Gemeenteblad van Zoetermeer
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zoetermeer | Gemeenteblad 2016, 104062 | Overige overheidsinformatie |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zoetermeer | Gemeenteblad 2016, 104062 | Overige overheidsinformatie |
Regeling Adviesraad sociaal domein, gemeente Zoetermeer
Burgemeester en wethouders van de gemeente Zoetermeer;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet, artikel 13.6 van de Wmo-verordening gemeente Zoetermeer 2015, artikel 15 van de Verordening jeugdhulp gemeente Zoetermeer 2015 en artikel 47 van de Participatiewet;
vast te stellen de Regeling Adviesraad sociaal domein gemeente Zoetermeer 2016
Artikel 2 Doelstelling, taak en werkwijze
De adviesraad is ingesteld om vanuit de verschillende beleidsterreinen binnen het sociaal domein de belangen van cliënten of hun vertegenwoordigers via cliëntenparticipatie gezamenlijk en integraal te vervullen. Het doel van de adviesraad is de mening van de cliënten of hun vertegenwoordigers te verwoorden door gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan het college van burgemeester en wethouders over beleid en onderwerpen van het sociaal domein.
Artikel 4 De voorzitter, de plaatsvervangend voorzitter en de ondersteuner
De ondersteuner ondersteunt de adviesraad en is belast met taken op het gebied van (externe) communicatie, verslaglegging, organisatie van bijeenkomsten van de adviesraad en het faciliteren van de voorzitter en leden bij het opzetten en onderhouden van netwerken met individuen en maatschappelijke organisaties zodat de voorzitter en de leden van de adviesraad hun adviesfunctie goed kunnen vervullen.
De raad besluit over een uit te brengen advies bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, vindt een herstemming plaats. Staken bij deze stemming de stemmen opnieuw, dan is het advies niet aangenomen, tenzij de raad besluit dat het advies als minderheidsadvies wordt uitgebracht. Komt de raad met meerderheid van stemmen tot een advies, dan is het mogelijk om in het advies ook minderheidsstandpunten weer te geven.
De leden van de adviesraad ontvangen presentiegeld op grond van de daartoe vastgestelde verordening.
Jaarlijks koppelt de voorzitter namens de adviesraad aan het college de activiteiten en de bevindingen over het voorgaande jaar terug en geeft de planning en verwachtingen voor het komende jaar aan.
Het college beslist en doet uitspraak over onduidelijkheden en geschillen die voortkomen uit deze regeling.
Iedere twee jaar wordt tussen de adviesraad en de verantwoordelijk wethouder geëvalueerd of de gekozen opzet van de adviesraad voldoet. De adviesraad brengt verslag uit van deze evaluatie aan het college. De eerste evaluatie vindt plaats twee jaar na inwerkingtreding van deze regeling.
Artikel 14 Overgangs- en slotbepalingen
Deze regeling treedt de dag na publicatie in werking met dien verstande dat hetgeen geregeld is ten aanzien van de uitvoering van artikel 47 van de Participatiewet pas kan worden toegepast als door de raad hiertoe is besloten door vaststelling van een delegatiebesluit en de Verordening begeleidingscommissie Werk, Zorg en Inkomen Zoetermeer 2015 is ingetrokken.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-104062.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.