Verkeersbesluit

Logo Landerd

zaaknummer 1143-2017

College van burgemeester en wethouders van de gemeente Landerd

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Bij dit verkeersbesluit hebben wij het volgende overwogen:

Het belang van het verzekeren van de veiligheid op de weg.

Het belang van het beschermen van weggebruikers en passagiers.

Het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.

Dat het om medische redenen voor de aanvrager noodzakelijk is om een individuele invalidenparkeerplaats op kenteken te krijgen voor de woning.

Dat de aanvrager in bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart.  

Het besluit is genomen op grond van: 

de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994; in artikel 18, eerste lid, onder d, is bepaald dat het college van burgemeester en wethouders bevoegd is tot het nemen van verkeersbesluiten;

de bepalingen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;

de bepalingen van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer de Algemene Wet Bestuursrecht.

Adviezen:We hebben voor dit besluit advies ingewonnen bij de regiopolitie

De korpschef van de politie Oost Brabant heeft positief geadviseerd (overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer ).  

BESLUIT

Burgemeester en wethouders van de gemeente Landerd,

Besluiten tot:

 

  • 1.

    Het realiseren van een individuele invalidenparkeerplaats op kenteken ter hoogte van Mackenhof 37 in Schaijk.

 

  • 2.

    Het aanbrengen van een onderbord waarop het kenteken staat vermeld.

Zeeland, 13 maart 2017

College van burgemeester en wethouders gemeente Landerd

Namens deze,

J.P.TH.M van Gorp

Hoofd afdeling Realisatie en Beheer

Mededelingen

Inwerkingtreding en bekendmaking:

Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Bekendmaking van dit verkeersbesluit geschiedt door publicatie in de Arena en de Staatscourant op 24 maart 2017.

Het complete verkeersbesluit met bijhorende tekening ligt met ingang van 24 maart 2017 gedurende zes weken voor iedereen ter inzage bij de receptie van het gemeentehuis aan de Kerkstraat 39 in Zeeland, geopend op maandag tot en met donderdag van 08:30 -17:00 uur. Dinsdag tot 19.30 uur en vrijdag tot 16:00 uur.

 

Bezwaar- of beroepsclausule

Bezwaarschrift en voorlopige voorziening:

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden vanaf 25 maart 2017 tot en met 6 mei 2017 bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland.

U kunt ook digitaal bezwaar indienen via www.landerd.nl (digitaal loket).

Het bezwaarschrift moet op grond van artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten:

 

  • 1.

    naam en adres van de indiener

  • 2.

    dagtekening

  • 3.

    omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht

  • 4.

    de gronden waarop het bezwaarschrift rust. 

    Als u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening verzoeken bij de voorzieningenrechter, postbus 90125, 5200 MA te ’s-Hertogenbosch.

    Een voorlopige voorziening kan door de voorzieningenrechter van de rechtbank worden getroffen, mits een spoedeisend belang dat vereist. Van de verzoeker om een voorlopige voorziening wordt een griffierecht geheven. U wordt door de griffie van de rechtbank geïnformeerd over de hoogte van het griffierecht en de wijze van betaling.

     

    U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

     

    Heeft u vragen over dit besluit?

    Voor vragen kunt u terecht bij de heer Patrick van Boekel van de afdeling Realisatie & Beheer, telefoon: 0486-458111.

     

Naar boven