Hollands Kroon - besluit omgevingsvergunning milieu/ter inzagelegging Milieueffectrapportage voor het oprichten en in werking hebben van pluimveebedrijf Het Kippenhok, Alkmaarseweg 25 te Middenmeer

Logo Hollands Kroon

besluit genomen door: college van burgemeester en wethouders

Grondslag: artikel 2.1, lid 1, sub e, onder 1 en 3, artikel 2.12 en artikel 2.14 Wabo en artikel 7.2 Wet milieubeheer.

Onderwerp: gefaseerd besluit omgevingsvergunning milieu en ter inzage legging

Milieueffectrapportage

Plangebied: Alkmaarseweg 25 te Middenmeer

Doel plan: het oprichten en in werking hebben van een pluimveebedrijf en akkoord gaan met het Milieueffectrapport Verplaatsing pluimveebedrijf Het Kippenhok v.o.f..

De gemeente heeft kennis genomen van het MER en deze getoetst aan de wettelijke eisen.

Het definitieve besluit is gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit. Er zijn zienswijzen naar voren gebracht op de ontwerpbeschikking en het MER. Naar aanleiding van deze zienswijzen is de tekst in de inhoudelijke beoordeling en het MER aangepast (zie Zienswijzen nota Alkmaarseweg 25 Middenmeer). In het MER is in bijlage 8 (geurberekening in V-stacks vergunning) de x-coördinaat voor de woning aan Alkmaarseweg 23 aangepast en als zodanig doorgerekend. Verder is het tekstvoorstel van de gemeente Hollands Kroon met betrekking tot het motorcrossterrein opgenomen.

Ter inzage

U kunt de omgevingsvergunning met de bijbehorende stukken en het MER van 20 oktober 2017 tot en met 1 december 2017 inzien bij de gemeente Hollands Kroon (uitsluitend op afspraak). Wilt u meer informatie? Maak dan telefonisch een afspraak via telefoonnummer 088 - 321 5000.

Rechtsbescherming

Belanghebbenden die tijdig zienswijzen hebben ingediend en belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze(n) hebben ingediend, kunnen binnen 6 weken, gerekend vanaf de dag na de datum waarop het besluit ter inzage is gelegd, een beroepschrift indienen bij de Rechtbank Noord-Holland, Sectie bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem.

Het beroepschrift moet in ieder geval het volgende bevatten:

• uw naam, adres, postcode en woonplaats;

• de datum;

• over welke beschikking het gaat (u kunt het beste een kopie van dit besluit bijsluiten);

• de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit;

• uw handtekening.

U kunt het beroepschrift ook digitaal indienen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Voor meer informatie verwijzen wij naar www.rechtspraak.nl.

Conform artikel 6.3 van de Wabo treden de beschikkingen met betrekking tot de eerste en tweede fase op dezelfde dag in werking. Deze dag is de laatste van de dagen waarop de beschikkingen, met toepassing van de artikelen 6.1 en 6.2a tot en met 6.2c, elk afzonderlijk in werking zouden treden. Het indienen van een beroepschrift schorst de werking van het besluit niet. Indien onverwijlde spoed dit vereist, kunt u tijdens de beroepsprocedure de voorzieningenrechter van de rechtbank vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor de behandeling van dit verzoek en het beroep wordt griffierecht geheven.

 

Naar boven