Gemeente Den Haag, verkeersbesluit: Bankastraat/Kerkhoflaan (diverse verkeersmaatregelen)

Logo 's-Gravenhage

[BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DEN HAAG,

gelezen het op 1 augustus 2016 ingekomen verzoek van de heer J. Rijsdijk van het Ingenieurs-

bureau Den Haag, ingediend namens de heer M. Kniestedt van DSB/Opdrachtgeving van de

gemeente Den Haag, tot het treffen van een aantal verkeersmaatregelen op de Bankastraat en

de Kerkhoflaan, te weten het instellen van 30 km/uur op de Kerkhoflaan tussen de Bankastraat

en de begraafplaats aan Kerkhoflaan 12, het gebod tot het volgen van de aangegeven rijrichting

op de Bankastraat nabij de kruising met de Laan Copes van Cattenburgh alsmede het instellen

van enkele laad- en losplaatsen op de Bankastraat;

gelezen de op 19 oktober 2016 ontvangen brief van de Politie Den Haag, Dienst Regionale

Operationele Samenwerking, Afdeling Infrastructuur, Team Verkeer, kenmerk 2016/-;

overwegende,

dat bij de herinrichting van de Bankastraat verkeersheuvels zijn ingepast om het verkeer van

elkaar te scheiden en om een betere oversteekmogelijkheid voor voetgangers te bieden met op

de verkeersheuvels bebording met een gebod tot het volgen van de aangegeven rijrichting;

dat de zijstraten van de Bankastraat reeds een 30km/uur-regime kennen en na de herinrichting

zijn voorzien van inritconstructies om de overgang van 50 km/uur naar naar 30 km/uur meer te

benadrukken en dat nu ook voor het weggedeelte op de Kerkhoflaan tussen de Bankastraat en de

begraafplaats aan Kerkhoflaan een 30 km/uur-regime wordt ingesteld;

dat na de herinrichting de Bankastraat tussen de Sumatrastraat en de Laan Copes van Cattenburch

is versmald waarbij, om de doorstroming op de rijbaan niet te beïnvloeden, met de winkeliers is

overeengekomen om twee laad- en losplaatsen aan te wijzen en deze te voorzien van venstertijden

terwijl ter hoogte van huisnummer 91 een laad- en losplaats wordt ingepast zonder venstertijden;

dat gezien het gestelde in artikel 21 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het

wegverkeer juncto artikel 2 Wegenverkeerswet kan worden opgemerkt dat met het nemen

van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het volgende wordt nagestreefd:

het verzekeren van de veiligheid op de weg;het zo veel mogelijk waarborgen van de vrijheid/doorstroming van het verkeer; dat het voornemen om deze verkeersmaatregel(en) in te stellen op de voorgeschreven wijze is gepubliceerd en gedurende een periode van vier weken ter inzage heeft gelegen teneindebelanghebbenden in de gelegenheid te stellen een zienswijze daarop kenbaar te maken; dat geen reactie is ingekomen; dat ten aanzien van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het overleg als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer heeft plaatsgevonden; dat het betreffende weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Den Haag en gelegen binnende bebouwde kom van die gemeente; gelet op de mandaatregeling van burgemeester en wethouders van Den Haag en het daarop gebaseerde ondermandaatbesluit; gelet op artikel 18 eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994, juncto artikel 1, artikel 4eerste lid, artikel 12 onder a en b, artikel 18, artikel 21 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Stb. 460, 1990); BESLUITEN:  door het plaatsen van borden volgens model E10 (A1) en E11 (A1), waarop aangegeven het getal 30, van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) een 30 km/uur-zone in te stellen op het gedeelte van de Kerkhoflaan tussen de Bankastraat en de begraafplaats aan Kerkhoflaan 12 zodat aldaar een maximum-snelheid van 30 km/uur geldt, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:   door het plaatsen van een bord volgens modellen D02ro BB22 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) een gebod in te stellen tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven, te weten: op de op de   door het plaatsen van een bord volgens model E07 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb 459, 1990), met onderborden met de tekst: “07.00 tot 18.00 uur”, alsmede door het aanbrengen van een kruismarkering, een weggedeelte op de Bankastraat ter hoogte van en aan de zijde van het perceel Bankastraat 12, over een afstand van ongeveer 15,00 meter, aan te wijzen als laad en losgelegenheid, dit voor wat betreft de genoemde uren en zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening;   door het plaatsen van een bord volgens model E07 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb 459, 1990), met onderborden met de tekst: “07.00 tot 13.00 uur”, alsmede door het aanbrengen van een kruismarkering, een weggedeelte op de Bankastraat ter hoogte van en aan de zijde van het perceel Bankastraat 83, over een afstand van ongeveer 5,50 meter, aan te wijzen als laad en losgelegenheid, dit voor wat betreft de genoemde uren en zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening;   door het plaatsen van een bord volgens model E07 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb 459, 1990) alsmede door het aanbrengen van een kruismarkering, een weggedeelte op de Bankastraat ter hoogte van en aan de zijde van het perceel Bankastraat 91, over een afstand van ongeveer 18,00 meter, aan te wijzen als laad en losgelegenheid, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening;   dat als gevolg van de bovenomschreven verkeersmaatregelen alle eerder genomen verkeersmaatregelen/-verkeersbesluiten die hierop betrekking hebben, worden ingetrokken (en de daarmee samenhangende verkeerstekens worden verwijderd) en wel voor zover het gestelde daarin direct betrekking heeft op hetgeen thans opnieuw wordt geregeld;   dat bovengenoemde maatregel(en) gelden op de wijze als aangegeven op de bij dit besluit behorende en daar onlosmakelijk deel van uitmakende situatietekening, die kan worden ingezien bij de Dienst Stadsbeheer, Handhavingsorganisatie/Vergunningen en Handhaving, Loudonstraat 95, Den Haag;      

Naar boven