Gemeenteblad van Westerwolde
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westerwolde | Gemeenteblad 2019, 149838 | Verordeningen |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Westerwolde | Gemeenteblad 2019, 149838 | Verordeningen |
Verordening klachtbehandeling ambtelijke organisatie en openbaar onderwijs Westerwolde
De raad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Westerwolde, voor zover het de eigen bevoegdheid betreft;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders afdeling Dienstverlening;
gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht en de Wet op het Primair Onderwijs;
In deze regeling wordt verstaan onder:
het bureau van de Nationale Ombudsman te Den Haag die als onafhankelijke externe instantie onderzoek verricht naar de feiten, die aanleiding gaven tot de klacht, aan het gemeentebestuur rapporteert over zijn bevindingen en een behoorlijkheidsoordeel geeft over de gedraging, eventueel voorzien van aanbevelingen.
Artikel 4. De formele behandeling in eerste instantie voor schriftelijk klachten
Degene die op grond van artikel 5 belast is met de behandeling van een klacht, stelt de klager, alsmede degene op wie de klacht betrekking heeft, in de gelegenheid te worden gehoord. Getracht wordt via bemiddeling tot een oplossing te komen. Van het horen wordt een verslag gemaakt en ter hand gesteld van klachtencoördinator.
De termijn voor bemiddeling bedraagt vier weken. Indien de klacht naar tevredenheid van de klager kan worden opgelost, vervalt de verplichting de klacht nog verder te behandelen. Het bestuursorgaan wordt door de klachtencoördinator schriftelijk van het resultaat van de bemiddeling op de hoogte gesteld.
Lukt het binnen genoemde termijn niet tot een bevredigende oplossing te komen, dan wordt door degene die op grond van artikel 5 onder 1 en 2 belast is met behandeling van klachten via de klachtencoördinator, advies uitgebracht aan het bestuursorgaan. Vervolgens handelt het bestuursorgaan de klacht binnen twee weken af. De klager wordt schriftelijk in kennis gesteld van het onderzoek en de bevindingen naar aanleiding van de klacht alsmede wordt hij gewezen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-149838.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.