Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam houdende regels omtrent de subsidie voor de preventieve aanpak, interventie of het project, gericht op het versterken van perspectief en het voorkomen van problematiek bij jeugdigen en hun ouders (Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2022)

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam;

 

gelezen het voorstel van de wethouder Mobiliteit, Jeugd en Taal van 23 maart 2021 registratienummer 21MO01441;

 

gelet op artikel 3, derde lid, artikel 4, tweede lid, artikel 5, tweede lid, artikel 6, tweede lid, artikel 7, derde lid, artikelen 11, 12 en artikel 14 van de SVR 2014;

 

besluit:

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • -

    beleidsnotitie: de Beleidsnotitie Subsidiekader Jeugdpreventie 2022 ‘Versterken en Voorkomen’ van 23 maart 2021;

  • -

    college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam;

  • -

    gebied: gebied als bedoeld in artikel 2 van de Verordening op de gebiedscommissies 2014;

  • -

    innovatie: nieuwe aanpak of interventie in het jeugdpreventieve domein die bijdraagt aan de doelen van de Beleidsnotitie Subsidiekader Jeugdpreventie ‘Versterken en Voorkomen’ 2022 aangevuld met deze subsidieregeling;

  • -

    jeugdpreventie: preventieve aanpak, interventie of project, universeel, selectief of geïndiceerd, gericht op het versterken van perspectief en het voorkomen van problematiek bij jeugdigen en hun ouders die effectief bijdraagt aan het veilig, gezond en kansrijk opgroeien;

  • -

    ouder: ouder of verzorger dan wel aanstaande ouder of verzorger van de jeugdige;

  • -

    Walstroomlab: innovatieplatform waaraan aanbieders van jeugdpreventie complexe ontwikkelvragen en uitdagingen kunnen voorleggen om samen met beleid en wetenschap en op basis van praktijkervaringen, tot concrete aanpakken te komen;

  • -

    wijkprogrammering: methodiek, die de gemeente Rotterdam gebruikt om het aanbod in wijken passender te maken bij de opgave van de wijk.

Artikel 2 Toepassingsbereik en subsidiabele kosten

  • 1.

    Deze subsidieregeling is uitsluitend van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 4 bedoelde activiteiten waarop geen andere inkooptrajecten, subsidie- of vergoedingsregelingen van de gemeente Rotterdam of het rijk van toepassing zijn.

  • 2.

    Het college verstrekt subsidie voor jaarlijkse aanpakken en interventies en voor in 2022 uit te voeren eenmalige projectmatige innovaties.

Artikel 3 Doelgroep

Subsidie kan worden verstrekt aan aanbieders met rechtspersoonlijkheid die jaarlijkse preventieve aanpakken en interventies of eenmalige innovatieve projecten voor jeugdigen tot en met 17 jaar uit de gemeente Rotterdam en hun ouders uitvoeren.

Artikel 4 Te subsidiëren activiteiten

  • 1.

    Met de subsidie worden preventieve aanpakken en interventies of innovatieve projecten uitgevoerd die gericht zijn op het versterken van perspectief en het voorkomen van problematiek bij Rotterdamse jeugdigen:

    • a.

      het versterken van de sociaal-emotionele vaardigheden van jeugdigen;

    • b.

      het voorkomen en terugdringen van psychosociale problematiek bij jeugdigen;

    • c.

      het versterken en het voorkomen van problemen bij jeugdigen met ouders met psychische problemen, een verslaving of een verstandelijke beperking;

    • d.

      het versterken van opvoedvaardigheden van ouders;

    • e.

      het voorkomen en terugdringen van middelengebruik en verslaving bij alle jeugdigen met extra aandacht voor risicogroepen.

  • 2.

    De in het eerste lid bedoelde activiteiten voldoen bij het bieden van een project met een innovatief karakter, tevens aan één of meerdere van de volgende criteria:

    • a.

      er wordt een nieuwe aanpak of interventie ontwikkeld;

    • b.

      er wordt een bestaande effectieve aanpak of interventie doorontwikkeld ten behoeve van:

      • 1°.

        een nieuwe doelgroep;

      • 2°.

        een nieuwe setting in de wijk, school, thuis of online;

    • c.

      er wordt een effectieve aanpak of interventie uit het buitenland aangepast aan de Nederlandse, of voor zover van toepassing, de specifiek Rotterdamse context;

    • d.

      er wordt een pilot in de praktijk op basis van de resultaten van een Walstroomlab uitgevoerd.

Artikel 5 Subsidiabele kosten

Uitsluitend de volgende kosten kunnen voor subsidie aanmerking komen:

  • a.

    loonkosten in verband met de inzet van deskundige medewerkers, volgens de van toepassing zijnde gemiddelde cao-conforme uurtarieven;

  • b.

    locatiegebonden kosten voor de benodigde ruimte die een directe relatie hebben met de gesubsidieerde activiteiten;

  • c.

    materiaal- en activiteitenkosten voor zover deze een directe relatie hebben met de gesubsidieerde activiteiten.

Artikel 6 Subsidieplafond

Voor subsidieverlening op grond van deze regeling geldt voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 een subsidieplafond van € 10.525.000. Dit bedrag is uitgesplitst naar de volgende deelplafonds:

  • a.

    € 9.900.000 voor jaarlijkse preventieve aanpakken en interventies als bedoeld in artikel 4, eerste lid;

  • b.

    € 625.000 voor eenmalige project- en innovatiesubsidies, als bedoeld in artikel 4, tweede lid.

Artikel 7 Wijze van verdeling

  • 1.

    De verdeling van de jaarlijkse subsidies voor preventieve aanpakken en interventies geschiedt op basis van de inhoudelijke beoordeling van de aanvragen, waarbij aanvragen die het best voldoen aan de beoordelingscriteria van artikel 10, eerste lid, voorrang hebben op aanvragen die minder goed voldoen.

  • 2.

    De verdeling van de eenmalige project- en innovatiesubsidies geschiedt op basis van de inhoudelijke beoordeling van de aanvragen, waarbij eerdere aanvragen die voldoen aan de beoordelingscriteria van artikel 10, tweede lid, voorrang hebben op latere aanvragen.

Artikel 8 Aanvraag en aanvraagcategorieën

Subsidieaanvragen worden elektronisch ingediend via de website https://www.rotterdam.nl/loket/subsidie-jeugdpreventie-2022/

Artikel 9 Aanvraagtermijn

  • 1.

    Subsidie voor jaarlijkse preventieve aanpakken en interventies die starten vanaf 1 januari 2022 wordt uiterlijk op 1 juni 2021 aangevraagd.

  • 2.

    Subsidie voor eenmalige project- en innovaties die starten vanaf 1 januari 2022 wordt uiterlijk 12 weken voor de start van de te subsidiëren activiteiten aangevraagd.

Artikel 10 Beoordelingscriteria

  • 1.

    De subsidieaanvragen voor preventieve aanpakken en interventies worden beoordeeld op:

    • a.

      de mate waarin de aanpakken en interventies bijdragen aan de doelen, factoren en subsidiethema’s van de Beleidsnotitie Subsidiekader 2022 Versterken en Voorkomen;

    • b.

      de mate van effectiviteit van de aanpak of interventie die wordt bepaald door het voorkomen in en de beoordeling door één van de landelijke databanken met effectieve interventies als bedoeld in bijlage 2;

    • c.

      de kwaliteit van uitvoering;

    • d.

      de kosten van de aanpak of interventie;

    • e.

      de mate waarin aanpakken en interventies aansluiten bij de behoefte en problematiek in het gebied of de wijk waarop deze gericht zijn en bijdragen aan de geformuleerde maatschappelijke resultaten van de wijkprogrammering in de betreffende wijk;

    • f.

      de mate waarin aanpakken en interventies bijdragen aan een evenwichtig jeugdpreventieaanbod in Rotterdam met daarbij een goede verdeling over:

      • 1°.

        de in de beleidsnotitie benoemde subsidiethema’s;

      • 2°.

        universele, selectieve en geïndiceerde preventie;

      • 3°.

        verschillende wijken en gebieden van de stad.

  • 2.

    De project- en innovatieaanvragen worden beoordeeld op:

    • a.

      de meerwaarde van de innovatieve aanpak of interventie ten opzichte van reeds bestaande onderbouwde en effectieve aanpakken of interventies;

    • b.

      de mate waarin de aanpakken en interventies bijdragen aan de doelen en factoren van de Beleidsnotitie Subsidiekader 2022 Versterken en Voorkomen;

    • c.

      de kwaliteit van uitvoering;

    • d.

      de kosten van het project of de innovatie;

    • e.

      de mate waarin aanpakken en interventies aansluiten bij de behoefte en problematiek in het gebied of de wijk waarop deze gericht zijn en bijdragen aan de geformuleerde maatschappelijke resultaten van de wijkprogrammering in de betreffende wijk.

Artikel 11 Subsidieverplichtingen

Onverminderd artikel 4:37 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 12 van de Subsidieverordening Rotterdam 2014, gelden voor de subsidieontvanger de volgende verplichtingen:

  • a.

    de subsidieontvanger zet bij de feitelijke uitvoering van de werkzaamheden uitsluitend professionals en vrijwilligers met een Verklaring Omtrent het Gedrag in die bij de aanvang van de werkzaamheden niet ouder mag zijn dan drie maanden;

  • b.

    de subsidieontvanger informeert de organisatie die de jeugdige voor de interventie van de subsidieontvanger heeft aangemeld tijdig als de complexiteit van de problematiek te groot is voor zijn interventie, als het traject tussentijds wordt beëindigd of als het traject wordt afgerond;

  • c.

    de subsidieontvanger verleent zijn medewerking aan het toetsproces in het geval dat de subsidieontvanger wordt benaderd voor een toetsing door de Toetscommissie Interventies Jeugd;

  • d.

    de ontvanger van een eenmalige project- en innovatiesubsidie als bedoeld in artikel 4, tweede lid, werkt er op eerste verzoek van het college onverwijld aan mee dat de resultaten voortvloeiend uit hetgeen met de subsidie is gefinancierd, voor de gemeente en derden vrij toegankelijk worden gemaakt, door in ieder geval mee te werken aan het tot stand komen van een overeenkomst waarin aan het college om niet wordt verleend:

    • 1°.

      een alomvattend, eeuwigdurend, onherroepelijk, ongelimiteerd, niet aan een specifiek doel gebonden, gebruiks-, verveelvoudigings-, openbaarmakings- en wijzigingsrecht op alle, al dan niet afgeronde, resultaten voortvloeiend uit hetgeen direct, indirect, deels of volledig met de subsidie is gefinancierd; en

    • 2°.

      het niet in omvang beperkte recht om derden, waaronder in ieder geval begrepen, inwoners, samenwerkingspartners en uitvoeringsorganisaties, sub-licenties te verlenen op het gebruik van de, al dan niet doorontwikkelde of door hen door te ontwikkelen, resultaten, zonder enige tegenwerping van intellectuele-eigendomsrechten.

Artikel 12 Verantwoording en monitoring

  • 1.

    De subsidieontvanger levert, onverminderd het bepaalde in artikel 11 van de Subsidieverordening Rotterdam 2014, de monitoringsitems bedoeld in bijlage 1 bij deze regeling, gelijktijdig aan met de eindrapportage en eventuele tussentijdse rapportages.

  • 2.

    De subsidieontvanger van een project- en innovatiesubsidie levert bij de eindrapportage een theoretisch goed onderbouwde beschrijving van de aanpak of interventie. Daarnaast levert de subsidieontvanger een update van de voortgang, dan wel het resultaat van indiening van de interventie bij een landelijke databank voor effectieve interventies, genoemd in bijlage 2 van deze regeling.

  • 3.

    De subsidieontvanger levert bij de eindrapportage en eventuele tussentijdse rapportages een overzicht van de gerealiseerde resultaten ten opzichte van de totaal gesubsidieerde resultaten en een prognose voor de resterende periode, waarbij wordt beschreven:

    • a.

      in hoeverre de resultaten hebben geleid tot gewenste effecten en daarmee hebben bijgedragen aan het maatschappelijk resultaat;

    • b.

      op welke wijze monitoringsitems leiden tot leren en verbeteren van resultaten ten behoeve van het maatschappelijk resultaat.

  • 4.

    De subsidieontvanger levert de monitoringsitems geanonimiseerd aan op wijkniveau, buurtniveau, locatieniveau of individueel niveau.

  • 5.

    De subsidieontvanger doet zo spoedig mogelijk schriftelijk melding aan het college indien:

    • a.

      niet alle monitoringsitems kunnen worden geleverd;

    • b.

      het aanleveren van bepaalde monitoringsitems volgens de subsidieontvanger niet bijdraagt aan het doel om inzicht te geven in de resultaten, het bereik en de effecten van de activiteiten en hiervan te leren;

    • c.

      volgens de subsidieontvanger relevante monitoringsitems ontbreken.

Artikel 13 Inwerkingtreding

  • 1.

    Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het gemeenteblad waarin zij wordt geplaatst en vervalt met ingang van 1 januari 2023.

  • 2.

    Deze regeling blijft van toepassing op subsidies verstrekt op grond van deze regeling en op volledige aanvragen om subsidie die zijn ingediend voor de vervaldatum van deze subsidieregeling.

Artikel 14 Citeertitel

Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2022.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 23 maart 2021.

De secretaris,

V.J.M. Roozen

De burgemeester,

A. Aboutaleb

Dit gemeenteblad is uitgegeven op 25 maart 2021 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 9.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halvemaanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)

Bijlage 1. Monitoringsitems Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2022 als bedoeld in artikel 12 van de Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2022

 

Individuele/ groepsinterventies

Gezinsinterventies

Schoolinterventies op klasniveau

Naam interventie

Naam interventie

Naam interventie

Groepsinterventies: aantal kinderen

Aantal ouders

Leerjaar

Per kind:

Aantal kinderen

Aantal kinderen

Geboortejaar

Geboortejaar jongste, geboortejaar oudste

School/wijk

Geslacht

Aantal jongens

Startdatum

Einddatum

Opleidingsniveau kind(eren)

Opleidingsniveau kind(eren)

Aantal sessies/lessen

Wijk

Wijk

Aangemeld door

Aangemeld door

Reden aanmelding

Reden aanmelding

Startdatum interventie

Startdatum interventie

Einddatum interventie

Einddatum interventie

Aantal gesprekken/sessies

Aantal gesprekken/sessies

Uren

Uren

Afgerond

Afgerond

Voortijdig beëindigd

Voortijdig beëindigd

Reden beëindiging

Reden beëindiging

Doorverwezen

Doorverwezen

Doorverwezen naar

Doorverwezen naar

Cliënttevredenheid

Cliënttevredenheid

Per interventie benoemen:

Per interventie benoemen:

Per interventie benoemen:

Toegepaste interventies binnen werkwijze

Toegepaste interventies binnen werkwijze

Toegepaste interventies binnen werkwijze

Problematiek

Problematiek

Problematiek

Ernst problematiek

Ernst problematiek

Ernst problematiek

Doelen: afhankelijk van interventie

Doelen: afhankelijk van interventie

Doelen: afhankelijk van interventie

Resultaat: afhankelijk van interventie

Resultaat: afhankelijk van interventie

Resultaat: afhankelijk van interventie

 

Bijlage 2. Overzicht van landelijke databanken met effectieve interventies als bedoeld in artikel 10 van de Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2022

 

Thema's

Beheerder

Databank

Leefstijlinterven-ties

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, afdeling Gezond Leven

Interventiedatabase Loketgezondleven

Jeugd: Gewone opvoeding en ontwikkeling

Nederlands Jeugdinstituut (NJi Nederlands Jeugdinstituut )

Databank Effectieve Jeugd interventies

Jeugdgezondheidszorg en preventie jeugd

Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ))

Interventiebibliotheek NCJ

Sport en bewegen

Bewegen (Kenniscentrum Sport & Bewegen) i.s.m. RIVM Centrum Gezond Leven

Sport- en beweeginterventies

Welzijn, participatie, sociale zorg

Movisie; Landelijk Kennisinstituut Sociale Vraagstukken

Databank Effectieve sociale interventies

Natuur -en Duurzaamheidseducatie

Groen Kennisnet en Ontwikkelcentrum

GroenGelinkt

Langdurende zorg

Vilans

Databank langdurende zorg

Langdurige GGZ Geestelijke gezondheidszorg

Trimbos

Overzicht erkende interventies

E-health

GGD Gemeentelijke/gewestelijke gezondheidsdienst GHOR Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio Nederland en alle GGD'en

GGD Appstore

 

 

Algemene toelichting

Rotterdamse kinderen en jongeren groeien kansrijk, veilig en gezond op. Dat is sinds 2015 dé ambitie die Rotterdam heeft voor de jeugd. In dat jaar werd de basis voor het huidige jeugdbeleid gelegd met het Beleidskader Jeugd ‘Rotterdam Groeit’. De gemeente zet daarbij in op het versterken van perspectief en het voorkomen van problematiek. Dit doen we door effectieve preventieve inzet te subsidiëren via deze subsidieregeling.

De inzet is gericht op beschermende factoren en risicofactoren die volgens de wetenschap een rol spelen in de ontwikkeling van kinderen en jongeren, zoals bijeengebracht in het Rotterdamse Factorenmodel waarbij effectiviteit en onderbouwing voorop staan.

 

Artikelsgewijze toelichting

 

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Dit artikel bevat de definities van een aantal begrippen in de nadere regels die voor het begrip van deze regeling van belang zijn.

 

Artikel 2 Toepassingsbereik en subsidiabele kosten

In dit artikel wordt aangegeven dat deze subsidieregeling uitsluitend van toepassing is op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 4 bedoelde activiteiten.

 

Daarnaast wordt aangegeven dat geen subsidie verstrekt wordt voor activiteiten die in aanmerking komen voor andere inkooptrajecten of subsidieregelingen van de gemeente Rotterdam of waarvoor landelijke wettelijke vergoedingen van toepassing zijn.

 

Thema’s en bijbehorend aanbod dat uitdrukkelijk niet onder het Subsidiekader Jeugdpreventie valt, zijn:

  • Jeugdhulp

  • Onderwijsbeleid ‘Gelijke kansen voor elk talent’

  • Hulp bij of voorkomen van voortijdig schoolverlaten

  • Mentoringtrajecten

  • Welzijn

  • Gebiedsgerichte interventies die vanuit Couleur Locale worden gefinancierd

  • Rechtshulp en mediation

  • Schoolmaatschappelijk werk en voorschoolmaatschappelijk werk

  • Sociaal-medische indicaties en Kinderopvang plus

  • ‘Positive Behavior Support (PBS) in de Wijk’

  • Zorg op basis van de zorgverzekeringswet

  • De jeugdgezondheidszorg (JGZ), Rijksvaccinatieprogramma en het aanvullend preventief pakket van het CJG

Artikel 3 Doelgroep

Het is de wens van het college om alleen subsidie te verstrekken aan

rechtspersonen die preventieve aanpakken, interventies of projecten uitvoeren. Het gaat hierbij primair om een aanbod voor jeugdigen tot 18 jaar uit de gemeente Rotterdam of om universeel preventief aanbod voor jeugdigen die naar Rotterdamse scholen gaan, maar zelf niet in Rotterdam wonen en hun ouders. Als uitzondering houdt het college bij het subsidiethema opvoedvaardigheden de mogelijkheid open voor inzet nog voor de conceptie, namelijk een leeftijd van -12 maanden. Bij het subsidiethema middelengebruik is een aanbod mogelijk voor jeugdigen tot 23 jaar.

 

Artikel 4 Te subsidiëren activiteiten

Het college wenst alleen preventieve aanpakken, interventies of projecten te subsidiëren die gericht zijn op het versterken van perspectief en het voorkomen van problematiek bij Rotterdamse jeugdigen.

 

Artikel 5 Subsidiabele kosten

Het college onderscheidt een drietal categorieën subsidiabele kosten.

Deze staan in dit artikel vermeld.

 

Artikel 6 Subsidieplafond

Tegen de achtergrond van de eindigheid van de voor 2022 beschikbare middelen, heeft het college voor de preventieactiviteiten een subsidieplafond vastgesteld. Dit valt uiteen in een tweetal deelplafonds, dat is vermeld in artikel 6.

 

Artikel 7 Wijze van verdeling

Het college heeft voor de in artikel 7 vermelde subsidiecategorieën verschillende inhoudelijke beoordelingscriteria opgesteld. Deze zijn uitgewerkt in artikel 10. Voor beide categorieën geldt dat aanvragen die het best voldoen aan de aldaar vermelde beoordelingscriteria, voorrang hebben op aanvragen die minder goed voldoen.

 

Artikel 8 Aanvraag en aanvraagcategorieën

Voor een aanvraag binnen één van de aanvraagcategorieën, stelt het college aanvraagformulieren verplicht die gepubliceerd zijn op https://www.rotterdam.nl/loket/subsidie-jeugdpreventie-2022/ onder het kopje ‘meesturen’. Deze formulieren moeten vervolgens op het vermelde webadres worden ingediend via de knop ‘aanvragen subsidie’.

 

Artikel 9 Aanvraagtermijn

Voor subsidies ten behoeve van preventieve aanpakken en interventies die het college meerjarig wenst in te zetten, geldt de uiterste aanvraagdatum van 1 juni 2021, conform SVR 2014.

Subsidies voor projecten of innovaties hebben een eenmalig karakter. Deze subsidies kunnen maximaal in twee opeenvolgende kalenderjaren worden verstrekt voor dezelfde innovatie. De innovatiesubsidies moeten wel ieder kalenderjaar opnieuw worden aangevraagd en kunnen niet in één keer voor een periode van twee jaar worden aangevraagd. Na afloop van de innovatieperiode van maximaal twee jaar, moet het traject voor erkenning van de aanpak of interventie door een landelijke databank met effectieve interventies zoals genoemd in bijlage 2 van deze subsidieregeling zijn gestart. Het gaat dan om erkenning op een minimaal niveau van ‘theoretisch goed onderbouwd’. Of er moet een vergelijkbaar wetenschappelijk onderzoek zijn gestart naar de aanpak of interventie.

 

Artikel 10 Beoordelingscriteria

Het college hanteert een zestal inhoudelijke beoordelingscriteria voor zowel subsidieaanvragen voor preventieve aanpakken en interventies als voor project- en innovatieaanvragen. In beide situaties worden onder andere aan het voldoen aan de doelen, factoren en subsidiethema’s van de Beleidsnotitie Subsidiekader 2022 Versterken en Voorkomen en de mate waarin aanpakken en interventies aansluiten bij de behoefte en problematiek in het gebied of de wijk waarop deze gericht zijn en bijdragen aan de geformuleerde maatschappelijk resultaten van de wijkprogrammering in de betreffende wijk. Dit voor zover in deze wijk de methodiek wijkprogrammering wordt toegepast. Meer informatie over de maatschappelijke resultaten uit de wijkprogrammering is beschreven op https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/wijkprogrammering/.

 

Artikel 11 Subsidieverplichtingen

De subsidieontvanger dient invulling te geven aan de in dit artikel vermelde subsidieverplichtingen, waaronder het uitsluitend inzetten van uitvoerende medewerkers met een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag en het zo nodig medewerking verlenen aan een verzoek van de Toetscommissie Interventies Jeugd. Ook dient de ontvanger van een eenmalige project- en innovatiesubsidie op grond van het bepaalde in artikel 11, op eerste verzoek van het college mee te werken aan een uitvoeringsovereenkomst op basis waarvan de gemeente zeker stelt dat zij als subsidieverlener in staat zal zijn om de resultaten van de subsidie op onbeperkte schaal te gebruiken, of door nader aan te wijzen derden te laten gebruiken.

 

Artikel 12 Verantwoording en monitoring

Het college hecht er aan inzicht te verkrijgen in de resultaten, het bereik en de effecten van de activiteiten. Hierbij hoort onder andere een plicht van de subsidieontvanger om tijdig monitorgegevens bij het college in te dienen.

 

Artikel 13 Inwerkingtreding.

In deze bepaling geeft het college aan dat deze subsidieregeling in werking treedt met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het gemeenteblad waarin zij wordt geplaatst en vervalt met ingang van 1 januari 2023.

 

Artikel 14 Citeertitel

Het college geeft hier aan hoe de naam van deze regeling voluit luidt.

 

 

 

 

Naar boven