een onderbord met daarop de tekst “na 130 meter”; 

  • 4.

    het plaatsen van acht borden C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 5.

    het plaatsen van twee borden C03 (eenrichtingsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 6.

    het plaatsen van vier borden C04l (eenrichtingsweg links) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 7.

    het plaatsen van twee borden D05l (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 8.

    het plaatsen van één bord D05r (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990; 

  • 9.

    deze verkeersmaatregelen uit te voeren conform de bij dit besluit gevoegde bordenplan;  

  • 10.

    het verkeersbesluit van rechtswege laten vervallen per 13 maart 2020, of zoveel korter als mogelijk of langer indien noodzakelijk en de Kleiweg hierna terug te stellen in de situatie zoals deze is vastgesteld in het IP “Kleiweg/Uitweg”.

 

Tot het verwijderen van diverse verkeersmaatregelen in het kader van IP “Kleiweg/Uitweg”, middels

 

  • 1.

    het verwijderen van twee borden C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

  • 1.

    het verwijderen van één bord C03 (eenrichtingsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

  • 1.

    deze verkeersmaatregelen uit te voeren conform de bij dit besluit gevoegde bordenplan;  

  • 2.

    het verkeersbesluit van rechtswege laten vervallen per 13 maart 2020, of zoveel korter als mogelijk of langer indien noodzakelijk en de Kleiweg hierna terug te stellen in de situatie zoals deze is vastgesteld in het IP “Kleiweg/Uitweg”.

 

De directeur van Cluster Stadsbeheer wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Dit besluit wordt zowel in de Staatcourant als op de voor de gemeente gebruikelijke wijze gepubliceerd.

 

Rotterdam, 17 oktober 2019    

 

Namens het college van Burgemeester en Wethouders

de directeur van het cluster Stadsontwikkeling,

voor deze, het hoofd Mobiliteit,

   

M.A. van Kruiningen

  

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na datum van publicatie in de Staatscourant, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet ten minste bevatten:

- naam en adres van de indiener

- datum bezwaarschrift

- de gronden van het bezwaar

- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

 

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

 

Het college van burgemeester en wethouders,

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM.

Faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 2676300.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via internet op Rotterdam.nl/pdc: bezwaar indienen, m.b.v. het webformulier (zie “mijn loket”). Hiervoor is nodig een DigiD-code, of voor bedrijven een Eherkenning,die kan worden aangevraagd via digid.nl, resp. eherkenning.nl. U kunt het bezwaarschriftniet op een andere digitale wijze, bijvoorbeeld per e-mail, indienen. Zie ook rechtspraak.nl.

 

U kunt, indien u een bezwaarschrift bij het college heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij:

Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM te ROTTERDAM.

Voor een dergelijk verzoek is griffiegeld verschuldigd.

     

Naar boven