Tarieventabel leges 2018 behorend bij de Legesverordening 2018
|
Tarief 2018
|
|
|
|
|
|
|
Titel 1
|
Algemene dienstverlening
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 1
Burgerlijke stand
|
|
|
|
|
1.1.1
|
Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap, of omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk,
|
|
|
voor alle locaties in de gemeente Lingewaard, met inachtneming van het bepaalde in 1.1.1.5 op:
|
|
1.1.1.1
|
maandag tot en met woensdag
|
€ 304,00
|
1.1.1.2
|
donderdag en vrijdag
|
€ 405,00
|
1.1.1.3
|
zaterdag
|
€ 669,00
|
1.1.1.4
|
zondag en de daarmee gelijkgestelde dagen
|
€ 786,00
|
|
voor de locatie “Gemeentekantoor” te Bemmel, op:
|
|
1.1.1.5
|
maandag om 9.00 en 9:30 uur
|
gratis
|
1.1.1.6
|
voor een flitshuwelijk voor de locatie “Gemeentekantoor” te Bemmel, op:
|
|
|
maandag tot en met woensdag van 10.00 uur tot 12.00 uur
|
€ 100,00
|
|
Verhogingen
|
|
1.1.2
|
De in 1.1.1.1 t/m 1.1.1.4 genoemde bedragen worden verhoogd bij een voltrekking huwelijk/registratie partnerschap:
|
|
1.1.2.1
|
op een tijdstip gelegen tussen 17.00 uur en 22.00 uur, met
|
€ 59,50
|
|
|
|
|
|
|
1.1.3
|
Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of de registratie van een partnerschap, of omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk, in een bijzonder huis op grond van artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek, hetzelfde als dat genoemd onder 1.1.1.1 t/m 1.1.1.4
|
|
|
|
|
1.1.4
|
Het tarief bedraagt voor het van gemeentewege beschikbaar stellen van een getuige:
|
|
1.1.4.1
|
per getuige
|
€ 59,50
|
|
|
|
1.1.5
|
Het tarief bedraagt voor het verstrekken van:
|
|
1.1.5.1
|
een trouwboekje of partnerschapboekje
|
€ 36,40
|
|
|
|
1.1.6
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
|
|
1.1.6.1
|
een afschrift (uittreksel) van een akte van de burgerlijke stand
|
€ 13,20 *
|
1.1.6.2
|
een internationaal (meertalig) uittreksel van een akte van de burgerlijke stand
|
€ 13,20 *
|
1.1.6.3
|
een uittreksel van een akte van geboorte, van huwelijk, van registratie van een partnerschap of van overlijden
|
€ 13,20 *
|
1.1.6.4
|
elke verklaring van huwelijksbevoegdheid als bedoeld in artikel 49a van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek
|
€ 23,30 *
|
|
|
|
1.1.7
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor:
|
|
1.1.7.1
|
de benoeming van een (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand voor één dag die niet al benoemd is als (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand in een andere gemeente
|
€ 204,00
|
1.1.7.2
|
de benoeming van een (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand voor één dag die al benoemd is als (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand in een andere gemeente
|
€ 102,00
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 2
Reisdocumenten en Nederlandse identiteitskaart
|
|
|
|
|
1.2.
|
Het tarief bedraagt voor het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag:
|
|
1.2.1
|
van een nationaal paspoort:
|
|
1.2.1.1
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
|
€ 65,30 *
|
1.2.1.2
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt
|
€ 52,00 *
|
1.2.2
|
van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in onderdeel 1.2.1 (zakenpaspoort):
|
|
1.2.2.1
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
|
€ 65,30 *
|
1.2.2.2
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt
|
€ 52,00 *
|
1.2.3
|
van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort):
|
|
1.2.3.1
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
|
€ 65,30 *
|
1.2.3.2
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt
|
€ 52,00 *
|
1.2.4
|
van een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen
|
€ 52,00 *
|
1.2.5
|
van een Nederlandse identiteitskaart:
|
|
1.2.5.1
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag 18 jaar of ouder is
|
€ 51,05 *
|
1.2.5.2
|
voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt
|
€ 29,05 *
|
1.2.6
|
voor een spoedlevering van de in de onderdelen 1.2.1 tot en met 1.2.5 genoemde documenten, de in die onderdelen genoemde leges vermeerderd met een bedrag van
|
€ 47,55 *
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 3
|
Rijbewijzen
|
|
|
|
|
1.3.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag
|
|
1.3.1.1
|
tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs
|
€ 39,45 *
|
1.3.1.2
|
tot het verkrijgen van gegevens uit het Centraal Register Rijbewijzen
|
€ 9,70 *
|
1.3.1.3
|
Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met
|
€ 34,10 *
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 4
|
Verstrekkingen uit de basisregistratie personen
|
|
|
|
|
1.4.1
|
Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4, wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.
|
|
1.4.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag
|
|
1.4.2.1
|
tot het verstrekken van een afschrift (uittreksel) uit de basisregistratie welke via het digitale internetloket is aangevraagd
|
€ 6,85
|
1.4.2.2
|
tot het verstrekken van een afschrift (uittreksel) uit de basisregistratie welke via post/email dan wel balie is aangevraagd
|
€ 10,70
|
1.4.2.3
|
tot het verstrekken van een uitvoerig afschrift (uittreksel) uit de basisregistratie voor meer dan één persoon, voor de eerste persoon welke via het digitale internetloket is aangevraagd
|
€ 6,85
|
1.4.2.4
|
tot het verstrekken van een uitvoerig afschrift (uittreksel) uit de basisregistratie voor meer dan één persoon, voor de eerste persoon welke via post/email dan wel balie is aangevraagd
|
€ 10,70
|
1.4.2.5
|
te vermeerderen voor elke volgende persoon met
|
€ 3,45
|
|
|
|
1.4.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.4.3.1
|
tot het verstrekken van een inlichting uit de basisregistratie
|
€ 10,70
|
|
|
|
1.4.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vervaardigen van:
|
|
1.4.4.1
|
statistieken en selecties, voor ieder daaraan besteed kwartier
|
€ 20,40
|
|
|
|
1.4.5
|
In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 17, tweede lid, van het Besluit basisregistratie personen
|
€ 7,50 *
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 5
|
Verstrekkingen uit het Kiezersregister
|
|
|
|
|
1.5
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
|
|
1.5.1
|
een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer, bedoeld in artikel D4 van de Kieswet
|
€ 4,40
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 6
|
Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens
|
|
|
|
|
1.6.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:
|
|
1.6.1.1
|
bij verstrekking op papier, indien het afschrift bestaat uit:
|
|
1.6.1.1.1
|
ten hoogste 100 pagina’s, per pagina
|
€ 0,23 *
|
|
met een maximum per bericht van
|
€ 5,00 *
|
1.6.1.1.2
|
meer dan 100 pagina’s
|
€ 22,50 *
|
1.6.1.2
|
bij verstrekking anders dan op papier
|
€ 5,00 *
|
1.6.1.3
|
dat bestaat uit een afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking
|
€ 22,50 *
|
1.6.2
|
Indien voor hetzelfde bericht op grond van de onderdelen 1.6.1.1, 1.6.1.2 en 1.6.1.3 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.
|
|
1.6.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens
|
€ 4,50 *
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 7
|
Bestuursstukken
|
|
|
|
|
1.7.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
|
|
1.7.1.1
|
een afschrift van de programmabegroting
|
€ 50,00
|
1.7.1.2
|
een afschrift van de productenraming
|
€ 50,00
|
1.7.1.3
|
een afschrift van de programmarekening
|
€ 50,00
|
1.7.1.4
|
een afschrift van de productenrekening
|
€ 50,00
|
1.7.1.5
|
een afschrift van de kadernota
|
€ 50,00
|
|
|
|
1.7.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.7.2.1
|
tot het verstrekken, behalve voor zover dit geschiedt aan de leden van de raad, de leden van de Politieke Avond, maximaal 10 per fractie aangegeven achterbanleden en ten behoeve van de pers, van:
|
|
1.7.2.1.1
|
een afschrift van de besluitenlijst van een raadsvergadering of een Politieke Avond, per pagina
|
€ 0,50
|
1.7.2.1.2
|
een afschrift van de stukken behorende bij een raadsvergadering of een Politieke Avond, per pagina
|
€ 0,50
|
1.7.2.1.3
|
de agenda voor de vergadering van de gemeenteraad en Politieke Avond, inclusief de daarbij behorende conceptraadsvoorstellen en concept-besluiten, uitgezonderd de stukken genoemd onder 2.1, per vergadering
|
€ 15,60
|
|
|
|
1.7.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag
|
|
|
tot het verstrekken van:
|
|
1.7.3.1
|
een afschrift van de bouwverordening met toelichting
|
€ 45,10
|
1.7.3.2
|
een afschrift van de Algemene Plaatselijke Verordening
|
€ 28,30
|
1.7.3.3
|
een afschrift van een belastingverordening of daarmee gelijkgestelde verordening
|
€ 13,20
|
1.7.3.4
|
een afschrift van het Reglement van Orde Lingewaard, voor de werkzaamheden van de raad en de Politieke Avond
|
€ 7,70
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 8
|
Vastgoedinformatie
|
|
|
|
|
1.8.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.8.1.1
|
tot het verstrekken van een fotokopie van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan:
|
|
1.8.1.1.1
|
in formaat A4 of kleiner, per bladzijde
|
€ 0,50
|
1.8.1.1.2
|
in formaat A4, in kleur en per bladzijde
|
€ 1,00
|
1.8.1.1.3
|
in een ander formaat, per bladzijde
|
€ 2,00
|
|
|
|
1.8.2.
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van:
|
|
1.8.2.1
|
een verzoek tot het doen van nasporingen in het gemeentelijk kadaster, voor ieder daaraan besteed kwartier
|
€ 20,40
|
1.8.2.2
|
een aanvraag tot het verstrekken van inlichtingen omtrent de kadastrale, dan wel plaatselijke aanduiding, per inrichting
|
€ 3,90
|
1.8.2.3
|
een verzoek tot het verlenen van inzage van de perceelskaarten, per perceelskaart
|
€ 3,90
|
|
|
|
1.8.3
|
Het tarief bedraagt voor het verstrekken van informatie namens het Kadaster met behulp van de gemeentelijke kadastrale balie:
|
|
1.8.3.1
|
per kadastrale inzage per geraadpleegd object, inclusief een uitdraai op A4-formaat
|
€ 6,30
|
1.8.3.2
|
per hypothecaire inzage per geraadpleegd object, inclusief een uitdraai op A4-formaat
|
€ 6,30
|
1.8.3.3
|
per kadastrale kaart per object, uitgedraaid:
|
|
1.8.3.3.1
|
op A4-formaat
|
€ 6,30
|
1.8.3.3.2
|
middels een lichtdruk
|
€ 11,00
|
|
|
|
1.8.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift van of uittreksel uit:
|
|
1.8.4.1
|
de gemeentelijke basisregistratie adressen of de gemeentelijke basisregistratie gebouwen, bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, per adres of object
|
€ 12,70
|
1.8.4.2
|
het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder a en b, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder c, van die wet
|
€ 12,70
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 9
|
Overige publiekszaken
|
|
|
|
|
1.9
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.9.1
|
tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag
|
€ 45,00 *
|
1.9.2
|
tot het verkrijgen van een bewijs van in leven zijn
|
€ 15,00 *
|
1.9.3
|
tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening
|
€ 3,25
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 10
|
Gemeentearchief
|
|
|
|
|
1.10.1
|
Het tarief bedraagt voor:
|
|
1.10.1.1
|
het op verzoek doen van nasporingen in de in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier
|
€ 20,40
|
|
|
|
1.10.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:
|
|
1.10.2.1
|
een afschrift, digitale scan of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina
|
€ 0,50
|
1.10.2.2
|
een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk
|
€ 4,40
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 11
|
Huisvestingswet (n.v.t.)
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 12
|
Leegstandwet
|
|
|
|
|
1.12
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.12.1
|
tot het verkrijgen van een vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de Leegstandwet
|
€ 71,30
|
1.12.2
|
tot verlenging van een vergunning tot tijdelijke verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15, vijfde lid, van de Leegstandwet
|
€ 71,30
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 13
|
Gemeentegarantie
|
|
|
|
|
1.13
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.13.1
|
tot het verkrijgen van een gemeentegarantie
|
€ 42,00
|
1.13.2
|
tot het instemmen met het wijzigen of omzetten van een door de gemeente gegarandeerde hypothecaire geldlening
|
€ 27,70
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 14
|
Marktstandplaatsen (n.v.t.)
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 15
|
Winkeltijdenwet
|
|
|
|
|
1.15
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.15.1
|
voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenverordening
|
€ 40,60
|
1.15.2
|
tot het verlenen van toestemming om een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing over te dragen aan een ander
|
€ 40,60
|
1.15.3
|
tot het wijzigen van een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing
|
€ 40,60
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 16
|
Kansspelen
|
|
|
|
|
1.16.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen:
|
|
1.16.1.1
|
voor een periode van twaalf maanden voor één of meer speelautomaten
|
€ 22,50 *
|
|
vermeerderd met € 34,00* per speelautomaat
|
|
1.16.1.2
|
voor een periode van één jaar tot maximaal vier jaren
|
€ 22,50 *
|
|
vermeerderd met een bedrag van € 34,00* per speelautomaat per jaar
|
|
1.16.1.3
|
voor een periode van één jaar tot maximaal vier jaren
|
€ 22,50 *
|
|
vermeerderd met een bedrag van € 34,00* per speelautomaat per jaar,
|
|
|
omgerekend naar het aantal jaren
|
|
1.16.1.4
|
voor een periode van meer dan vier jaar of voor onbepaalde tijd
|
€ 90,50 *
|
|
vermeerderd met een bedrag van € 136,00* voor elke speelautomaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
1.16.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.16.2.1
|
tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)
|
€ 40,60
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 17
|
Kinderopvang (n.v.t.)
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 18
|
Telecommunicatie
|
|
|
|
|
1.18.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding:
|
|
1.18.1
|
in verband met het verkrijgen van instemming omtrent plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, van de Telecommunicatiewet
|
€ 213,00
|
1.18.1.1
|
per strekkende meter sleuf verhoogd met
|
€ 2,10
|
1.18.1.2
|
indien met betrekking tot een melding overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met
|
€ 941,00
|
1.18.1.3
|
indien de melder verzoekt om een inhoudelijke afstemming bij de beoordeling van aanvragen als bedoeld in artikel 5.5 van de Telecommunicatiewet, verhoogd met
|
€ 555,00
|
1.18.1.4
|
indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.
|
|
1.18.2
|
Indien een begroting als bedoeld in 1.18.1.4 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.
|
|
|
*) Conform “Richtlijn Tarieven (graaf)werkzaamheden telecom”
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 19
|
Verkeer en vervoer
|
|
|
|
|
1.19
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:
|
|
|
Blauwe parkeerschijfzone
|
|
1.19.1
|
Een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één parkeerontheffing op kenteken voor één kalenderjaar in de blauwe parkeerschijfzone:
- Eigen auto
- Lease-auto
- Bedrijfsauto
|
€ 40,60
|
1.19.2.1
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één parkeerontheffing en afhankelijk van de werkzaamheden:
- Bouw-, installatie-, reparatiebedrijven en verhuizingen
|
€ 40,60
|
1.19.2.2
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één parkeerontheffing met een maximale duur van drie maanden.
- Leenauto
|
€ 10,00
|
1.19.2.3
|
Een ontheffing zoals bedoelt in 1.19.1, 1.19.2.1 en 1.19.2.2 te wijzigen.
|
€ 10,00
|
|
|
|
|
Geslotenverklaring
|
|
1.19.3.1
|
Een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing op kenteken voor één kalenderjaar in de geslotenverklaring (Groep B)
|
€ 40,60
|
1.19.3.2
|
Een ontheffing zoals bedoelt in 1.19.3.1 gekoppeld aan te vragen (Ontheffing blauwe parkeerschijfzone en geslotenverklaring).
|
gratis
|
1.19.3.3
|
De borgsom van een transponder voor het betreden van zone VII zoals bedoelt in 1.19.3.1, 1.19.4 en 1.19.7.
|
€ 50,00
|
1.19.4.1
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing en afhankelijk van de werkzaamheden in de geslotenverklaring (Groep C):
- Bouw-, installatie-, reparatie en verhuisbedrijven
|
€ 40,60
|
1.19.4.2
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing tot de geslotenverklaring met een maximale duur van drie maanden.
- Leenauto
|
€ 10,00
|
1.19.5
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing en voor maximaal vier weken in de geslotenverklaring (Groep C):
- Evenementen, muzikanten en entertainers
|
€ 10,00
|
1.19.6.1
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing en voor maximaal zes maanden in de geslotenverklaring (Groep C):
- Marktlieden
|
€ 20,30
|
1.19.6.2
|
Een ontheffing zoals bedoelt in 1.19.6.1 en 1.19.3.1 tussentijds te wijzigen.
|
€ 10,00
|
1.19.7
|
Een tijdelijke ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, voor één ontheffing en voor een specifieke dag in de geslotenverklaring (Groep C):
- Mensen die in het bezit zijn van een gehandicaptenkaart;
- Storingsdiensten.
|
€ 10,00
|
|
|
|
|
Overig
|
|
1.19.8
|
Een ontheffing als bedoeld in artikel 9.1 Regeling voertuigen.
|
€ 43,80
|
1.19.9.
|
Een ontheffing als bedoeld in artikel 5 van de Wet personenvervoer.
|
€ 40,60
|
1.19.10
|
Een ontheffing als bedoeld in artikel 148 van de Wegenverkeerswet 1994, van het in artikel 10 van die wet gestelde verbod tot het houden van of deelnemen aan een wedstrijd met voertuigen op de openbare weg.
|
€ 40,60
|
1.19.11
|
Een ontheffing op grond van artikel 22, lid 1 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (WVGS), voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over andere dan de aangewezen en aangeduide wegen of weggedeelten.
|
€ 40,60
|
1.19.12
|
een gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)
|
€ 78,00
|
1.19.13
|
een tweede en volgende gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in 1.19.7
|
gratis
|
|
Een gehandicaptenkaart als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake van wegverkeer (BABW).
|
€ 78,00
|
1.19.14.1
|
een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken (leges: € 87,00 en materiaalkosten (inclusief montage): € 159)
|
€ 246,00
|
1.19.14.2
|
een wijziging van het kentekenbord bij gehandicaptenparkeerplaats (materiaalkosten (inclusief montage)
|
€ 44,20
|
1.19.14.3
|
voor het eventueel aanpassen of realiseren van een parkeerplaats worden de werkelijke kosten aanvullend in rekening gebracht.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 20
|
Diversen
|
|
|
|
|
1.20.1
|
Algemene Plaatselijke Verordening
|
|
1.20.1.1
|
tot het verkrijgen van een vergunning voor het exploiteren van openbare inrichtingen als bedoeld in artikel 2:28 van de APV
|
€ 350,00
|
1.20.1.2
|
tot het toevoegen of wijzigen van een leidinggevende op de exploitatievergunning
|
€ 40,60
|
1.20.1.3
|
tot het verkrijgen van een vergunning tot het na het algemeen sluitingsuur geopend hebben van openbare inrichtingen als bedoeld in artikel 2:29 van de APV, geldig voor:
|
|
1.20.1.3.1
|
één dag
|
€ 73,20
|
1.20.1.3.2
|
langer dan één dag, doch ten hoogste één week
|
€ 152,30
|
|
|
|
1.20.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
|
tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 5:15 van de APV (ventvergunning), geldig voor:
|
|
1.20.2.1
|
één dag
|
€ 40,60
|
1.20.2.2
|
langer dan één dag, doch ten hoogste één week
|
€ 40,60
|
1.20.2.3
|
langer dan één week, doch ten hoogste één maand
|
€ 81,30
|
1.20.2.4
|
langer dan één maand, doch ten hoogste zes maanden
|
€ 127,10
|
1.20.2.5
|
langer dan zes maanden, doch ten hoogste één jaar
|
€ 203,80
|
1.20.2.6
|
meer dan één jaar
|
€ 305,00
|
1.20.2.7.1
|
In afwijking van 1.20.2.1 t/m 1.20.2.6 geldt dat indien de gevraagde vergunning als bedoeld in 5:15 van de APV geweigerd is, een bedrag verschuldigd is van
|
€ 40,60
|
1.20.2.8
|
Als de verleende vergunning als bedoeld in 5:15 van de APV op verzoek van de vergunninghouder wordt ingetrokken, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits nog niet van de vergunning gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt het gehele bedrag dat uitstijgt boven het tarief genoemd in 1.20.2.1
|
|
|
|
|
|
Standplaatsenvergunning
|
|
1.20.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
|
tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 5:18 van de APV (standplaats, uitstalling op de weg), per standplaats c.q. uitstalling en geldig voor:
|
|
1.20.3.1
|
één dag
|
€ 40,60
|
1.20.3.2
|
langer dan één dag, doch ten hoogste één week
|
€ 40,60
|
1.20.3.3
|
langer dan één week, doch ten hoogste één maand
|
€ 81,30
|
1.20.3.4
|
langer dan één maand, doch ten hoogste zes maanden
|
€ 127,00
|
1.20.3.5
|
langer dan zes maanden, doch ten hoogste één jaar
|
€ 204,00
|
1.20.3.6
|
meer dan één jaar
|
€ 305,00
|
1.20.3.7.1
|
In afwijking van 1.20.3.1 t/m 1.20.3.6 geldt dat indien de gevraagde vergunning als bedoeld in 5:18 van de APV geweigerd is, een bedrag verschuldigd is van
|
€ 40,60
|
1.20.3.8
|
Als de verleende vergunning als bedoeld in 5:18 van de APV op verzoek van de vergunninghouder wordt ingetrokken, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits nog niet van de vergunning gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt het gehele bedrag dat uitstijgt boven het tarief genoemd in 1.20.3.1
|
|
|
|
|
1.20.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
|
tot het verkrijgen van een vergunning, een ontheffing, een vrijstelling, een verklaring van geen bezwaar of een andere beschikking ingevolge de APV voor zover daarvoor niet elders in deze verordening een tarief is opgenomen
|
€ 40,60
|
|
|
|
1.20.5
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.20.5.1
|
voor de afgifte van een plattegrond van de gemeente
|
€ 3,70
|
1.20.5.2
|
tot het verkrijgen van een vergunning, een ontheffing, een vrijstelling, een verklaring van geen bezwaar of een andere beschikking, voor zover daarvoor niet elders in deze tarieventabel een tarief is opgenomen
|
€ 40,60
|
|
|
|
1.20.6
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:
|
|
1.20.6.1
|
gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina
|
€ 4,10
|
1.20.6.2
|
afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:
|
|
1.20.6.2.1
|
per pagina op papier of digitale scan van A4-formaat, in zwart-wit
|
€ 0,50
|
1.20.6.2.2
|
per pagina op papier of digitale scan van A4-formaat, in kleur
|
€ 1,00
|
1.20.6.2.3
|
per pagina op papier of digitale scan van A3-formaat, in kleur
|
€ 2,00
|
1.20.6.2.4
|
per pagina op papier of digitale scan van een ander formaat
|
€ 2,00
|
1.20.6.3
|
kaarten, tekeningen en lichtdrukken, al dan niet behorend bij de in de onderdelen 1.20.6.1 en 1.20.6.2 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per kaart, tekening of lichtdruk
|
€ 11,00
|
1.20.6.3.1
|
te vermeerderen voor elke dm² waarmee de oppervlakte van de kaart, tekening of lichtdruk de 10 dm² te boven gaat, met
|
€ 0,50
|
1.20.6.4
|
een beschikking op een verzoek, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen
|
€ 11,00
|
1.20.6.5
|
stukken of uittreksels, welke op verzoek van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina
|
€ 4,10
|
1.20.6.6
|
een faxbericht
|
€ 4,10
|
|
|
|
1.20.7
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
1.20.7.1
|
om een verjaringsverzoek of een verzoek tot aankoop van een reststrook
|
€ 33,50
|
|
|
|
1.20.8
|
Het tarief voor het maken van een Projectleiderssamenvatting in het kader van detectie explosieven bedraagt:
|
|
1.20.8.1.1
|
het opstellen van een Projectleiderssamenvatting Small (tot 2,5 ha), PLS Small
|
€ 465,00
|
1.20.8.1.2
|
het opstellen van een Projectleiderssamenvatting Medium (2,5 ha-5 ha), PLS Medium
|
€ 930,00
|
1.20.8.1.2
|
het opstellen van een Projectleiderssamenvatting Large (5 ha-10 ha), PLS Large
|
€ 1.390,00
|
1.20.8.1.3
|
het opstellen van een Projectleiderssamenvatting Extra Large (groter dan 10 ha), PLS Extra Large
|
€ 1.855,00
|
1.20.8.2.1
|
het beoordelen van een PLS Small
|
€ 175,00
|
1.20.8.2.2
|
het beoordelen van een PLS Medium
|
€ 250,00
|
1.20.8.2.3
|
het beoordelen van een PLS Large
|
€ 340,00
|
1.20.8.2.4
|
het beoordelen van een PLS Extra Large
|
€ 490,00
|
1.20.8.3.1
|
het opstellen van een Projectgebonden Risicoanalyse Small (tot 2,5 ha), PRA Small
|
€ 3.785,00
|
1.20.8.3.2
|
het opstellen van een Projectgebonden Risicoanalyse Medium (2,5 ha-5 ha), PRA Medium
|
€ 4.540,00
|
1.20.8.3.3
|
het opstellen van een Projectgebonden Risicoanalyse Large (5 ha-10 ha), PRA Large
|
€ 6.305,00
|
1.20.8.3.4
|
het opstellen van een Projectgebonden Risicoanalyse Extra Large (groter dan 10 ha), PRA Extra Large
|
€ 9.585,00
|
1.20.8.4.1
|
het beoordelen van een PRA Small
|
€ 340,00
|
1.20.8.4.2
|
het beoordelen van een PRA Medium
|
€ 490,00
|
1.20.8.4.3
|
het beoordelen van een PRA Large
|
€ 705,00
|
1.20.8.4.4
|
het beoordelen van een PRA Extra Large
|
€ 955,00
|
1.20.8.5.1
|
het beoordelen van een projectplan detectie (0-25 pagina’s)
|
€ 385,00
|
1.20.8.5.2
|
het beoordelen van een projectplan detectie en uitvoering Medium (26-50 pagina’s)
|
€ 575,00
|
1.20.8.5.3
|
het beoordelen van een projectplan detectie en uitvoering Large (51-100 pagina’s)
|
€ 1.535,00
|
|
|
|
1.20.9
|
Externe advieskosten:
|
|
1.20.9.1
|
De in dit hoofdstuk genoemde bedragen worden verhoogd met het bedrag aan externe advieskosten zoals die voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager zijn medegedeeld. Voor de toepassing van de vorige volzin geldt als dag van het in behandeling nemen van de aanvraag, de vijfde werkdag na de dag waarop op de begroting van de externe advieskosten aan de aanvrager ter kennis is gebracht.
|
|
1.20.9.2
|
Indien de werkelijke advieskosten minder bedragen dan het aan de hand van de opgave geraamde bedrag, wordt voor het verschil teruggaaf verleend.
|
|
|
|
|
Titel 2
|
Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 1
|
Begripsomschrijvingen
|
|
|
|
|
2.1.1
|
Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:
|
|
2.1.1.1
|
aanlegkosten:
|
|
|
de aannemingssom, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme administratieve voorwaarden voor de uitvoering van werken en van technische installatiewerken 2012 (UAV 2012; Stcrt. 2012, 1567), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de kosten die voortvloeien uit de aangegane verplichtingen voor de fysieke realisatie (het aanleggen) van de werken of de werkzaamheden, de omzetbelasting daarin niet begrepen, en indien de werken of werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van de werken of de werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking heeft, de omzetbelasting daarin niet begrepen;
|
|
2.1.1.2
|
bouwkosten:
|
|
|
de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme administratieve voorwaarden voor de uitvoering van werken en van technische installatiewerken 2012 (UAV 2012; Stcrt. 2012, 1567), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting, bedoeld in het normblad NEN 2699, uitgave maart 2017, of zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of gewijzigd.
|
|
|
Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt, wordt in deze titel onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economische verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft.
|
|
2.1.1.2.1
|
Als richtlijn voor de vaststelling van de bouwkosten op basis waarvan de bouwleges worden berekend wordt de “Richtlijn bouwkosten Lingewaard 2012” gehanteerd, welke als bijlage B bij deze verordening is opgenomen.
|
|
2.1.1.2.2
|
In afwijking van het bepaalde in artikel 2.1.1.2. worden voor het bepalen van bouwkosten in verband met het plaatsen van zonnepanelen uitsluitend de kosten van de stellage cq draagconstructie berekend.
|
|
2.1.1.3
|
Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
|
|
2.1.2
|
In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij of krachtens de Wabo bedoeld.
|
|
2.1.3
|
In deze titel voorkomende begrippen die niet nader in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift bedoeld.
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 2
|
Vooroverleg/beoordelen conceptaanvraag
|
|
|
|
|
2.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:
|
|
2.2.1
|
voor een richtinggevend ambtelijk vooroverleg
|
€ 615,00
|
2.2.2
|
om beoordeling van een conceptaanvraag om een omgevingsvergunning:
|
€ 615,00
|
2.2.3
|
Indien de aanvraag vooroverleg/beoordeling conceptaanvraag uitsluitend betrekking heeft op een aanvraag als bedoeld in artikel 2.3.4.1 of 2.3.4.2 bedraagt het tarief 50% van het onder artikel 2.2.1 en 2.2.2 genoemde bedrag.
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 3
|
Omgevingsvergunning
|
|
|
|
|
2.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project:
|
|
|
de som van de verschuldigde leges voor de verschillende activiteiten of handelingen waaruit het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde leges voor de extra toetsen die in verband met de aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de tarieven en overeenkomstig het bepaalde in dit hoofdstuk en hoofdstuk 4 van deze titel. In afwijking van de vorige volzin kan ook per activiteit, handeling of andere grondslag een legesbedrag worden gevorderd.
|
|
|
|
|
2.3.1
|
Bouwactiviteiten
|
|
2.3.1.1
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief 2,69% van de bouwkosten met een minimum van:
|
€ 230,00
|
2.3.1.1.1
|
In afwijking van het bepaalde in 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op de bouw van een tuinderskas of -warenhuis: 2,29% van de bouwkosten.
|
2,29%
|
2.3.1.1.2
|
Indien het bouwplan uit een oogpunt van welstand door een niet-gemeentelijk orgaan wordt beoordeeld, wordt het overeenkomstig 2.3.1.1 en 2.3.1.1.1 berekende bedrag verhoogd met de door dat orgaan voor deze beoordeling aan de gemeente in rekening te brengen kosten, conform de voor dat orgaan geldende tariefsregeling, welke als bijlage A bij deze tarieventabel is gevoegd.
|
|
2.3.1.1.3
|
Achteraf ingediende aanvraag.
|
|
|
Onverminderd het bepaalde in artikel 2.3.1.1. en 2.3.1.1.1 wordt het verschuldigde bedrag, indien de in dat onderdeel bedoelde aanvraag wordt ingediend na aanvang of gereedkomen van de bouwactiviteit, verhoogd met 20%, met een minimum van € 100,00 en een maximum van € 1.000,00
|
|
2.3.1.1.4
|
Niet via het digitale omgevingsloket ingediende aanvraag.
|
|
|
Onverminderd het bepaalde in artikel 2.3.1.1. en 2.3.1.1.1 wordt het verschuldigde bedrag, indien de aanvraag niet via het digitale omgevingsloket wordt ingediend, verhoogd met 0,5% van de bouwkosten, met een minimum van € 100,00 en een maximum van € 1.000,00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra welstandstoezicht
|
|
2.3.1.2
|
Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 en 2.3.1.1.1 bedraagt het tarief, indien zich tijdens de beoordeling van de in dat onderdeel bedoelde aanvraag wijzigingen voordoen in het bouwplan en daarvoor een nieuwe welstandstoets noodzakelijk is, het bedrag dat door het orgaan als bedoeld in 2.3.1.1.2 conform de daar genoemde tariefsregeling bij de gemeente in rekening wordt gebracht.
|
|
|
|
|
|
Beoordeling bodemrapport
|
|
2.3.1.3
|
Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 en 2.3.1.1.1 bedraagt het tarief:
|
|
|
indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport wordt beoordeeld, afhankelijk van de oppervlakte van het betrokken perceel:
|
|
2.3.1.3.1
|
bij een oppervlakte van minder dan 1.000 m²
|
€ 585,00
|
|
bij een oppervlakte van 1.000 m² tot 5.000 m²
|
€ 1.169,00
|
|
bij een oppervlakte van 5.000 m² tot 10.000 m²
|
€ 1.757,00
|
|
bij een oppervlakte van 10.000 m² en groter
|
€ 2.347,00
|
2.3.1.4
|
Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 en 2.3.1.1.1 bedraagt het tarief:
|
|
|
indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een archeologisch bodemrapport wordt beoordeeld, afhankelijk van de oppervlakte van het betrokken perceel:
|
|
2.3.1.4.1
|
bij een oppervlakte van minder dan 1.000 m²
|
€ 585,00
|
|
bij een oppervlakte van 1.000 m² tot 5.000 m²
|
€ 1.169,00
|
|
bij een oppervlakte van 5.000 m² tot 10.000 m²
|
€ 1.757,00
|
|
bij een oppervlakte van 10.000 m² en groter
|
€ 2.347,00
|
2.3.1.5
|
Indien de aanvraag uitsluitend een vooronderzoek als bedoeld in de NEN 5740, naar het historisch gebruik en naar de bodemgesteldheid betreft
|
€ 147,00
|
2.3.1.6
|
Voor het in behandeling nemen van een verzoek om bodeminformatie uit het bodeminformatiesysteem (G-BIS) bedraagt het tarief
|
€ 57,30
|
|
|
|
2.3.2
|
Aanlegactiviteiten
|
|
2.3.2.1
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een aanlegactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo, bedraagt het tarief
|
€ 451,00
|
|
|
|
|
|
|
2.3.3
|
Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake is van een bouwactiviteit
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1:
|
|
2.3.3.1
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking): 10% van de bouwkosten met een maximum van
|
€ 495,00
|
2.3.3.2
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking): 10% van de bouwkosten met een maximum van
|
€ 574,00
|
2.3.3.3
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking)
|
€ 6.223,00
|
2.3.3.4
|
indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast (tijdelijke afwijking)
|
€ 574,00
|
2.3.3.5
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan)
|
€ 574,00
|
2.3.3.6
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit)
|
€ 495,00
|
2.3.3.7
|
indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van provinciale regelgeving)
|
€ 574,00
|
2.3.3.8
|
indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van nationale regelgeving):
|
€ 574,00
|
|
|
|
2.3.4
|
Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is van een bouwactiviteit
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en niet tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:
|
|
2.3.4.1
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking)
|
€ 495,00
|
2.3.4.2
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking)
|
€ 574,00
|
2.3.4.3
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):
|
€ 6.223,00
|
2.3.4.4
|
indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast (tijdelijke afwijking)
|
€ 574,00
|
2.3.4.5
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan):
|
€ 574,00
|
2.3.4.6
|
indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):
|
€ 574,00
|
2.3.4.7
|
indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van provinciale regelgeving)
|
€ 574,00
|
2.3.4.8
|
indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van nationale regelgeving):
|
€ 574,00
|
|
|
|
2.3.5
|
In gebruik nemen of gebruiken van bouwwerken in relatie tot brandveiligheid (gebruiksvergunning)
|
|
2.3.5.1
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder d, van de Wabo:
|
|
2.3.5.2
|
bedraagt het tarief
|
€ 462,00
|
2.3.5.2.1
|
verhoogd met, voor een bouwwerk met een bruto vloeroppervlakte (vlgs NEN 2580),
|
|
|
van 0 t/m 100 m² € 462,00;
|
|
|
van 101 t/m 500 m² € 226,00 plus € 2,23 per m²;
|
€ 2,23
|
|
van 501 t/m 1.000 m² € 607,00 plus € 1,50 per m²;
|
€ 1,50
|
|
van 1.001 t/m 2.000 m² € 996,00 plus € 1,10 per m²;
|
€ 1,10
|
|
van 2.001 t/m 4.000 m² € 2.049,00 plus € 0,62 per m²;
|
€ 0,62
|
|
van 4.001 t/m 6.000 m² € 3.563,00 plus € 0,24 per m²;
|
€ 0,24
|
|
van meer dan 6.000 m² € 4.767,00 plus € 0,06 per m².
|
€ 0,06
|
|
|
|
2.3.6
|
Beoordeling geluidsonderzoek
|
|
|
Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 en 2.8.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift een akoestisch onderzoek wordt beoordeeld
|
€ 585,00
|
|
|
|
2.3.7
|
Sloopactiviteiten anders dan bij monumenten of in beschermd stads- of dorpsgezicht
|
|
2.3.7.1
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder g, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten, bij een gebouw of bouwwerk:
|
|
2.3.7.1.1
|
met een inhoud tot 50 m³ of een hoeveelheid sloopafval tot 15 m³
|
€ 165,00
|
2.3.7.1.2
|
met een inhoud van 50 m³ tot 750 m³ of een hoeveelheid sloopafval van 15 m³ tot 100 m³
|
€ 451,00
|
2.3.7.1.3
|
met een inhoud van 750 m³ en meer of een hoeveelheid sloopafval van 100 m² en meer
|
€ 1.186,00
|
2.3.7.1.4
|
als er sprake is van een paraplu sloopvergunning
|
€ 451,00
|
|
|
|
2.3.8
|
Uitweg/inrit
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het maken, hebben, veranderen of veranderen van het gebruik van een uitweg, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder e, van de Wabo in samenhang met artikel 2:12 van de Algemene plaatselijke verordening, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten.
|
€ 40,60
|
|
|
|
2.3.9
|
Kappen
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het vellen of doen vellen van houtopstand, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder g, van de Wabo in samenhang met artikel 4:12 van de Algemene plaatselijke verordening, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten.
|
€ 40,60
|
|
|
|
2.3.10
|
Handelsreclame
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op handelsreclame met behulp van een opschrift, aankondiging of afbeelding in welke vorm dan ook, die zichtbaar is vanaf een voor het publiek toegankelijke plaats, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder h en i, van de Wabo in samenhang met artikel 4:15 van de Algemene plaatselijke verordening en indien niet tevens sprake is van een activiteit als bedoeld in onderdeel 2.3.1.1 (bouwactiviteit), bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten, vermeerderd met de kosten verbonden aan de advisering door de Welstandscommissie (Gelders Genootschap) conform bijlage A onder 4 behorende bij deze verordening
|
€ 170,00
|
|
|
|
2.3.11
|
Andere activiteiten
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het verrichten van een andere activiteit of handeling dan in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedoeld en die activiteit of handeling:
|
|
2.3.11.1
|
behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder i, van de Wabo, bedraagt het tarief
|
€ 437,00
|
2.3.12
|
Omgevingsvergunning in twee fasen
|
|
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:
|
|
2.3.12.1
|
voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de eerste fase, het bedrag dat voortvloeit uit de toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de eerste fase betrekking heeft.
|
|
2.3.12.2
|
voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de tweede fase, het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de tweede fase betrekking heeft.
|
|
2.3.13
|
Advies
|
|
2.3.13.1
|
Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wettelijk voorschrift aangewezen bestuursorgaan of andere instantie advies moet uitbrengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning:
|
€ 87,90
|
|
|
|
2.3.14
|
Verklaring van geen bedenkingen
|
|
2.3.14.1
|
Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wet of algemene maatregel van bestuur aangewezen bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven voordat de omgevingsvergunning kan worden verleend, als bedoeld in artikel 2.27, eerste lid, van de Wabo:
|
|
2.3.14.1.1
|
indien de gemeenteraad een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven
|
€ 437,00
|
2.3.14.1.2
|
indien een ander bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven
|
€ 177,00
|
|
|
|
2.3.15
|
Natura 2000-activiteiten
|
|
|
Indien de aanvraag tot het verlenen van een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2aa, aanhef en onder a, van het Besluit omgevingsrecht (Natura 2000-activiteit) bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten:
|
€ 340,00
|
|
|
|
2.3.16
|
Flora- en fauna-activiteiten (bescherming van soorten)
|
|
|
Indien de aanvraag tot het verlenen van een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2aa, aanhef en onder b, van het Besluit omgevingsrecht (flora- en fauna-activiteit), bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten:
|
€ 340,00
|
|
|
|
2.3.15
|
Externe advieskosten
|
|
2.3.15.1
|
De in dit hoofdstuk genoemde bedragen worden verhoogd met het bedrag aan externe advieskosten zoals die voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager zijn medegedeeld. Voor de toepassing van de vorige volzin geldt als dag van het in behandeling nemen van de aanvraag, de vijfde werkdag na de dag waarop op de begroting van de externe advieskosten aan de aanvrager ter kennis is gebracht.
|
|
|
|
|
2.3.16
|
Aanvraag oud recht
|
|
2.3.16.1
|
De in deze Titel genoemde bedragen en activiteiten zijn ook van toepassing op een aanvraag fase 2 reguliere bouwvergunning (oud recht)
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 4
|
Vermindering
|
|
|
|
|
2.4.1
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning is voorafgegaan door een aanvraag om vooroverleg of beoordeling van een conceptaanvraag als bedoeld in hoofdstuk 2, waarop de eerstgenoemde aanvraag betrekking heeft, worden de ter zake van het vooroverleg of de beoordeling van de conceptaanvraag geheven leges in mindering gebracht op de leges voor het in behandeling nemen van de aanvraag om de omgevingsvergunning zoals bedoeld in hoofdstuk 3.
|
|
2.4.2
|
Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op meer dan vijf activiteiten, bestaat aanspraak op vermindering van leges, met uitzondering van het legesdeel in verband met adviezen of verklaringen van geen bedenkingen als bedoeld in de onderdelen 2.3.14 en 2.3.15. De vermindering bedraagt:
|
|
2.4.2.1
|
bij 6 tot 10 activiteiten
|
2%
|
|
van de voor die activiteiten verschuldigde leges;
|
|
2.4.2.2
|
bij 10 tot 15 activiteiten
|
3%
|
|
van de voor die activiteiten verschuldigde leges;
|
|
2.4.2.3
|
bij 15 of meer activiteiten
|
5%
|
|
van de voor die activiteiten verschuldigde leges.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 5
|
Teruggaaf
|
|
|
|
|
2.5.1
|
Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten
|
|
|
Als een aanvrager zijn aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten, als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.5 en 2.3.7, intrekt terwijl deze reeds in behandeling is genomen door de gemeente, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges.
|
|
|
De teruggaaf bedraagt:
|
|
2.5.1.1
|
indien de aanvraag wordt ingetrokken binnen een termijn van 4 weken na het in behandeling nemen ervan van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges;
|
25%
|
2.5.1.2
|
indien de aanvraag op een later tijdstip dan in 2.5.1.1 genoemd na het in behandeling nemen ervan, vòòr het verlenen van de vergunning wordt ingetrokken van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.
|
25%
|
2.5.1.3
|
als de aanvraag om procedurele redenen op verzoek van de gemeente wordt ingetrokken én eenzelfde aanvraag binnen zes maanden na intrekking opnieuw wordt ingediend, wordt van de verschuldigde bouwleges 100% teruggegeven.
|
|
2.5.2
|
Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten
|
|
|
Als de gemeente een verleende omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 en 2.3.7 intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits deze aanvraag is ingediend binnen 6 maanden na verlening van de vergunning en van de vergunning geen gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt:
|
25%
|
|
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges, met dien verstande dat de kosten van de beoordeling door de welstandscommissie volledig verschuldigd blijven.
|
|
|
|
|
2.5.3
|
Teruggaaf als gevolg van het weigeren van een omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten
|
|
|
Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 of 2.3.7 weigert, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt
|
25%
|
|
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges, met dien verstande dat de kosten van de beoordeling door de welstandscommissie volledig verschuldigd blijven.
|
|
2.5.3.1
|
Onder een weigering bedoeld in onderdeel 2.5.3 wordt mede verstaan een vernietiging van de beschikking waarbij de vergunning is verleend bij rechterlijke uitspraak.
|
|
|
|
|
2.5.4
|
Indien een procedure op grond van artikel 2.3.3.3 en 2.3.4.3 van deze verordening op enig hierna genoemd moment wordt stopgezet, wordt op verzoek teruggaaf van de geheven leges verleend tot onderstaand percentage:
|
|
2.5.4.1
|
voor de beslissing over de zienswijzen
|
25%
|
|
|
|
2.5.5
|
Indien een procedure op grond van artikel 2.8.1 van deze verordening op enig hierna genoemd moment wordt stopgezet, wordt op verzoek teruggaaf van de geheven leges verleend tot onderstaand percentage:
|
|
2.5.5.1
|
voor de ter inzage legging van het ontwerp-bestemmingsplan
|
25%
|
2.5.5.2
|
voor de vaststelling van het bestemmingsplan
|
20%
|
|
|
|
2.5.6
|
Indien een procedure op grond van artikel 2.8.3 van deze verordening op enig hierna genoemd moment wordt stopgezet, wordt op verzoek teruggaaf van de geheven leges verleend tot onderstaand percentage:
|
|
2.5.6.1
|
voor de beslissing over de zienswijzen
|
25%
|
|
|
|
2.5.7
|
Leges die in rekening zijn gebracht voor externe advieskosten en beoordeling van diverse rapporten blijven in alle vorenstaande gevallen verschuldigd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 6
|
Intrekking omgevingsvergunning
|
|
|
Verwezen wordt naar Hoofdstuk 5
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 7
|
Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project
|
|
|
|
|
2.7
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot wijziging van een omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het project
|
€ 177,00
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 8
|
Bestemmingswijzigingen
|
|
|
|
|
2.8.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening
|
€ 7.780,00
|
2.8.2
|
Indien de procedure als genoemd in artikel 2.8.1 niet afzonderlijk wordt behandeld, maar in gezamenlijk verband én indien deze wordt betrokken bij een gemeentelijk initiatief tot vaststelling van een bestemmingsplan dan bedraagt het tarief (exclusief de kosten die verbandhouden met het opstellen van het bestemmingsplan cq het uitvoeren van onderzoeken welke toe te rekenen zijn aan de betreffende locatie.)
|
€ 778,00
|
2.8.3
|
Indien de procedure als genoemd in artikel 2.8.1 niet afzonderlijk wordt behandeld, maar in gezamenlijk verband dan bedraagt het tarief indien sprake is van:
|
|
2.8.3.1
|
Twee locaties
|
€ 4.668,00
|
2.8.3.2
|
Drie tot en met vijf locaties
|
€ 3.890,00
|
2.8.3.3
|
Zes of meer locaties
|
€ 1.945,00
|
2.8.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het wijzigen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste lid, onder a, of artikel 3.6, 1e lid onder b van de Wet ruimtelijke ordening
|
€ 6.743,00
|
2.8.5
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag/verzoek om planologische medewerking (een voor bezwaar vatbaar besluit)
|
€ 568,00
|
2.8.5.1
|
Indien de aanvraag/het verzoek om planologische medewerking leidt tot een procedure tot wijziging van het bestemmingsplan (artikel 3.1, eerste lid van de Wet ruimtelijke ordening) of een procedure als bedoeld in artikel 2.12 lid 1 onder a 3O,dan worden de daarvoor geheven leges met deze leges verrekend.
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 9
|
Sloopmelding
|
nvt
|
|
|
|
Hoofdstuk 10
|
In deze titel niet benoemde beschikking
|
|
|
|
|
2.10
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde beschikking
|
€ 44,00
|
|
|
|
|
|
|
Titel 3
|
Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 1
|
Horeca
|
|
|
|
|
3.1.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet
|
€ 350,00
|
3.1.2
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding als bedoeld in artikel 30 van de Drank- en Horecawet (wijziging inrichting)
|
€ 40,60
|
3.1.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding als bedoeld in artikel 30a van de Drank- en Horecawet (toevoeging leidinggevende)
|
€ 40,60
|
3.1.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 35 van de Drank- en Horecawet
|
|
3.1.4.1
|
- voor een aangesloten periode van ten hoogste twaalf dagen
|
€ 81,30
|
3.1.4.2
|
- voor een jaarlijks terugkerende aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen
|
€ 81,30
|
3.1.5
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 4, vierde lid van de Drank- en Horecawet
|
€ 81,30
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 2
|
Organiseren evenementen
|
|
|
|
|
3.2.1
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het organiseren van een evenement als bedoeld in artikel 2:25 van de Algemene plaatselijke verordening (APV), waarbij:
|
|
3.2.1.1
|
500 of minder bezoekers worden verwacht
|
€ 162,00
|
3.2.1.2
|
meer dan 500 bezoekers worden verwacht
|
€ 305,00
|
3.2.1.3
|
meerjaren evenementenvergunning waarbij 500 of minder bezoekers worden verwacht
|
€ 305,00
|
3.2.1.4
|
meerjaren evenementenvergunning waarbij meer dan 500 bezoekers worden verwacht
|
€ 559,00
|
3.2.1.5
|
Bij weigering van een gevraagde vergunning is een bedrag verschuldigd van 50% van de in 3.2.1.1 tot en met 3.2.1.4. genoemde bedragen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 3
|
Prostitutiebedrijven
|
|
|
|
|
3.3
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:
|
|
3.3.1
|
een exploitatievergunning of wijziging van een exploitatievergunning als bedoeld in artikel 3:4, eerste lid, van de Algemene plaatselijke verordening (APV), anders dan een wijziging bedoeld in onderdeel 3.3.2:
|
|
3.3.1.1
|
voor een seksinrichting
|
€ 627,00
|
3.3.2
|
wijziging van een exploitatievergunning in verband met uitsluitend een wijziging van het beheer, als bedoeld in artikel 3:15, tweede lid, van de Algemene plaatselijke verordening (APV):
|
|
3.3.2.1
|
voor een seksinrichting
|
€ 277,00
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 4
|
Brandbeveiligingsverordening
|
|
|
|
|
3.4
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een inrichting, als bedoeld in:
|
|
3.4.1
|
artikel 2 van de Brandbeveiligingsverordening Lingewaard 2013
|
€ 462,00
|
|
verhoogd met, voor een inrichting met een bruto vloeroppervlakte (vlgs NEN 2580),
|
|
|
van 0 t/m 100 m² € 462,00;
|
|
|
van 101 t/m 500 m² € 228,00 plus € 2,23 per m²;
|
€ 2,23
|
|
van 501 t/m 1.000 m² € 612,00 plus € 1,50 per m²;
|
€ 1,50
|
|
van 1.001 t/m 2.000 m² € 1.004,00 plus € 1,10 per m²;
|
€ 1,10
|
|
van 2.001 t/m 4.000 m² € 2.067,00 plus € 0,62 per m²;
|
€ 0,62
|
|
van 4.001 t/m 6.000 m² € 3.595,00 plus € 0,24 per m²;
|
€ 0,24
|
|
van meer dan 6.000 m² € 4.809,00 plus € 0,06 per m².
|
€ 0,06
|
3.4.2
|
een aanvraag ingevolge de voorwaarde in de gebruiksvergunning van degene op wiens naam de vergunning is gesteld of op aanvraag van zijn rechtverkrijgende, om overschrijving op naam van een ander dan degene op wiens naam de vergunning is gesteld, voor zover er geen wijzigingen zijn opgetreden in het gebruik van de inrichting of de inrichting zelf niet gewijzigd is, voor een inrichting als bedoeld in:
|
|
|
artikel 2 van de Brandbeveiligingsverordening Lingewaard 2013 met een bruto vloeroppervlakte (volgens NEN 2580),
|
|
|
van 0 t/m 100 m² € 228,00;
|
€ 228,00
|
|
van 101 t/m 500 m² € 115,00 plus € 1,11 per m²;
|
€ 1,11
|
|
van 501 t/m 1.000 m² € 385,00 plus € 0,62 per m²;
|
€ 0,62
|
|
van 1.001 t/m 2.000 m² € 671,00 plus € 0,32 per m²;
|
€ 0,32
|
|
van 2.001 t/m 4.000 m² € 998,00 plus € 0,16 per m²;
|
€ 0,16
|
|
van meer dan 4.000 m² € 1.326,00 plus € 0,10 per m².
|
€ 0,10
|
3.4.3
|
een aanvraag tot het verlenen van een vergunning, als bedoeld in artikel 2 van de Brandbeveiligingsverordening Lingewaard 2013, voor het in gebruik hebben of houden van een inrichting gedurende een termijn van minder dan 30 dagen, voor een inrichting met een bruto vloeroppervlakte (volgens NEN 2580),
|
|
|
van 0 t/m 150 m²
|
€ 95,50
|
|
van 151 t/m 300 m²
|
€ 195,00
|
|
van 301 t/m 500 m²
|
€ 253,00
|
|
van meer dan 500 m² € 253,00 plus € 0,27 per m² boven de 500 m².
|
€ 0,27
|
3.4.4
|
Indien een aanvraag om vergunning als bedoeld in 3.4.1 tot en met 3.4.3 wordt geweigerd, of tijdens de behandeling door de aanvrager wordt ingetrokken, worden de volgens dat onderdeel berekende leges met 50% verminderd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoofdstuk 5
|
In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking
|
|
|
|
|
3.5
|
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking
|
€ 44,00
|
|
|
|
Opmerking:
Als voor de bedragen een wettelijk maximum is vastgesteld is dit (eventueel hiervan afgeleide) bedrag aangegeven met de aanduiding ‘*’ na het genoemde tarief.
Inwerkingtreding en overgangsrecht
- 1.
Deze tarieventabel leges 2018 treedt in werking op 1 januari 2018.
- 2.
Deze tarieventabel vervangt de Tarieventabel leges 2017 zoals die is vastgesteld op 15 december 2016.
- 3.
De Tarieventabel leges 2017 blijft gelden voor belastbare feiten die zich voor 1 januari 2018 hebben voorgedaan.
Aldus vastgesteld in zijn openbare vergadering van 13 december 2017.
De griffier,
P.J. Peters.
Bijlage A Tariefregeling Gelders Genootschap per 1 januari 2018
Bijlage B Richtlijn bouwkosten Lingewaard 2012
Bijlage C UAV 2012, zoals bekend gemaakt in de Staatscourant op 30 januari 2012 met nummer 1567
|